en sånn "introduser degselv" tråd

Hei

Mitt navn er Christian, jeg er 33 år og kommer opprinnelig fra Spydeberg. Etter å ha bodd en del år i Oslo har jeg nå flyttet til Ski. Har to gutter på snart 1 og 4 år. Jeg startet så vidt opp med Lego igjen i 2012, men det var først i 2014 jeg for alvor ble bitt av basillen igjen. Har hentet fram min samling fra barndommen, som i hovedsak bestod av Technic, Model Team, Pirat, Ridder og City. Holder på å sortere den i disse dager.

Kjenner meg godt igjen i det Sjanten skriver. Størstemann på snart 4 år mener vi ikke trenger tegninger når vi skal bygge. Han er veldig kreativ og det er gøy å se han bygge på frihånd. Jeg ser en potensiell mesterbygger i han :slight_smile: Det å låne pappa sine tog og modulhus er noe han spør om nesten hver dag. “Jeg vil kjøre oransje tog, pappa!”. Horizon Express er favoritten :slight_smile:

Min interesse i Lego nå er modulhus, tog og City. Spesielt modulhus er en veldig dyr basill å bli bitt av, spesielt siden mange av de husene jeg ønsker meg har gått ut av produksjon. Har i de siste månedene hamstret sett jeg ønsket meg. Har innredet 2. etasje i garasjen og har gjort plass til en Lego-by der. Det stod mellom å bygge bilbane, Marklin-tog eller Lego-by. Endte på Lego :slight_smile:

Velkommen Los!
Gleder meg til å se bilder av det du bygger:)

Hei alle sammen.
Navnet er Torgeir Nes og heter stort sett det i en eller annen for overalt på net. Jeg er 1979 modell bosatt i Bergen. Jobber med IT drift og i tillegg til Lego så har jeg altfor mange hobbyer, altfor lite tid og altfor lite hus.
Har nettopp blitt bitt av LEGO basillen etter en altfor lang Dark Age.
Det begynte vel for lavor nå i januar, når datteren på snart 5 år fikk 60004 Brannstasjon til jul.
Hun har fått endel Friends i løpet av de siste årene og vi har kost oss med bygge sammen, men når hun fikk litt brann biler og så brannstasjonen, så syntes jeg det var fryktelig dumt at det ikke var flere garasjer og en parkeringsplass til brannmesterens bil. Og så trenger de jo en skikkelig operasjonsentral.
Det var da jeg oppdaget Bricklink, etter det var det gjort.
Kjøpte en 10kg sekk med ca 40 sett i deler, så nå er det Lego ut over hele stuegulvet. Dessverre mer enn 10 Bionicle sett (synes ikke noe særlig om de) men ganske mange andre gøye sett også da.

Heldigvis like kona å bygge nesten like mye som meg, selv om hun ikke blir like hektet på ting. Jenten like så langt best å leke med legoen etter at den er ferdig bygd, men hun overasker stadig med å sette seg ned å bygge etter instruksjoner helt alene.

Interessen er så langt mest City og Friends. Den første MOC blir nok et sykehus, siden jeg ikke synes Lego har laget noen skikkelige sykehus sett. Det trengs jo når jeg skal utvide brannstasjonen, bare venter på 3 bestillinger fra Bricklink. Jeg vet at det er en stor Politistasjon som kommer til jentens 5 års dag om noen uker. Så et tilsvarende stort sykehus må jeg bestille deler til å lage :slight_smile:

Jeg har lusket litt rundt i galleriet, og er veldig imponert over detaljene i byggene. Fantastisk!

Torgeir Nes

Det begynner å bygge seg opp en solid vestlandsbataljon her :smiley:

Ser ut til at det har vært en strøm av nye, og bra er jo det.
Velkommen til alle nye.

Velkommen alle nye ja :smiley:
Torgeir, bricklink er farlig :laughing:

Hei, jeg heter Morten og er 30 år. Suller litt med lego animasjon og vil bli flinkere til og bygge. Liker mest fantacy eller scifi/apocalypse bygg. Elsker de små pakkene med minifigs.

Siden jeg nå faktisk har meldt på min første moc til PKH 15, er det vel på sin plass at jeg introduserer meg selv. Jeg er egentlig trønder, men har vært bosatt i Drammen siste 15 år. Lego tok mye av min tid som gutt, og det er nå i de siste årene jeg har startet på nytt med bygging. Det startet med et modulhus i julegave, og har ballet på seg etter det med mye city, en del technic og Star Wars, før jeg nå føler at jeg har landet på modulene/city i en by-layout. Selv om jeg nå koser meg veldig med bygg, begrenses jeg foreløbig en del i mangel på de delene jeg gjerne skulle hatt til enhver tid. Uansett er det morsomt å være kreativ med de klossene man har.

Dette blir også mitt første besøk på PKH, det passer bra at det holdes i nærområdet mitt i år. Siden jeg har to små barn kan jeg dog ikke være med hele helgen, men satser på å ihvertfall komme innom hver dag. Jeg gleder meg til å hilse på likesinnede og kikke på byggeprosjektene, selv om jeg ser for meg at jeg kommer til å utvikle et alvorlig mindreverdighetskompleks. :wink:

Mindreverdighetskompleksene florerer tror jeg - i hvert fall er jeg utstyrt med et dominerende et. Men jeg har likevel meldt meg på med en egen kreasjon i år - så får det bare være at min glede er enklere enn de andres :slight_smile: Velkommen!

Gleder meg til å hilse på nye bekjentskaper og de jeg har truffet før.
Morro at vi stadig øker her.

Navn: torfinn
Kallenavn: jokingnutria som oxo er mitt psn id da på både ps3 å ps4.
Alder: 45 år
info: jeg begynte med lego for noen år siden da jeg skulle slutte med røyken da kjøpte jeg meg
Lego Technic 8297 da for å slutte +noen tabletter så jeg er helt ny med lego da
men den legoen jeg har nå er Technic lego er 42030 og 42006 å 8297
+en gammel lego teknikk motorsykkel da, Red Five X-wing Starfighte og jeg sammler på Halo mega bloks lego sett har 11 sett til sammen til nå
halo.megabloks.com/en-us/toys/construction
andre hobbyer: marklin ho marklin z tv spill :mrgreen:

Hilste på mange på PKH i går så får vel presentere meg her òg.

Navn: Svanhild
Kallenavn: Sjantine (Bedre halvdel til Sjanten)
Alder: Yngre enn Sjanten :slight_smile:

I motsetning til Sjanten, så har eg ikkje hatt Lego Dark age. Det er vel heller at lego interessen kjem litt seint/seinare.
Eg har alltid vore kreativ, og vore innom ulike former for håndarbeid, så overgangen til lego er ikkje så stor :slight_smile:

Velkommen til alle nye, og spesielt velkommen (fra meg) til flere medlemmer fra Fredrikstad! :smiley:

Hej alle klodsede Nordmænd
Mit navn er Jesper og jeg kommer fra Danmark :slight_smile:
Mit brugernavn er Jesper.Burgdorff
Jeg er også medlem af den danske LUG Byggepladen.dk
Jeg har altid bygget med LEGO og vil altid gøre det :wink:
Jeg er uddannet elektriker, brandmand og teamleader ved Beredskabsstyrelsen (civil beredskab)
Mange hilsner herfra

Velkommen Jesper og til deler av Thy-banden :slight_smile:

Mitt navn er Cathrine, 33 år i skrivende stund, lokalisert på skjetten, jobber hos Biltema. Jeg ble introdusert for Lego i barndommen og har likt/lekt og bygd med lego siden. Har ikke vært mega samler, men merker jeg blir mer og mer bitt av samle/bygge basillen. :smiley: Jeg holder meg mest til sett, men liker å være kreativ også så skal ikke se bort i fra at jeg får meg noen MOC´s etterhvert.

Velkommen, Cathrine! Håper du får masse inspirasjon og har lyst til å prøve noe selv.

Kan anbefale deg å begynne med “Mod” - altså å nedre på et sett du liker. Utvide, legge til, endre klossene eller noe slikt. Det er en fin måte å finne ut av hvordan man skal bygge noe selv for første gang! :smiley:

Torbjørn,1978mod her :slight_smile:
Bor helt sør i landet,Lyngdal,Vest-Agder…

Far til en lego elskede gutt på 6år.

Hatt endel år med pause fra Lego,men etter og ha elsket Lego i min banrdom så har jeg nå fått øynene opp igjen for denne fantastiske og gøye hobbyen.

Har som kanskje noen har fått med seg bygget mine første Moc`s som ligger i egen tråd i galleriet…
samler ikke på noe veldig spesielt,kjøper det jeg liker :laughing:
men har lagt min elsk på bricktober settene og andre micro/mini sett :slight_smile:
samt jeg samler på Lego brett spill, og har en liten samling av di :slight_smile:

Ellers må jeg bare få sagt hvilket fantastisk forum dette er,masse flott Lego og se på,samt mange gode råd/tips og inspirasjon :slight_smile:

Takk takk. Har noen få gamle sett jeg mangler litt deler til, skal ikke se bort ifra at jeg bygger på litt utvider disse. Gleder meg masse til inspirasjoner og ideer herfra.

Hei, alle sammen!

Jeg heter Jacob, er snart 50 og gjenoppdaget Lego litt før jul i fjor. Hadde Lego-party som 30-års-bursdag, men det ble litt stille etter det (barna - og jeg selv - ble så fort bitt av Nintendo-basillen at det ble skammelig lite Lego i deres oppvekst).

For et år siden fikk jeg den åpenbaringen at jeg faktisk kunne kjøpe de største Legoene jeg ville, når jeg ville - jeg var blitt voksen og med ryddig økonomi (rart hvordan livet utvikler seg). :slight_smile:
Husket jeg hadde sett noen store Legohus i lekebutikker tidligere, begynte å Google litt og oppdaget modulhus-serien. Da var det gjort! :smiley:
Fikk bestilt opp (gjennom en Lego-forhandler) alt som fortsatt var tilgjengelig fra Lego (hus 6-9), fant hus 4-5 hos Brikkehuset, og Bricklinket de 3 første…

Har også nå MODet mange andre Lego-bygninger til modul-format (kanskje jeg skal legge opp noen bilder i galleriet?), satt opp et stort glassmonter på kjøkkenet med alle husene utstilt, og til og med kjøpt min egen vekt i løslego gjennom 3 større FINN-kjøp - så nå er jeg godt igang!

Det har vært et intenst første-år som AFOL, men det har vært veldig god terapi å bygge og sortere Lego som avvekslig fra en slitsom jobbhverdag.

Er blitt medlem i Brikkelauget og er spent på hva LUGBULK kan medføre…
Ser fram til fortsettelsen. :smiley: