Gode tilbud - diskusjonstråden

TrU på Tiller i Trondheim hadde plenty med Lego helt fram til Juleaften, selv “kjente” eller “populære” sett, til 25% avslag.
Jeg var der sent på lillejuleaften så jeg regner med de fremdeles har igjen mye Lego.

Snakket med avd ledere på 2 BR butikker i Oslo i dag og de bekreftet følgende:

• de holder åpent inntil det blir avklart om/ hvilke nye eiere som komner på plass.
  • de fortsetter under navnet BR inntil evt nytt navn er på plass (trolig ikke BR sa de)
  • nye varer blir levert inn fortløpende og allerede til uken.

Mao - fortsatt spennende dager

Tosca

Jeg kan ikke skjønne annet enn at BR og TRU er ferdige, men får jo håpe at flest mulig butikker blir solgt til videre drift evt at de er franchise så de bare bytter navn og fortsetter som før. Hvis rubel og rake blir lagt ned er det jo tragisk for de annsatte, men jaggu trist for oss også med milevis mellom hver lekebutikk :open_mouth:

Min lokale BR ble varslet nedlagt allerede før konkursen, og stengte dørene før jul. Begrunnelsen de hadde fått fra kjeden var at de skulle legge ned de mindre butikkene og satse på de større. Det er en trist utvikling hvis det bare er lønnsomt å drive fysisk butikk i de større byene. Da blir det fort langt mellom hver butikk.

Det er tre ting som vil være avgjørende for hvordan det går med TRU og BR i Norge:

Økonomien i Top Toy Norge AS.

Hvor stor andel av aksjene i Top Toy Norge AS som var eid av Top Toy Danmark.

Hvem som ender opp med de aksjene i Top Toy Norge AS som var eid av Top Toy Danmark, og hva de bestemmer seg for å gjøre.

Vær obs på at ihvertfall noen av førprisene ikke er listepriser. F eks Benny’s Space Squad er oppgitt til å koste kr 114, mens vanlig pris er kr 99,-. Rabatten for nevnte sett er da 20% og ikke 30%.

Jupp, akkurat de to billigste settene er det bare 20% på. Hang meg ikke opp i det - resten av settene blir 30%+ sammenlignet med listeprisen (Partybussen blir 40%).
:smiley:

Åsså kan du kjøpe max en stk :frowning:

Personlig syns jeg det er en god idé - da blir det flere som kan benytte seg av tilbudet før det blir utsolgt! :smiley:

Lite folk på Alna Senter klokken 10. Dro blant annet hjem med 10261 til en grei pris. Flere modulhus (ikke Corner Garage) igjen pluss en del annet snacks som Hogwarts Castle, Vestas-vindturbin og nevnte Rollercoaster. Ganske gode førpriser, så definitivt verdt en tur.

Var innom gamle TRU Lagunen i Bergen som nå er blitt Extra Leker (innvendig i hvert fall, utvendig har de fortsatt TRU-skilt osv). Der har de fått fylt opp Lego-hyllene og hadde godt utvalg nå i formiddag i hvert fall. De har mange av de store settene, men ikke Apocalypseburg, Death Star og Cloud City. Dog har de alle 20th anniversary SW settene.

Butikken har samme Lego-ansvarlig som da de var TRU, og han er en fin fyr å slå av en Lego-prat med. De kommer til å fortsette å ha samme utvalg i Lego som under TRU-tiden.

Det er ikke så rart, det ser jo ut som om butikken er stengt.
Den er ikke stengt, men du må enten ta rullebåndet opp fra Clas Ohlson, eller kjøre ned i parkeringshuset under Toys’R’Us. (sic.)

Det står det ingenting om, og jeg er ikke i nærheten av noen butikk så jeg får sjekket.

Hvor har du dette fra? Er ingen rabatt å se på nettsidene deres…? :question:

“Skrevet: 2019-08-06 08:24:00”

:slight_smile:

Sannelig! :laughing: :laughing: :laughing:

Når vi snakker om OBS! og SmartStore: de har et knall-tilbud på 5 stk 31 til 299,- som medlemstilbud. Men de er utsolgt i butikkene og - her kommer det utrolige - det nytter ikke for meg å bestille i nettbutikken og hente i butikk. Hvorfor? Fordi Coop-medlemskapet vårt (vi har to kort) står på frua! Så JEG FÅR IKKE HENTET UT VARENE. No way. Ikke engang med fullmakt. Kona må fysisk troppe opp og legitimere seg, gitt - selv om varene allerede er betalt med mitt bankkort. Helt sprøtt… :unamused:

Jeg vil slå et lite slag for denne:
[setimg]10265[/setimg]

Er ikke noen utpreget bilentusiast, men synes den var helt fantastisk å bygge. Den ferdige modellen ser også kjempeflott ut. Anbefales til alle som setter pris på litt LEGO byggeteknikk-feinschmekkeri! :laughing:

https://lekekassen.no/lego-creator-expert-10265-ford-mustang

Lite å hente på Slitu også …

Er det bare meg eller er det stort sett bare Obs som har tilbud på Lego det siste året? Kan ikke huske sist det var noen store 30-40% kampanjer hos noen andre enn Obs :open_mouth:
Virker som at etter at TRU gikk konk at mesteparten av konkurransen forsvant i dragsuget også :confused:

Nå er vel Amazon på vei inn så da blir det vel andre boller etterhvert på den fronten :smiling_imp:

Amazon på vei? Skal de ha norsk filial? har du noen kilder på dette?

Det er vel snakk om at det kommer hos nabo’n i første omgang: e24.no/naeringsliv/i/wP7QBn/net … -lansering