Som sikkert noen husker (og flere her benyttes seg av), var det for en tid tilbake en groupondeal på kjøp av “rabatt” hos billigeleker.no
Jeg har ikke brukt denne enda, og i dag fikk jeg følgende e-post;
"Kjære kunde, Groupon solgte for en tid siden gavekort som var ment å fungere både i vår nettbutikk og våre fysiske butikker.
Dette har vist seg å ikke være helt uten utfordringer, blant annet ble koder sendt ut sent og enkelte har gitt tilbakemelding på at informasjonen fra Groupon var mangelfull.
En Groupon Deal fungerer slik at Groupon selger gavekort.
Kunden har sitt kundeforhold til Groupon frem til en bestilling er gjort hos oss, da tar vi over.
Groupon gjennomfører salgt og tar i mot penger fra kundene, trekker fra en andel og senere utbetaler resterende til oss.
Desverre har det siste leddet sviktet og på tross av gjentatte lovnader om utbetaling fra Groupon er det fortsatt manglende oppgjør fra dem.
Vi har strukket oss langt for å gi Groupon en mulighet til å gjøre opp for seg, men etter flere uker med brutte avtaler ser vi oss nødt til å avslutte samarbeidet med Groupon.
Dette betyr at Groupon-koder som ikke har blitt innløst enda har blitt satt som ugyldige fra og med nå.
For kunder som allerede har innløst sin kode vil dette ikke ha konsekvenser.
For kunder som ikke enda har innløst sin kode anbefaler vi å ta kontakt med Groupon sin kundeservice på tlf. 23 89 10 05 for videre oppfølging.
Vår kundeservice kan desverre ikke gjøre annet enn å henvise henvendelser videre til Groupon.
Vi vil understreke at vi har full forståelse for at dette skaper frustrasjoner.
Likevel håper vi at du ser at dette er utenfor vår kontroll og er en konsekvens av hvordan Deal-konseptet fungerer.
For oss er hver eneste kunde viktig, markedet er tøft og du som kunde har mange valgmuligheter.
Selv om det ikke er noe mer vi kan gjøre i denne konkrete saken, håper vi likevel at du har tatt en titt på våre unormalt lave priser og også fått med deg at vi er blant markedets raskeste på levering.
Med vennlig hilsen,
Gjengen hos BilligeLeker.no"
Fiffig. Flere som har fått denne? Noen som har erfaring med å få penger tilbake fra groupon, eventuelt om de vet om jeg fortsatt har rett på produktet jeg har kjøpt?
Jeg har ikke tatt kontakt med groupon enda ei heller sett nevneverdig gjennom betingelsene for kjøpet. Dog kjenner jeg at jeg ikke er så veldig happy med løsningen fra billigeleker.no, selv om det (basert på det de skriver) ser ut som de får mye dårlig reklame for en feil som ligger hos groupon. Antar dog at billigeleker.no har en avtale med groupon, og i den sammenheng bør kunne få gjennomført hele dealen med groupon med “retten på sin side”, uten at jeg som forbruker blir skadelidende. Jaja…påske no…