Jens Bang's Stenhus

Takk, var en del knoting med den baren… Og litt flaks da :wink:

Likte du popcorn pusheren… Hehe:) Fant ut at jeg måtte ha en selvlaget LEGO avatar slik som dere andre jeg og… :slight_smile:

JA =)
Den skulle LEGO ha hatt som eget sett :wink: Det hadde vært konge…

Takk :blush: Well…

Her er jaffal et nytt originalbilde og min versjon omtrent fra samme vinkel:

Likheten er slående :wink:

Takk :slight_smile: Vindus plasseringene er under mye kompromiss da men… LEGO er LEGO… kompromiss er noe av magien :slight_smile: Og når det gjelder krussedullene på veggen, har jeg vel nesten helt bestemt meg for å heller bruke disse skogreiene istedenfor 2x2 dish…

Det ble faktisk mye bedre med de skoplatsa :wink:

Bare at den ble litt stor … :slight_smile:

Uansett, de skoplatene (tror det er tenner) tok seg bra ut! :slight_smile:

Takk :slight_smile: Ble litt uvant, men bedre ja… :slight_smile:

Mekka popcornpusheren min mindre oxo… :slight_smile:

Fant ut at jeg måtte jo ha skorstein til peisen, og feier til skorsteinen… møkkete og med flosshatt, hehe :slight_smile:
Men litt usikker på fargevalget på skorsteinen da… Originalbygget har teglstein der som i resten av huset ser jeg… Prøvde å “brekke” litt med rifla brikker og to nyanser grått på toppramma…

Hvordan går det med Jens Bang’s Stenhus for tiden?

Hehe, huff… Hadde jeg enda bare blitt “ferdig”

I allefall her er et par updatesbilder…

Ser flott ut :slight_smile: Det virker ikke som du blir ferdig med det første … :slight_smile:

Vet du hva, den tanken har slått meg oxo! Hehe :slight_smile: Sånn er det å være perfeksjonist… Syke er at jeg har brukt lengre tid på det dukkehuset du ser der (ombygging), enn hva jeg har brukt på Grand Hotell…

Det var i hvertfall et flott dukkehus :slight_smile:

Hehe, takker :slight_smile: Utrolig at så små detaljer skal ta så lang tid:P

Kommer til å legge denne tråden død mellom hver gang jeg faktisk har noe fysisk å vise til isteden for disse LDD bildene…

Ble fornøyd med barene i Jens Bangs Stenhus, og bestilte brikker… Fant ut at den kanskje ble fin i hvit oxo, så måtte jo lage den og :slight_smile:

Her er et bilde:

Wow … stilig bar Men … hvorfor er den så tjukk under?

Takker :slight_smile:

Heh, jo… grunnen er faktisk kun at jeg måtte ned nesten 2 knots høyde for å få bunnen på brystpanelene flush med utstikket på brystpanelet… Men, synes det på en måte gjorde seg som en selvstendig skulptur med den tykke bunnen. Bakveggen er oxo 2 brikker tykk, og det er pga jeg måtte få til den stripette tapeten over brystpanelene…

Sist helg/weekend var jeg i Aalborg og tilbringte noe tid på en fortauscafè utenfor Jens Bang stenhus. Det huset MÅ lages! Har stor forståelse for at du ønsker å bygge det, et fantastisk bygg :smiley:

Ja ikkesant! Et helt utrolig bygg! og ikke minst tenk deg hvor imponerende med 6 etg inkl loft i 1624?! Ja, jeg skal selvfølgelig bygge det IRL, men må bare bli helt fornøyd først… + Vinne i Lotto :wink: