Konkurranse mars 25: Bygg et hus til bylayout

Nå er det bare p legge ut

Vi tenker at en bylayout på 20 års jubileumet til Brikkelauget bør dekke så mye av området til toget som mulig. Så vi trenger bygninger!

Tema: Bygg et hus/bygg på minst 2 etasjer. Hold dere innenfor godkjente temaer for barn.

Mål og krav: Bygget må være med en grunnflate på enten 16x16, 16x32 eller 32x32. Velger du 32x32, kan du bygge noe foran eller bak bygget slik at bygget i seg selv er 16x32 om dere vil. Husk at veldig få byer består av utelukkende hjørnehus, så det er ikke nødvendig å bygge et hjørnehus.

Huset må stå på en av Brikkelauges standarder til bylayout: Standarder til bylayout

Frist: 31. mars klokken 23:59

Påminnelse:

• Konkurransen er bare åpen for betalende medlemmer av Brikkelauget.
  • Dersom du leverer inn bidrag i konkurransen, godkjenner du at bildet blir lagt ut på Brikkelaugets sosiale medier. Det blir lagt ut med nick til bygger med mindre noe annet skrives. Vi kan ikke linke til flickr, bare skrive navnet på flickr konto.
  • Ytterligere konkurranseregler finner du her: Konkurranseregler for alle konkurranser

Premie:
Første premie er et gavekort fra Brikkebutikken!

I tillegg får 1. Premie en kloss gravert med vinner for mars 2025. Brikkene er noe forsinket, men de kommer.

3 Likes

Nå er det bare å legge ut bidrag for mars!

3 Likes

Prøver med denne bygningen, litt usikker på om fortauet er ihenhold til standard for by layout. Men det er cafe i første og musikkstudio i andre etage. Jeg har også fått lagt inn lys. Første bilde er innflyttingsdagen til musikkstudio.

9 Likes

To hus tett i tett - inspirert av de mange smale, mursteinsbygde rekkehusene i og rundt London.

7 Likes

Fint lite hjørnebygg med hjørneskjappe, vaskeri en lentikulær reklameplakat og en flat reklameplakat

Viktig med ventilasjon til vaskeri og solenergi til lysene i butikken

6 Likes

Motorsagasvenner besøker det blå huset.

5 Likes

Her kommer mitt bidrag. Diamonds Co er stedet minifigurer drar for å finne gavene for de spessielle anledningene.

Diamond Co by Sigmund Haugland, on Flickr

5 Likes

Inneklemt mellom tre større bygninger ligger det lille blå huset hvor pianolærer Karin bor sammen med sin sønn Oscar, og huset har derfor kun vinduer på forsiden. I tillegg mangler huset både bad, kjøkken og trapp til andre etasje. Merkelig nok er det ingen spor etter pippa i andre etasje heller. Det kan virke som om bygningsmyndighetene ville hatt litt å pirke på her :slight_smile: Karin og Oscar elsker likevel huset sitt, og vil aldri flytte selv om huset bare har et soverom.

4 Likes

Heisann, jeg har nylig begynt å være med på disse månedskonkurransene, de er morsomme og utfordrende for en nykommer i den type bygging. Men jeg har noen spørmål😀. Har funnet ut at det har vært avstemming på innsendte bidrag tidligere, er det fortsatt slik avstemning og hvor finner jeg den isåfall? Kan ikke se noe sted at det er annonsert en vinner for februar og mars iår blandt annet og jeg gleder meg til kommende konkurranser😀

Hei!
Alle avstemmingene er på den interne delen av gorumet for å unngå juks. Der har bare betalende medlemmer tilgang, så da er det faktisk bare 1 stemme per medlem.

Stjerneand vant konkurransen i mars