Hei Jacob og Torbjørn - og velkommen inn i Lego varmen!
Torbjrøn - kjempekult at du er interessert i microbuilding, jeg gleder meg til å se ditt første byggverk i På Kloss Hold (hint, hint…)
Jacob - dæven døtte! Du gikk jo fra 0 til 1000 på 3,2 sekunder! Imponerende! Legg gjerne ut i galleriet, det er alltid moro å se hva folk lager. Selv lager jeg bare lego for gøy, men det er fantastisk deilig å sortere og bygge Lego etter en seriøs dag på jobb. Nå vet jeg ikke hvor du bor, men det blir spennende å se hva du lager, og om du planlegger å være med På Kloss Hold i Trondheim i april 2016.
Mitt navn er Jostein, er 32år, og eg bor på Karmøy. Kom ut fra min darkage julaften 2014. Da hadde kona mi kjøpt ein Lego Technic Volvo hjullaster til meg, etter att eg hadde sagt “Kul, ein sånn vil eg ha når eg blir stor” i forbifarten i ein lekebutikk. Blei sittende til langt på natt på julaften, og var ferdig med vidunderet 2.juledag. Oppdaga i løpet av romjula; rebrickable, bricklink, lego shop@home og brikkelauget. Første ordren fra lego shop@home blei lagt inn 1 januar, så balla det på seg med bricklink ordre, finn.no-kjøp, butikkjøp mm. Oppdaget “desverre” modulhusene til Lego, så nå har eg sju.
Har desuten i den seinere tid kjøpt oss nytt hus, og stiftet familie. Noe som fører til att allt for mange av legoen ikkje blir bygd, har rett og slett ikkje hatt tid. Men nå begynner me å komme i orden hjemme, så da har eg endelig fått tid til å begynne å bygge litt. Planen er å komme seg til PKH2016, og det gleder eg meg mye til.
Gratulerer med ny LEGO-æra, velkommen i gjengen, og lykke til med pengebruken det har en tendens til å gå litt kroner på dette. Men det er jo artig, da. Blir hyggelig å hilse på i Trondheim!
PS: Baseplatene du lurer på er av den gode, gamle grønnfargen
Gratulerer og velkommen, ser at det blir flere og flere også på Haugalandet og omegn som er med hyggelig, skulle prøvd og fått en byggekveld en gang utover i den mørke tiden nå fremover.
Jeg heter godztian (a.k.a. Tom Stian), er 37 år, og har nylig kommet meg ut av det jeg skjønner kalles for the Dark Ages på fagspråket.
Min gamle LEGO forsvant opp på et loft for mange år siden, og ble omsider tatt over av min søster. Nå har jeg barn selv, og jeg kjøpte noen modeller til sønnen min, som vi bygget og lekte med. Når jeg gikk forbi lekebutikker og så disse spennende Architecture-settene, City, og spesielt Modul-bygningssettene, da kjente jeg en klump i magen. Jeg vil ha alt dette! Til slutt klarte jeg rett og slett ikke å styre meg lenger, og bare måtte hente legoen min! Dessverre har mange brikker forsvunnet, men jeg ville alikevel forsøke å bygge en av bilene jeg hadde fra begynnelsen av 80-tallet. Fant en side som het Brick Instructions, hvor jeg fant det jeg trengte, og til min store overraskelse hadde jeg alle brikkene til min elskede politibil! Dette gav mersmak, så jeg begynte på min aller største favoritt fra barndommen: Tug Boat! Og til min store glede, sønnen min elsker denne båten også! Han vil alltid ha den med i badekaret!
Deretter endte jeg opp på eBay og kjøte min gamle borg, Kings Castle. Venter på denne i posten enda
Nok mimring! Som sagt er jeg nylig blitt født på ny, så det hadde vært utrolig kjekt å møte flere av dere her i Sandnes/Stavanger-regionen! Fått litt idéer og tips? Rett og slett litt starthjelp…?
Nå har jeg snoka rundt på forumet en stund så jeg får vel introdusere meg.
Jeg heter Alexander og bor i Tønsberg. Lego interessen har alltid vært der,og det er herlig og se at det er flere som meg.
Foreløpig har jeg kun en liten samling brannbiler, men håper og kunne øke samlingen etterhvert.
Heldigvis så liker hun jeg bor sammen med Lego, så jeg får lov og handle litt.
Hei og velkommen!
Jeg flyttet fra Tønsberg for 14 dager siden. Synd vi ikke rakk å møtes. Om ikke jeg har hilst på deg på biblioteket under Build the Change?
Jeg er 35 år og bor utenfor Haugesund. Jeg har alltid elsket lego, men etter at jeg sluttet å leke med lego selv, så har alt stått på loftet frem til jeg fikk unger. De siste årene har jeg bygget opp det jeg har av sett fra 80 og 90 tallet for at ungene skal få leke med det. Jeg har mest biler, men også en politistasjon, brannstasjon, et par hus, ridderslott, sjørøverskute og noen båter og fly. Da jeg var ferdig med det så kjøpte jeg meg Ghostbusters ecto1 og HQ og dermed var jeg bitt av basillen. Det passer ikke så godt for jeg bruker allerede altfor mye penger på vinyl og cd (jeg har ca 1500 cd’er og 400 lp’er) så det siste jeg trengte nå var en ny hobby, haha.
Jeg hadde plukket frem min gamle vinylsamling, kjøpt platespiller igjen og begynt å kjøpe en del vinyl da jeg ble skikkelig bitt av LEGO-basillen igjen for et par-tre år siden. Må bare innrømme at utgifter til vinyl sank ganske raskt igjen på bekostning av LEGO
Hei! Jeg tenkte jeg skulle begynne et sted når jeg allikevel hadde registrert meg på dette forumet, og dette virket som en bra tråd!
Jeg er en 26 og et halvt år gammel jente, bosatt i Oslo, men opprinnelig fra Vestfold.
Lego har jeg alltid vært veldig glad i, og jeg bygget veldig mye med min far da jeg var barn, men har ikke bygget aktivt siden jeg var ca 13-14 år. Da hadde jeg en del Creator-sett blant annet. I de siste årene har jeg hatt lyst til å ta opp Legobygging igjen, men har ikke tatt meg råd til det. Til jul fikk jeg Detective’s Office i presang, og da var det gjort! Nå har jeg nettopp gjort meg ferdig med Brick Bank, og nå venter jeg på Parisian Restaurant (bestilt i dag)
Ellers studerer jeg for å bli bibliotekar, er glad i spill, strikking, film, musikk og serier. Lego er ingen billig studenthobby, noe må jeg jo ha noe å drive med.