Gode tilbud - diskusjonstråden

Den diskusjonen med kundeservice var totalt ubrukelig :stuck_out_tongue:
De har jo sendt ut 2 forskjellig mailer.

Den i går har med teksten om at det kun gjelder den fysiske kupongen.

Den mailen som kom i går sier bare: " I posten kommer vår jubileumskatalog med mange gode tilbud og en rabattkupong som du kan bruke i våre fysiske butikker og få 30% på en valgfri vare!" - og ekskluderer ikke den elektroniske kundeavisen, som de i tillegg lenker til. Fristende å stikke innom og slenge markedsføringslovens §8 i fleisen på de.

Virker jo helt fjernt!

Går det an å finne reklamen i butikken eller må en være en av de få i landet som ikke har reservert seg mot reklame :confused:

Så klart vil jo en del misbruke det og få kjøpt seg flere sett om en kan vise fram avisen fra nettutgaven, men det må vel være bedre enn at ingen omtrent får benyttet seg av tilbudet :open_mouth:

Finn nærmeste borettslag og kjør dumpster-diving!

Godt det ikkje berre er meg som reagerte på markedsføringa til Extra leker denne gangen.
Tok en telefon til forbrukertilsynet, og de vil gjerne ha inn klager på slike saker.
Som han eg snakka med der sa, jo fleire som sender klager, dess større er sjansen for at tilsynet tar tak i det (det skinte litt igjennom at de var litt underbemannet og ikke hadde mulighet til å ta tak i alt )

Vil rette litt skryt mot Extra Leker i etterkant av den jubileumskampanjen i helgen.
Var i kontakt kundeservice gjennom chat-funksjonen, og la igjen en vurdering i etterkant hvor jeg uttrykte misnøye med måten kampanjen ble reklamert og gjennomført på. Tenkte ikke noe mer på saken før jeg i dag fikk en mail fra Extra Leker med følgende innhold:

Hei
Ser du har vært i kontakt med oss via chat ang 30 % rabatten i jubileumskatalogen.
Når det gjelder denne rabattkupongen så var det en kupong som var ment som et lite ekstra tilbud til alle som mottok reklamekatalogen vår i post, men vi ser vi ikke har vært flinke nok til å tydeliggjøre at dette gjaldt orginalkupong fra katalog.
Ledelsen har fått tilbakemelding om dette slik at dette ikke skjer igjen ved fremtidige kampanjer. Som kompensasjon vil jeg gjerne tilby deg en rabattkode som gir deg 30% avslag på en vare. Koden er personlig, kan kun benyttes en gang og er gyldig ut oktober.

Vi er bortskjemt med Lego.com sin upåklagelig kundeservice, men utenom dem må dette være blant det aller beste jeg har opplevd.

10 år til neste jubileum, så dette er kanskje ikke noen trøst for de av dere som ikke fikk benyttet tilbudet, men jeg følte i alle fall at jeg måtte å skryte litt av håndteringen, og av et 10255 til under 1300,- :slight_smile:

Bra at du er fornøyd. :slight_smile:
Men for meg ble dette bare ENDA et eksempel på hvordan Extra-Leker forskjellsbehandler kundene sine. Jeg sendte dem en tilsvarende klage over kampanjen på email, men har ikke engang fått noen tilbakemelding…

Jeg sendte også en mail i etterkant og fikk en meget positiv mail tilbake, med samme tilbudet som beskrevet over. Strålende fornøyd og super kundeservice :slight_smile:

Det er vel bare meg de ikke liker, da… :wink:

Jeg klaget også, samt fikk en nokså positiv mail tilbake - uten noe kompensasjonstilbud. Håper de lærer av dette og holder seg for god til å diskriminere kunder videre.

Kanskje Don tenkte på at TRU ofte setter ned prisen i konkurranse med Lekekassen - men disse prisnedsettelsene settes som en fast pris, så sånne kampanjeprosenter kommer da på toppen.
F.eks [setimg]60197[/setimg] passasjertoget 60197 har de prissatt til 998,- mens veil. pris er 1.399,- og med 25% rabatt blir kampanjeprisen 749,- = nesten halv pris! Dette toget er selvfølgelig utsolgt, men man får like god deal på f.eks. Prylepilen 75953 (374,- mot veil. 799,-). Og der ble den også utsolgt mens jeg skrev dette… :laughing: God tilbudsjakt!

Jeg trodde du mente det som alt var annonsert som tilbud, men enig mht prismatch

Ja, det jeg tenkte på Jacopyright, 25% er jo ikke så mye å skryte av, men er et sett satt ned 25% i utgangspunktet, så det blir dobbelt opp blir det noe annet :smiley:
Dog irriterer det meg at de ikke er konsekvente Great hall 75954 var som sagt ikke del av tilbudet, men som du sier er Prylepilen 75953 (374,- mot veil. 799,-) det. Henger ikke på greip, “dessverre” har jeg alt kjøpt sistnevnte, men ikke førstnevnte :confused:

Gledelig å se at HP setta går som hakka møkk, så den serien forsvinner nok ikke med det første :wink:

Er nesten litt trist å se at de fyrer på tilbud etter tilbud, er jo helt tydelig at de sliter :open_mouth:
e24.no/naeringsliv/legger-ned-2 … e/24513912

Er jo få sett med gode tilbud bortsett fra utsolgte prylepilen som du nevner, jaja har jo uansett gitt meg selv innkjøps stopp fram til september neste år :stuck_out_tongue:
Blir et rart år, halve morroa med Lego er jo gleden når en finner et sett man har vært på jakt etter lenge til en skikkelig god pris :wink:

Tøffe tak i bransjen, Leker (samme eier som Lekekassen) har opphørssalg i en av sine butikker som ligger nesten side om side med ToysRUs i Sørlandsparken . Håper TRU der overlever.

Frykter at det er siste året med Bricktober-sett slik vi kjenner dem.

Enten har Toys r Us hatt en veldig bra før julsalg, ellers er det ikke rart det går dårlig. Fikk liste av min kone å handle 8 ting for julegave. De hadde ingen av de. Var glissent i Legohyllene og.

Mest sannynlig skal en god del butikker legges ned, så jeg tipper de har brukt julehandelen på å kvitte seg med mest mulig av varene på lager så det forenkler nedleggelsen på ny året… Var i en TRU her om dagen og det var veldig glisent i hyllene spesielt i Lego avdelingen… Trist for oss som kunder at konkuransen minker og ikke minst for de som jobber i de som legges ned :frowning:

Har det ikke alltid vært glissent i LEGO hyllene før jul på TrU?

Det har vært ganske tomme hyller tidligere år også ja, men i år føler jeg at det var spesielt tomt… Min lokale TrU hadde satt andre konstruksjonsleker i lego-hyllene for at det ikke skulle se helt tomt ut. Ganske merkelig syn egentlig :slight_smile: jeg håper at TrUen hos oss fortsetter. Jeg kjenner sjefen der og har vært der flere helger med Lego-utstillinger, framvisning av Lego Boost og andre Lego aktiviteter. Så jeg har jo blitt kjent med de som jobber der og det ville vært veldig kjedelig om alle mister jobben. I tillegg er det jo som nevnt her litt mer konkurranse når TrU er her og de er helt klart butikken med best og mest Lego-utvalg her i byen.

Jeg har snakket med noen av de butikksjefene jeg kjenner. Noen TrU blir lagt ned, samme med BR. Men de vet ikke hvem ennå.

Iflg TrU så slitet de med å få levert nok Lego i år igjen. Det har visstnok fått “kvoten” sin for året. Andre land enn Norge blir prioritert.