Frihetsgudinnen utstilt i vinduet hos Outland Kirkegata

Da er Frihetsgudinnen utstilt i vinduet hos Outland i Kirkegaten i Oslo (TV2 bygget).

Er du i byen så ta deg en tur innom og se.

Beklager dårlig bildekvalitet. Iphone kamera…

Nice! Fikk du kjøpt inn dette settet og deler til base etter jeg la ut denne i galleriet tidligere?
Misunnelig :stuck_out_tongue: Våger du å legge ut hva det har kosta deg totalt?

Jepp.
Jeg gjorde som deg. Designet den i LDD med utgangspunkt i Frihetsgudinnen.
Du sendte meg fila på selve statuen. Det var meget greit å ha når jeg skulle designe sokkelen…

Jeg tittet på forskjellige versjoner av sokkelen på nett bl. annet Nathan Sawaya sin inkl. noen andre versjoner.
Prøvde på å få det så likt som mulig. Har også besøkt statuen, var der i 2001 og tok en del bilder som jeg var heldig og kunne bruke som referanse.

Synes du har også kommet rimelig nært opptil originalen. Men ja blir en DEL tan brikker…

Statuen består som kjent av: 2882 deler. Sokkelen: 4792 Totalt = 7674 deler
Pris statue + frakt = 8813,35 NOK, Settet kjøpt på Ebay, ikke MISB men meget pent brukt.
Pris løse klosser og 48x48 baseplate fra Bricklink for sokkel + frakt = 6031,21 NOK
Totalt for herligheten = 14 844,56

Whoa! Svær!
Jeg skal ned og kikke på!
Grensene for hva jeg er villig til å bruke på et sett strekker seg stadig, kjenner jeg, men det er fremdeles et stykke igjen til 15000 :wink: Flott at du vil dele kreasjonen med oss andre :smiley:

Som jeg har skrevet et annet sted på forumet:

Slike ting gjør seg best på utstilling. Ikke gjemt bort på et mørkt rom eller i en kjeller.
Bør være der hvor folk har mulighet til å få sett det.

Statuen i seg selv er meget bra designet og med sokkelen blir det komplett lykke.

Når jeg i tillegg interesserer meg for slike LEGO kreasjoner, jeg er ikke så mye på de “små” settene lenger.
Sorry til de som er “super fan” av slike sett…
Men liker utfordringen i det å bygge/sette sammen store konstruksjoner.
Og høre reaksjonene etterpå.

Fantastisk! Jeg skal se litt ekstra i vinduet neste gang jeg er innom Outland. Ser veldig bra ut på bildene, bra jobba!

Kjøpte denne i 2001, fikk den da for tilbudspris, antakelig 1/7 av hva du har betalt. Nå gjør de grønne klossene seg godt som vegger i min Green Grocer :smiley:
Sokkelen du har bygget bidrar til en helt annen totalopplevelse av settet. Flott bygget!
Lykke til med neste store prosjekt :smiley:
Baard

Flott at du stiller ut det du bygger og enig med Baard at den ble flott med den moc sokkelen :smiley:

Den sokkelen kler statuen veldig bra!

Og når jeg ser prisen du har betalt for selve frihetsgudinnen så gremmes jeg litt over å ha brukt de Sand Green brikkene som “fyllmasse” for å bygge opp rundt Kirkegårdsvegen 16 bygget. Sikkert noe av den dyreste fyllmassen som jeg har :slight_smile:
Men jeg betalte vel knapt 900kr for den når den var til salgs på Extra Leker her i Tromsø. Angrer jo nå på at jeg ikke kjøpte flere. Men frem til nå i det siste har de sand green brikkene knapt vært brukt og de har fylt opp ei hel plasteske her, som omtrent bare har stått og støvet ned :slight_smile:

Trodde du hadde den hjemme hos deg bygget opp… Ref bildet av lego rommet ditt.

Det der var jo ett gammelt bilde så “hadde” var jo det rette ordet her :slight_smile:
Den stod oppbygget fra 2000 når jeg kjøpte den og frem til 2010 en gang. Da ble den børstet støv av og demontert.
Og nå altså blitt brukt som “fyllmasse”. Jeg skriver det med apostrofer fordi man jo ser brikkene på modellen. De er brukt langs kanten for å få laget høyden på bakkenivået rundt huset. Og siden det er rundt 10 klosser høyt og modellen er 48x64 størrelse så gikk det med atskillige mengder med brikker der :slight_smile:

Har dog ikke brukt de 4 Sand Green “macaroni” brikkene til 200kr stykket til noe enda. De ligger pent sammen med alle de andre macaroini-brikkene i sin skuff…