Et lokallag er for meg et underlag av en organisasjon. Et lite søk på nett gir det samme bildet. Det vil derfor være naturlig at man tror Brikkelauget er moderorganisasjonen og de som er listet opp er organisert under Brikkelauget. Slik det er i dag, er vel alle de foreningene som er nevnt helt frittstående foreninger som organisatorisk ikke har noe med Brikkelauget å gjøre.
Selv om man kaller det lokale foreninger, tror jeg det av besøkende på nettsiden vil oppleves likt, selv om kanskje den ordbruken vil være mer korrekt.
Det er kanskje bedre å bruke noe slikt som “samarbeidspartnere”, “andre foreninger” eller lignende.
Tjobing. Torleif fra Bodø Brikkebyggelag her, en av dem mange tause medlemmene som ikke henger på forumet så mye.
Jeg setter stor pris på arbeidet som er gjort og som gjøres med en landingsside. Den vil hjelpe med synliggjøring av BL og alle lokale foreninger, slik at de blir lettere å finne for alle.
Nå vet jeg ikke hvem i Bodø som er kontaktet, jeg kan ikke se at det er kommet noen mail til foreningens epost. bodobrikkebyggelagAgmail.com, ikke at det spiller så stor rolle så lenge noen er kontaktet.
Ellers vil jeg bare nevne at vi har faktisk en egen hjemmeside (som også er under utvikling). Besøk oss gjerne på bodobrikkebyggelag.no
Dere finner oss også på facebook og noen av oss henger på discord.