Gullpalmen bar

Begynte på et bidrag til boligkonkurransen, men rota meg inn i noe interiørgreier som tok for mye tid. Det ble dette her:

Bar Palma d'oro - front by Birgitte Jonsgard, on Flickr

Bygningen har en fasade i art deco stil og på grunnplanet drives Gullpalmen Bar.

Bar Palma d'oro by Birgitte Jonsgard, on Flickr

A woman walks into a bar by Birgitte Jonsgard, on Flickr

Dry martini by Birgitte Jonsgard, on Flickr

A night out by Birgitte Jonsgard, on Flickr

Baksiden av bygningen bærer preg av at praktiske hensyn har hatt høyere prioritet enn estetiske… :slight_smile: Leiligheten ovenpå inneholder bad, et uferdig soverom og et stue/kjøkken-areal med en atelier del.

Bar Palma d'oro - back by Birgitte Jonsgard, on Flickr

Running nude with fish by Birgitte Jonsgard, on Flickr

Atelieret gir utmerkede lysforhold for det kreative geniet som holder til i leiligheten. Her er han i full gang med sitt neste mesterverk, “Løpende kvinne med fisk”.

Bad day by Birgitte Jonsgard, on Flickr

Han er ikke like effektiv hver dag…

Mrs Botticelli takes a shower. by Birgitte Jonsgard, on Flickr

Flere bilder her: flic.kr/s/aHskVdJPjP

Birgitte

Åh så sørgelig at den ikke rakk konkuransen :confused: så mye vakre detaljer!
Tar du den med på PKH i felleslayouten da?

Samme løsning på de runde 2x2 vinduene som jeg laget på et lokomotiv for noen uker siden :smiley:

Et veldig særpreget, men veldig stilig bygg med to helt forskjellige arkitektoniske stilarter avhengig av hvilken side du ser det fra. Og som alltid når du har bygget noe er detaljene enestående! Veldig morsomme ideer med fru Botticelli, aktmodell-scenen og den gjennomførte bar-innredningen.

Massevis av stilige detaljer. Bra jobba!

Wow :open_mouth:

Mye fine detaljer, vet nesten ikke hvor man skal begynne å se!

Kjempeflott! Kjempe inspirerende!
Mange fine detaljer.

kletvoldLego/Mogens

Wow! Helt rått! :smiley:

Fantastisk jobb med interiøret, virkelig gjennomført! :astonished:

Bildene er kjempefine, skulle ønske jeg hadde hatt tålmodighet til å gjøre en så proff jobb med lyssetting. :blush:

Wow. Stilige detaljer og fantastisk bygg :smiley:

åhh nå så jeg bordet til malern! pearl gold frosker! Vakkert! :smiley:

Hei igjen, og takk for hyggelige kommentarer!

Disse vinduene passer så godt til den stilen jeg pleier å bygge i, jeg har brukt dem på tre andre bygninger også. Håper Lego snart kommer opp med noen opp/ned-buer med firerlengde snart så jeg slipper dette tullet med fliser, klyper og pinner.

Slike bordben har jeg fra et sett. Husker ikke hvilket.

Eller så kan man si at fasadedesignet er gjennomarbeidet, og baksiden bare ble sånn :slight_smile:

Bildene blir av og til et større poeng enn selve byggverket. Jeg lager ting for å ha noe å ta bilde av. Disse interiørbildene er virkelig morsomme å jobbe med. Det tar en del tid å prøve seg fram med lamper og diverse saker som lager delvis skygge, rive vegger for å få riktig vinkel osv. Men etter litt fram og tilbake stemmer det.

Nei, det må man ikke finne på å si! Man må la folk leve i troen.

Helt supert! Kan jeg spørre hva du bruker for lys inne i modellen?

Du gjør det igjen

Helt fantastisk

Steinar

Fantastisk MOC
Sort som hovedfarge på fasaden…Skummelt…

Dette var verkeleg flott. Du og du…

Utrolig kult! Jeg digger kreativiteten din, både med foto, interiør, måten du får damer til å gå og sitte på er genialt! Og festlig hint til Bottocellis Venus og kunstnerens aktmodell!

Denne minner meg om en god, gammeldags Bogartfilm i baren og kunsterdokumentar i andre etasje. Kreativt!!

Det e’ bærre lækkert! Imponert! :open_mouth:

Herlige interiørdetaljer :smiley:
Synd du ikke rakk konkurransen…

Igjen, tusen takk for hyggelige kommentarer :slight_smile:

På nærbildene er det ikke lys inni modellen (utenom bardisk- bildet som har to små lys under hyllene), men lamper utenfor. Ellers bruker jeg lys fra Brickstuff. Det er veldig enkelt å bruke, man bare plugger det sammen, lysdiodene er så små at de passer inni klosser og ledningene så tynne at de kan legges mellom klosser og skjules. Den eneste ulempen er at det blir litt putlete å jobbe med siden det er så smått. Uansett, jeg anbefaler dette opplegget for alle som vil få lys i modellene på en enkel og idiotsikker :slight_smile: måte.

Det er ikke skummelt, det er lekkert :slight_smile: