Ser på plasseringa av 4 av dei som er i nærheiten av meg her i Oslo, desse stemmer veldig overeins med gamle Kosmoz-butikker.
Linderud
Storo
Metro
Strømmen
Det interessante er at dei same butikkene mangler i oversikten på kosmoz sine sider så då er vel kun butikken på Strømmen den som kan ha meir inne enn minimumskvantaet av lego.
Har ikke den på Storo en del sett også? Mener det var der jeg var å handla i forbindelse med “5 sett til 50%kampanjen” i fjor (dessverre ikke sett noe til den kampanjen i år )
Lenge sidan eg har vore der, var ein periode dei hadde ein del fleire sett enn vanlige butikker hadde, men arealmessig er ikkje butikken så veldig stor så det kan vere at dei har redusert lego-volumet.
Sist jeg var innom butikken på StorO hadde de flyttet LEGO lengre frem i butikken, satt av mer plass enn tidligere, og de hadde bl.a. mange Arcitecture-sett.
Noen som har en TRU i umiddelbar nærhet (nærmeste for min del er ca 6 timers kjøring hver vei) som kunne tenke seg å kjøpe denne, og fortrinnsvis ta den med til PKH? VIPPSer kjøpesum umiddelbart om noen kan. Send PM.
Det er en grunn til at de har mange utgåtte store sett Broderen var der i stad og spurte om det var 25% på alt i butikken; ja bortsett fra alle de store lego settene
Det hadde visstnok blitt for dyrt for de, vil tro det koster å ha sett på lager i mange år før de blir solgt også
Mener det står noe sted i markedsføringslover at man ikke kan unnlate produkter uten at det er skriftlig kommunisert i forkant av kampanjen.
Det er bare å krangle på det i butikken, og være påståelig på at de taper et helt salg hvis de ikke går ned i pris.
Er det mulig. Skulle bestille SaturnV og noen småting og har latt det vente i påvente av 2xVIP, hvorfor ikke liksom. Sjekket "BUY"seksjonen til brickset men det står det bare GWPsettene. La derfor inn en ordre på raketten i går da jeg ikke gadd å vente lengre siden raketten skal være en familieaktivitet i påsken… Så er det 2xVIP fra i dag… ARG! Prinsipper…
Typisk. Hvis ordren ikke er ferdigbehandlet, så kan det jo hende du kan avbestille og så bestille den på nytt? Ring kundeservice?
Men det er jo “bare” snakk om 70 kr, da…
Godt spørsmål - for noen år siden annonserte jo LEGO faktisk at de skulle redusere størrelsen på alle eskene sine, nettopp fordi de ønsket å spare plass (og papp). Og i en periode var det faktisk mulig å se samme sett i esker av to forskjellige størrelser i butikkene, så de gjorde som de sa. Men tydeligvis er det fortsatt slik med enkelte sett at eskene er i største laget. Når det er sagt så opererer vel LEGO, så vidt jeg har kunnet se, med enkelte standardstørrelser på eskene - sannsynligvis for at det skal bli lettere å pakke dem - så det kan kanskje tenkes at noen sett havner midt mellom to størrelser og derfor får i overkant mye luft i eskene?
Dette gjelder alle Toys’R’Us (og BR?) i landet, siden de Prismatch-er seg selv. Var innom Alnabru og fikk bekreftet det i dag.
Update:
Ingen problemer hos BR heller. Skaffet meg 4 veldig billige Architecture-sett i dag.
En god Lego-uke med dette på i tillegg til 40% på Coop Obs. 10 sett handlet for langt under bruktpris på Bricklink.