"Gammel" LEGO

Hei var i dag å fikk tak i noe lego på en brukt butikk men finner ikke ut verdien av det… Klossene har spor i enden og har ikke “pinner” innvendig men det er trykket LEGO inni de. Ser utrolig gamle ut og det fulgte også med ett tynt vindu og en tynn dør som kunne settes inn i sporene på klossene etterhvert som man bygger i høyden… Evt er det noen som vet hva jeg snakker om? Og om det er noen som ønsker å kvitte seg med slike klosser så ta kontakt;)

Det du har fått tak i er første-generasjons klossene - forgjengeren til den klossen som nylig fyllte 50 år, og som ble laget ved siden av treleketøyene. Så jeg kan fortelle deg at du har fått tak i historisk gammel LEGO.

Verdien på klossene aner jeg derimot ingenting om, dessverre.

Det var den type klodser man kunne få, da jeg fik mine første LEGO klodser i 1954 - og jeg har stadig nogle af dem.
Hvis de er slidte, skæve og bleget af lyset så er de ikke meget værd i kroner og ører, men det er ren LEGO nostalgi, så vær du glad for at du har nogle. Det er ikke alle der er i besiddelse af ægte LEGO historie.[attachment=1]1953-1.gif[/attachment][attachment=0]1953-1.gif[/attachment]

Noen av klossene er fine men de fleste er desverre falmet og skjeve… Men morro å ha fått tak i “den første” legoen som kom;)

Har noen gamle klosser ette pappa … blant annet en 4x4 2x Basic hjørnekloss med 12 knotter …

Her er alle de forskjellige lego klossene opp igjennom tidene.

http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?i=2369039