First LEGO Legue 2010

Er det noen her som skal være med på First LEGO League (FLL) i år?
Enten som dommer/tilskuer eller kanskje du har noen unger som deltar?

Selv er jeg akkurat blitt forespurt å være dommer på den lokale konkurransen som går av stabelen 13.november her i Tromsø.
Har jo vært både teknisk dommer og banedommer tidligere. Samt vært tilskuer ved mange andre anledninger.

Muligens blir Shutinc der også med roboten sin, vet at han iallefall har fått forespørselen. Tror den kommer til å bli kjempemorsomt for ungene å se.

Og ja, Centurius er vel som vanlig tropp-leder i Pirates of the North hvor også sønnen hans er med. Vet at sønnen også er medlem her på Brikkelauget men er ikke sikker på hvilket nick han bruker…

Hva med dere andre? Om dere ikke vet hva FLL er for noe så kan dere lese litt om det på hjernekraft.org/
Og her finner dere steder hvor det arrangeres i Skandinavia: hjernekraft.org/steder.aspx

Hei
Litt seint svar men…
Jeg deltok på Finnsnes i år som i fjor som dommer på Robotbordene. Fortsatt veldig gøy.
Hadde også med meg noe Lego i år som jeg hadde på display. Ble ikke tid til så mye forberedelser, så det ble mye standard Lego sett. Uansett falt det i smak hos både store og små.

Den lokale avisa Troms Folkeblad hadde også bilder og filmsnutter fra arrangementet.

Alle bilder lagt ut på Brickshelf.

Her er noen bilder som kan klikkes på: