På Rusta her i Bergen har de [setimg]10216[/setimg] fra 2010 (!) til 499 kr. Billigste på BL koster 609 kr (+ alt av frakt og mva), kostet vel 749 kr på S@H i sin tid.
De har også Galaxy Squad [setimg]70703[/setimg] til 299 kr, Ninjago [setimg]9450[/setimg] til 699 kr, Ninjago [setimg]9448[/setimg] til 299 kr og Ninjago [setimg]9447[/setimg] til 199 kr
Jeg kommer derfra nå, traff et annet hyggelig Brikkelauget medlem som jeg har klart å glemme nick og navnet på… (unnskyld for det)
De har stortsett bare basic sett… Men de har årets to tog og dne fjernstyrte Volvo hjullasteren.
Ingen Simpsonshus el lign. En god del folk men mye Lego fortsatt
På Metro Senter var det 35% av extraleker-prisen. Det stod det også i annonsen i romerikes blad. Det ble [set]42030[/set][setimgver]42030-1[/setimgver]
I Bergen var det også 35% av Extra Lekers priser. [setimg]60052[/setimg] har veil. pris 1899 kr. På dette er det for tiden tilbud hos Extra Leker til 1499 kr. I dag er det ytterligere 35 % på dette igjen. 974 kr blir dagens pris. Det er jo så godt som halv pris av veil pris!
Jeg tok meg en tur selv om jeg ikke regna med å finne noe særlig av interesse, hadde dog fått med handleliste av et par…
Dro til Vestby først der fikk jeg 35% på den prisen det stod på eskene. Var ingen av de som var på tilbud, dog alle hadde en litt lavere pris enn veiledende…
Så dro jeg til Moss og kjøpte noen sett der. Fikk 35% på prisen på eskene der også (selv om den var litt lavere enn veiledende), bortsett fra et lite duplo sett som det stod på esken ny og gammel pris, dvs satt ned fra 46 til 36. Da regna de 35% av 46kr, så det ble jo så vidt billigere enn prisen den hadde…
Da regner jeg med det stod to priser på togsettene iconq?! Ellers må du hatt uflaks
Var en tur på Tiller. Skulle egentlig bare kjøpe julegaver og et lite sett eller to til meg selv, men så hadde de igjen ett Simpsonshus, så da røyk jeg på en smell, gitt
Ca. 1 1/2 time etter åpningstid var jeg innom Extra-Leker i Trondheim, da var fortsatt utvalget bra. Ble ikke all verdens shopping for min del, mest smårusk så jeg ikke var innom uten å handle:p
Fant noen sett med allerede nedsatt pris, og spurte om det var 35% denne eller opprinnelig pris. Fikk til svar at det egentlig var opprinnelig pris(ref annonsen), men at de hadde bestemt at man fikk det på allerede nedsatte varer også. Så de som var der tidligere enn meg gjorde nok noen gode dealer.
Så virker som butikkene praktiserte dette litt forskjellig. Med andre ord, noen av oss fikk handlet til tiltenkt pris og andre hadde flaks og fikk det litt billigere:)
Var jeg snill eller slem som ikke kjøpte dette når jeg var innom?
Hadde både huset og spaceship i hendene på vei til kassa…men ombestemte meg når…godt huset havnet i hendene til et annet Brikkelauget-medlem:D
Jeg har siklet på det lenge, så er ganske fornøyd med å ha det i hus. Det var bare så vidt det ikke ble med en Sea Cow også… Men jeg tok til vettet Men jeg var “flink” og satt tilbake de to småsettene (150-200 kroner) jeg egentlig hadde plukket til meg selv, da.
Uflaks kanskje, uansett litt forvirrende at det var ulik praksis. Kjøpte to togsett, nye passasjer og utgåtte frakttoget. Kun passasjertoget det stod veiledende pris på, men det andre var jo satt ned til 1299. Fikk bare 35% på 1699-prisen… grr.
Jeg var innom Extra Leker her i Tromsø. Stod ett skilt ved LEGO hyllene om 35% men stod ikke om det var på listeprisen, prislappen eller og om det gjaldt når noe var på tilbud.
Gikk i kassa og spurte og de sa det var 35% på Extra Leker sine veiledende priser. Altså ikke prisen i katalogen, og ikke 35% på tilbudsvarer.
Var nesten ikke noe igjen i hyllene når jeg kom dit rundt 15:30 tida. Var mye folk i butikken, men var mest folk rundt halloween området. Jeg nappet til meg en av de siste Volvo’ene og den siste City kalenderen, samt en Friends kalender (var mange Friends kalendere igjen).
Var mest igjen av Friends settene og en del Star Wars og Duplo. Ellers var det rimelig glissent i hyllene.
I Kristiansund hadde de bare fjorårets julekalendre på extra-leker salget. Tror mange kom hjem med den uten å vite det, for det var rimelig ribba utpå dagen. Jeg jobbet på dagen, men samboeren og unga fikk fatt i siste Volvoen. Relativt dårlig utvalg forøvrig, glad jeg slo til på lekekassen sitt salg!
I Eda i Sverige hadde de samme tilbud som i Norge og med kursrabatt i tillegg fikk jeg handlet noen småting. God idè for de som har mulighet til en harrytur til Sverige neste gang de har salg på lego.
Jeg hadde spurt på forhånd på Extraleker og hun i kassen mente det var 35% på tilbudsprisene. Men det var det da naturligvis ikke… Synd, for nå var jeg klar for å lage min første MOD av Friends sunshine ranch. Men jeg kjøpte en likevel. Det var først på dette tidspunktet jeg merket hvod SABLA dyrt det er med magenta bricks på bricklink Vel, vel… Får se om det blir ranchen eller noe annet som blir laget, da.
Ble med altfor mye lego jeg overhode ikke hadde bruk for med hjem. Og så traff jeg yhagger som hadde klart å begrense seg til ett sett. Det var lite Star Wars der kl 12:00, men ellers overraskende mye lego igjen!