Ett enkelt hvitt hus...

Satt å plundret litt med ett vindus design som jeg hadde sett her i byen og hadde lyst til å teste ut i LEGO. Plutselig hadde jeg bygd ett helt hus…

Tok meg 4-5 timer. Ikke veldig detaljert. Topp etasjen kan løftes av. Ingen vegger inni, men siden det er helt åpent innvendig kan man enkelt putte inn møbler der. Men jeg er usikker på hvilket type hus detter er; bolighus eller butikk av noe slag? Noen som har forslag?

mocpages.com/moc.php/232784

Det var et flott, stort hus du hadde laget der, F0NIX! :slight_smile: Men, må bare rette på engelsken din - “hole” betyr hull, hele er “whole”. (Har jo engelsk på skolen, og læreren er … streng. :wink: )

Takker for rettelsen. Var litt trett nå seint på kvelden og da ble det litt skriveleif. Rettet opp nå så det stemmer bedre med fakta også. Huset er jo fri fantasi, var bare vinduene som jeg skulle teste ut designet på.

Men de ble veldig store, så hele huset ble jo også stort…

Det der var virkelig et pent hus ja :slight_smile: Førsteintrykket var sånn herregård’s stil… Hovedhus fra rundt 1900 tallet kanskje… Men trappa er ikke typisk for den typen hus igjen… Men pent var det! :slight_smile:

Vakkert hus. Ser ut som et vanlig bolighus hvor det er mulig å overnatte, gjestehus med innslag av sveitservilla kanskje?

Vinduene (som var hele hovedpoenget med huset) har jeg hentet sterk inspirasjon fra noen sveitser-villaer her i Tromsø når jeg lagde.

Når det gjelder trappen så var det jo noe jeg bare kastet ihop. Ser jo nå at man aldri ville hatt en slik trapp på ett slikt hus, og iallefall ikke ut på sidene av den fremskutte delen. Trappen på ett slikt hus ville jo selvsagt vært helt i fronten og rett frem. Slik jeg har laget den vil jo begge trappene bli fylt med snø på vinteren :slight_smile:

Da har jeg gjort en kjapp liten modifikasjon på huset. Se om dere ser forskjellen, og hva syns dere om endringene?
Modifikasjonen er kun gjort med deler fra LEGO :slight_smile:

Førbilde:

Etterbilde:

Du byttet ut de blå (?) dørene med sorte? Det ble litt penere. (Det var pent før også altså…)

Feil. Du har nå 2 forsøk igjen.
Dørene var sorte i utgangspunktet…

Hmm…det er noe med vinduene tror jeg. Har du byttet ut vindusglassene?

Fikset litt på vinduene oppe i venstre og høyre hjørne på vinduet.

Tok en skalpell og skar noen tynne strimler av det hvite som var på ett gammelt brukt ark med LEGO-stickers (altså ikke av selve stickers, men det som er rundt). Så heretter skal jeg ta vare på de brukte stickers-arkene også. Selv de kan alltids komme til bruk en gang :wink:

Har alltid savnet slike vinduer med sprosser. Og nå fikk jeg enda noen ideer. Stay tuned! :slight_smile:

Nye vindusvarianten er definitivt penere :slight_smile:

Enig! :slight_smile:

Ja det ble penere :slight_smile: Men de gamle lysholderne vises jo bare hvis man står rett på dem…

Nytt vindus test-design:

Bilder av vinduet på huset kan sees her: mocpages.com/moc.php/234101

Dette er en type vindu som er VELDIG mye brukt på trehus her i Tromsø. Håper LEGO starter å lage 1x4x2 Flat Front vinduer snart.

Det var et flott, enkelt vindu! :slight_smile:

Klassisk Norsk vindusdesign :slight_smile: Flott :slight_smile:

Så et slikt vindu som du har i førsteinnlegget i Rektor steens gate i går :slight_smile: Veldig flott forresten!