Jepp, denne er påfallende kliss lik februar oppgaven 2024, men det er fordi vi får aldri nok til bylayouten vår! Og i år er det jubileum for Brikkelauget, så her trenger vi bedre og større!!
Så denne måenden skal vi se parker eller hager som kan puttes i en bylayout.
Størrelse: 16 x 32 studs eller 32x32 bygd på Standard til bylayout
Krav: Disse må kunne stilles inntil hverandre, så hvis du får en god idé med for eksempel en dam i hagen, så må du bygge hele dammen! den kan ikke bråslutte i et fortau. Så bygg park eller hage slik at den kan settes ut hvor som helst i byen uten å se litt utilpass ut.
Regler: Du må være betalende medlem av Brikkelauget. Du aksepterer at bidraget blir brukt på sosiale medier når du legger ut et bidrag her. Dersom det ikke skrives noe annet, bruker vi nick på byggeren ved publisering. Bidraget på være fysisk, ikke digitalt, altså bygges med LEGO klosser!
Konkurranseregler finner du her: Konkurranseregler
Frist: 09. mars klokken 20:00 (fordi jeg la ut sent)
Premie:
Vinneren får en kloss gravert med vinner og måned på. Disse er noe forsinket, da småtroll har invadert graveringsmaskinen og den er midlertidig ute av funksjon. Men vi har som mål å få dem ferdig til PKH i april!
Og så har vår eminente, fantastiske, utrolig snille hovedsponser kommet med premie, nemlig:
Ja, Brikkebutikken gir et gavekort på 1000,- til vinneren som man kan bruke på hva slags lego man vil i Brikkebutikkens nettbutikk! Brukkebutikkens nettbutikk
Det er bra at det har blitt utarbeidet en standard for park, men den burde ha kommet før månedskonkurransen hvis standaren er bestemmende for februar konkuransen.
Årets bidrag i Hage eller park til bylayout er en utvidelse til fjorårets bidrag hvor venninnene Turid og Gina hadde tatt med seg barna sine til lekeparken.
I år har Line tatt med seg datteren sin Kari for å kose seg i lekeparken. Line vil gjerne sitte på benken og slappe av mens hun ser på Kari leke. Kari har andre planer og prøver å dra moren opp fra benken for å bli med bort for å prøve dumpehusken sammen med henne.
Bidrag nr 2. (Feb. 2025) Midt i oppgaveperioden kom det nye instrukser om park layout. Var litt i tenkeboksen før fantasien kom igang igjen. Løsningen ble å prøve å vise prossessen for å anlegge en gangsti på et eksisterende areal.
Første gang jeg prøver meg. Da ble det bygge først, sende inn, så lese kriterier😄 for hvordan det skal gjøres. Nytt forsøk etter noen timer som LEGO parkanlegg designer😅 med utgangspunkt i forrige innsendelse.
Klozzeppe har åpnet pizzabod i parken, strategisk plassert ved andedammen. Her kan du kjøpe is og pizza, og slappe av mens du ser på endene som plasker rundt.
Utfordret meg selv litt her, “det må da være plass til bevegelse!” …Eller var utfordringen egentlig å bygge med vanlige klosser igjen, ikke bare Technic…?