Gode tilbud!

Mindstorms, 2 stk Volvo’er (for å kunne ha både A og B-modell samtidig slik at hjullasteren har et sted å gjøre av lasten), samt noen Hobbit-sett.
Joda, det ble en god handel.
På Forus (Sandnes/Stavanger-området) var det i alle fall godt med folk før åpningstid (anslår en +/- 50 stk) som sto og ventet på at dørene skulle åpnes. 10-15 Volvo’er og de fleste andre power functions-settene var borte i løpet av de første 5 minuttene tipper jeg.

Fikk du Mindstorm settet også til 35%? Her i Tromsø hadde de det bak disken og det var unntatt 35% rabatten…

Mindstorms var også på 35% rabatt ja (av Extra Leker sin pris, ikke veiledende Lego-pris). Her hadde de to sett bak kassen, og en 5-6 sett liggende på palle sammen med resten av legoen, så det var definitivt del av salget i denne butikken i alle fall.

Fikk mms av broren min i går om 35% på lekekassen.no med rabattkode “nov14”. Står noe om hvor lenge den varer, men det klarer jeg ikke se på bildet. Tipper det er ut uka eller noe.

EDIT: Gjelder til 9.11 står det visst.

Kan bekrefte at tilbudet/rabattkoden fungerer. Benyttet den akkurat :slight_smile:

-Morten

var nok ikke meningen, de har fjerna det nå.

Det var snodig. Noen som vet noe?

Det var spesielt. Så rabattkupongen med egne øyne i går, kommer sammen med resten av reklamen… Står at det er gyldig til litt ut i november…

Er det ikke Dragev som står bak nettsiden?

Nei, Dragev har brikkebutikken.no :slight_smile:

Jeg fikk ihvertfall benyttet kupongen i dag tidlig. Mulig tilbudet ble aktivert for tidlig?

-Morten

Er han ja. Vi får se om han svarer her inne

Jeg fikk den til å virke (for et par timer siden, etter at det ble sagt at den ikke virker). Men den ga 35% på veiledende tror jeg, så hvis man prøver å kjøpe noe som allerede er rabattert får man mindre/ingen rabatt.

Så, ja den virker. 35 % på veiledende - som ved forrige salg i samme nettbutikk.

Nei, Dragev er ikke rett mann vedr. lekekassen.no, som mobruu allerede har påpekt,

Koden fungerer ikke, fint om dere tar kontakt med lekekassen.no for å løse dette, så ikke andre tilbud blir for nedgravd i en feil fra deres side :slight_smile:

Hei,

har vært i kontakt med de.

Den fungerer, så lenge du er innlogga.

I morrest fungerte den over middels bra, så flaks for de som handla da. Men nå er det 35% av veil for innloggede brukere.

Ja, dette “tilbudet” var ikke all verden. Det ble kr 22 dyrere da jeg prøvde koden på lego city politistasjon (den ligger inne med -37% som standard)
Det er sikkert andre varer som er mer fornuftige å bruke rabattkoden på… Men hadde jo vært ålreit om det var på nåværende og ikke veiledende pris.

Høyst sannsynlig for ålreit. :smiling_imp:

Iallefall hvis man husker på at de i utgangspunktet har greie priser på Lego, og at man gjerne vil at slike nettbutikker skal lykkes med det…

I følge min bedre halvdel (som er bachelor i markedsføring) så strider denne type bruk av rabatt mot markedsføringsloven. For å kunne operere med en rabatt, må man kunne dokumentere at man over en gitt periode rett før tilbudet går ut har solgt et visst antall av varen(e) som rabatteres i tilbudet.

Eksempel: 42030 Volvo hjullaster hos Lekekassen. Oppgitt veiledende pris: 2399. “Fast” lavpris hos Lekekassen: 1744, dvs. 27% rabatt. Dersom denne varen aldri er solgt i tilstrekkelig antall til veiledende pris (dokumenterbart), kan de ikke reklamere med 35% rabatt på 2399-prisen, oppgitt rabatt må da gjelde på den allerede nedsatte prisen på 1744. Det at man i det hele tatt har en “fast” rabatt (27% i dette tilfellet) blir jo også feil såfremt varen aldri er solgt av den aktuelle butikken til veiledende pris.
Men dette med å unngå “kunstige” før-priser har jeg desverre en følelse av at i liten grad praktiseres (generelt, ikke bare i Lekekassens tilfelle).

Forbrukerombudet: Villedende bruk av veiledende priser (25.03.2011)

Når det er sagt; jeg er stor fan av nettbutikker som Lekekassen som legger seg en del under veiledende pris, og som iconq skriver lenger opp så ønsker vi jo at disse skal fortsette med det. Jeg har bare bestilt fra dem 2 ganger, men siste gang jeg bestilte tok det ca. 40 min før jeg hadde fått sporingsnummer, pakken ble innlevert på posten noen timer senere samme dag og jeg hadde pakken 2 dager etterpå. Så veldig rask ekspedering og sending. :smiley:

Jeg skulle ønske lekekassen ikke opererte med disse tullete “rabattene”. Jeg ville uansett bestilt fra de, faktisk så er det mulig jeg ville bestilt -mer- fra de om jeg hadde kunnet stole på merkingen deres.

For øvrig vil jeg også stille meg bak utsagnene om servicen hos Lekekassen; den er uten sidestykke (som jeg har erfart, i det minste).

Fra linken:
"Sammenligning med veiledende pris kan bare benyttes dersom den gir utrykk for en reell alternativ pris i markedet. Dette innebærer for det første at grossist, importør eller produsent faktisk setter en veiledende pris på sine produkter, og for det andre at en vesentlig del av omsetningen innenfor det aktuelle markedsområdet skjer til den veiledende prisen. "

Utifra det som står der så oppfatter jeg det som Lekekassen har sitt på det tørre i forhold til disse to punktene, ref. Lego katalog med veil. priser og at fysiske butikker (etter min erfaring) stort sett følger disse veil. prisene.

Forøvrig så er jeg helt enig meg deg, har noen 35% på Lego så er jeg en happy camper uavhengig om det er basert på veil eller tidligere pris, såfremt tidligere pris ikke blir satt til å være høyere enn veil pris.