Hva som er i evt andre Ringo butikker vet jeg ikke, men de hadde det ikke der (godt mulig jeg hadde kjøpt det selv også )
De hadde vel:
-1 79110 Silver Mine Shootout
-1 79106 Cavalry Builder Set
-og en hel del 79107 Comanche Camp
når det er sagt, er det så å si bare LEGO-klær som har 50% rabatt, ellers er det i praksis 20% på nesten all LEGO. Noen få sett har høyere rabatt, som bl.a. Star Wars: Genosian Cannon (40%) og noen mindre Lone Ranger-sett og Chima-sett (30%).
Takk for tips! Ble ikke Benny’s Spaceship denne gangen, men da 70815 Super Secret Police Dropship koster 671,- på Lekekassen.no og man med koden får gratis frakt, ble det jo en hyggelig pris!
De gamle City togsetta 7938 og 7939 har visst vært på 50%-salg på shopping@home - men er sjølsagt utsolgt. Noen som vet om dette var et reelt salg i norge? noen som fikk kjøpt? Eller bare erting fra Lego sin side?
Jeg har sett både 7938 og 7939 til salgs i flere butikker. Men det er nok sikkert bare rester de har liggende. Og det er i Tromsø jeg har sett de settene. Men om det er krise kan jeg jo stikke å kjøpe ett og sende.
Mulig jeg husker feil, men tror tilogmed 7939 var på tilbud hos Extra Leker… Kan gi tilbakemelding senere i dag. Skal en tur ut å handle nå siden jeg har vært ute på feriereise de siste dagene så er det plutselig lite mat hjemme
Er det jeg mener å ha sett gang etter gang - ting som går fra å være tilgjengelig på fullpris, til å være på gali-mathias-salg og umiddelbart utsolgt. Nå kan dette ha noe med s@h sine datasystemer eller internasjonalisering av webshoppen, men det er fryktelig ergerlig om man leter etter noe!
Takker for innspill dersom noen ser togsetta på tilbud et sted
Vet ikke om det hjelper så mye, men vi så settene på en Buddy-butikk i Herning-senteret i Danmark forrige uke, nedpriset til hhv 750 DKK og 800 DKK. De hadde i hvert fall 2 igjen av hvert sett. Buddy er en kjede som finnes flere steder i Danmark, ikke usannsynlig at de har de samme tilbudene på de andre butikkene også.
Så hvis noen skal en tur til Danmark på tampen av sommerferien kan det jo lønne seg å sjekke, i hvert fall.
Jeg vil tippe at årsaken er svært god lagerstyring.
Det er ingen fordel for Lego å ha mange eksemplarer på lager når sett går ut, så optimal lagerstyring vil for Lego innebære at det er mer eller mindre tomt når tiden er moden for å selge ut restlageret til lav pris.
Etter en kjapp liten tur her i Tromsø i dag fant jeg set [set]7939[/set] til 1549,- på Toys’R’Us, 1699,- på Brio og 1299,- på Extra Leker (var på tilbud på Extra Leker).
Fant også set [set]7938[/set] til 1099,- på Toys’R’Us, 1199,- på Brio og 1159,- på Extra Leker.
Ingen av dem hadde fått det nye godstoget, set 60052. Men Brio og Extra Leker hadde både togstasjonen (set nr 60050) og den nye highspeed toget (set nr 60051).
Set 60051 kostet 1199 på Brio og var på tilbud til 999,- på Extra Leker. Glemte å notere prisen på set 60050.
Og for de som er interesserte så hadde de også fått inn Volvoen på Extra Leker og den kostet 2299,-. De hadde iallefall én eske igjen når jeg forlot butikken i dag
wow, tusen takk for grundig rapport! har heller ikke sett nye cargo train i butikkene, men kult at lyntoget er ute. ser fra nederlandske nettbutikker at de har hatt både tog og technic til salgs lenge.
takk for sjekk. har enormt lyst på den volvoen, men 2300 kr er dyrt for et sett selv om det er mange motorer! (det var for øvrig mange motorer i 4x4 [set]9398[/set], men det dumpa toys r us ut for 1k ikke så lenge etter release…