Baksiden av bygningen bærer preg av at praktiske hensyn har hatt høyere prioritet enn estetiske… Leiligheten ovenpå inneholder bad, et uferdig soverom og et stue/kjøkken-areal med en atelier del.
Atelieret gir utmerkede lysforhold for det kreative geniet som holder til i leiligheten. Her er han i full gang med sitt neste mesterverk, “Løpende kvinne med fisk”.
Et veldig særpreget, men veldig stilig bygg med to helt forskjellige arkitektoniske stilarter avhengig av hvilken side du ser det fra. Og som alltid når du har bygget noe er detaljene enestående! Veldig morsomme ideer med fru Botticelli, aktmodell-scenen og den gjennomførte bar-innredningen.
Disse vinduene passer så godt til den stilen jeg pleier å bygge i, jeg har brukt dem på tre andre bygninger også. Håper Lego snart kommer opp med noen opp/ned-buer med firerlengde snart så jeg slipper dette tullet med fliser, klyper og pinner.
Slike bordben har jeg fra et sett. Husker ikke hvilket.
Eller så kan man si at fasadedesignet er gjennomarbeidet, og baksiden bare ble sånn
Bildene blir av og til et større poeng enn selve byggverket. Jeg lager ting for å ha noe å ta bilde av. Disse interiørbildene er virkelig morsomme å jobbe med. Det tar en del tid å prøve seg fram med lamper og diverse saker som lager delvis skygge, rive vegger for å få riktig vinkel osv. Men etter litt fram og tilbake stemmer det.
Utrolig kult! Jeg digger kreativiteten din, både med foto, interiør, måten du får damer til å gå og sitte på er genialt! Og festlig hint til Bottocellis Venus og kunstnerens aktmodell!
Denne minner meg om en god, gammeldags Bogartfilm i baren og kunsterdokumentar i andre etasje. Kreativt!!
På nærbildene er det ikke lys inni modellen (utenom bardisk- bildet som har to små lys under hyllene), men lamper utenfor. Ellers bruker jeg lys fra Brickstuff. Det er veldig enkelt å bruke, man bare plugger det sammen, lysdiodene er så små at de passer inni klosser og ledningene så tynne at de kan legges mellom klosser og skjules. Den eneste ulempen er at det blir litt putlete å jobbe med siden det er så smått. Uansett, jeg anbefaler dette opplegget for alle som vil få lys i modellene på en enkel og idiotsikker måte.