Hei folkens!
Først av alt vil jeg beklage billedkvaliteten, jeg havnet i tidsnød og blir nødt til å sende inn bidraget nå i kveld pga reise. Det ble litt “retro-redigering” for å luke vekk bakgrunnene, så det står kanskje i stil med modellen.
Jeg har altså gått for en retro-modell fra Commodore 64-spillet International Karate+ fra 1987. Dette har jeg mange gode minner fra, og det har faktisk tålt tidens tann ganske bra vil jeg si. Jeg har valgt å bruke kun plates for å bygge både karakteren og landskapet i bakgrunnen, dette for å prøve få frem en ekstra pikselert struktur i motivet og gi en følelse av å se det på en gammeldags billedrør-TV. Som en bonus er den bygget slik at den passer meget fint inn i en IKEA Kallax hylle på det første bildet.
Bidrar (som sist konkurranse i temaet) med en scene fra den første LotR filmen. Durins Bane prøver i denne scenen å bryte karantenebestemmelsene og komme seg ut av Moria. Representant fra FHI (Gandalf) setter en stopper for det. Balrog by Per Ove Johansen, on Flickr
Mitt digitale bidrag (Studio 2.0). Huset til Oggy i Oggy og Kakerlakkene (Oggy and the Cockroaches).
Ikke så mye detaljer da det er vanskelig å legge på detaljer digitalt. Her er det også stort forbedringspotensiale og muligheter for å lage huset modulært og detaljere huset innvendig.
Siden jeg bor i et oppussingsprosjekt, så er det litt begrenset med tilgang på brikker, så det fikk bli med det jeg hadde for hånden.
Så da ble det en noe abstrakt Supergirl med vind i håret og vind i kappen
Min kjære stolthet på 8 år, Ivar, har fått snusen i at det er en konkurranse på gang, og har laget et bidrag - selv om han ikke er medlem. Han har laget det helt selv, uten hjelp fra meg. (Han er flinkere enn meg til å bygge, men sånn blir det kanskje når man vokser opp i et legorom…) For de som ikke ser hva det er han har laget, er det en rumpeldunkstadion fra Harry Potter. Selv om det kanskje ikke blir godtatt som bidrag i konkurransen pga manglende medlemskap i lauget for Ivars del, legger jeg inn noen bilder, så får jeg i hvert fall vist frem hvor flink min kjære legokollega er!
[attachment=3]IMG_0007.JPG[/attachment]
[attachment=2]IMG_0008.JPG[/attachment]
[attachment=1]IMG_0009.JPG[/attachment]
[attachment=0]IMG_0010.JPG[/attachment]
Mitt bidrag er inspirert av Aliens vs Predator filmene. Trofehulen til Predatoren blir angrepet av en Alien-kriger. Hadde tenk å stille denne ut som 16x16 konkuransen i fjor på PKH 2019, men kom meg ikke avgårde pga SAS streiken. Her er en litt oppdatert versjon.
Denne konkuranse var det som endelig fikk meg til å registrere meg på Brikkelauget selv om jeg har sett på i det skulte i noen år.
Her kommer Elias - den lille redningsskøyta. Finnes som både TV-serie og Film og mener det har vært snakk om et dataspill og en gang.
Se flere bilder på Flickr Elias: The little rescue boat by Sigmund Haugland, on Flickr
Et lite bidrag fra meg i full fart.
Ett av de første spillene som jeg falt helt for da jeg tok skrittet inn i konsoll verdenen ved lansering av Nintendo 64 var spill serien
Legend of Zelda Ocarina of time.
I spill serien dreier det seg også en del om Tri-force som er symbolet på de tre gudinnene som skapte Zelda universet.
Mitt bidra er altså Tri-force symbolet (selv om noen vil si det likner Blacktron logoen)
[attachment=0]Tri-force - Legend of Zelda.jpg[/attachment]
Litt sent å si fra nå kanskje, men legger merke til at det er mulig å stemme for både ikke-medlemmer og ikke-innloggede (anonyme) brukere. Var det intensjonen?