Samtale med min mor for to uker siden:
“Se på den broa som kan gå mellom to kaker, hadde ikke det vært fint?”
“Ehm… hadde vært mye kulere om den var i LEGO”
“OK, da lager du en i LEGO da?”
“Eh… Tuller du nå eller? Hvordan skal jeg rekke det?”
“Det fikser du!”
“Javel… ok, jeg kan prøve”
På lørdag giftet jeg meg, og i den anledning har jeg da altså laget en bro i LEGO som gikk mellom bryllupskakene. Etter samtalen over heiv jeg meg over LDD så fort jeg kom hjem og startet med å teste ut forskjellige design før jeg gjorde to bestillinger på bricklink den påfølgende dagen. Akkurat i tide (onsdag før bryllupet) dumpet den siste bestillingen ned i postkassa og jeg fikk gjort broa ferdig. Her er et par bilder av resultatet:
[attachment=1]lego_kake_bro_800x600.jpg[/attachment]
Nærbilde av LEGO-brudeparet:
[attachment=0]lego_kake_bro_closeup_800x600.jpeg[/attachment]
Jepp, mye bedre enn sånn engangs-greie som går rett i søpla etterpå!
Hehe, ja, enn så lenge er jeg fornøyd med at han aksepterer LEGO-galskapen min, men jeg håper jo å få ham over fra aksept til iver med årene Han viser stolt fram ting jeg lager til kompisene sine da, så det er håp
Får håpe han er en av de mer tolerante mennene som aksepterer litt barnslighet hos andre voksne, og ikke minst i sin fru! Det sagt, det var en flott bro, og hadde garantert gjort seg fin i andre sammenhenger også.
Når jeg gifta meg for et par år siden, hadde morsan lagd en sjokoladekake som piratski dekorert med LEGO-pirater - dog går brua di på bryllupskaka det piratskipet en høy gang!