Jeg ser at Brikkelauget har fått en landingsside.
Flott!
Bilder som mangler er det sikkert enkelt å fikse, men arrangementsiden fungerer ikke helt på mobiltelefon.
Jeg ser bare Klossvest og 3/4 av PKH.
Det hadde vært fint om jeg enten kunne få lov til å scrolle sideveis, eller arrangementene kom under hverandre. Eller noe sånt.
Jeg tok en titt på “Hvordan bli medlem”, og følte meg heller dum.
Går det an å redigere linken sånn at blivende medlemmer får opp toppen av innlegget, ikke nedenfor innlegget?
Takk for tilbakemeldinger, setter pris på det.
Ser at sida knekker på min mobil også, men den er lagt opp til å være lesbar på mobil - satser på å fikse det snarlig!
Nå som siden først er oppe satser vi på å oppdatere den på løpende bånd, så tilbakemeldinger er veldig velkomne.
Supert at det begynner å falle landingsside på plass. Jeg foreslår at dere tar opp igjen dialogen med de lokale foreningene (som dere her kaller lokallag - det kan misforstås av utenforstående) før det publiseres noe videre rundt det. Her er det viktig at foreningene selv får bestemme tekst og bilder som legges ut. I tillegg bør det stå noe på den siden om hvilket forhold BL og de andre foreningene har til hverandre slik at publikum forstår.
For ordens skyld - Vestland Byggelaug dekker først og fremst Vestland fylke, ikke hele Vestlandet.
Kommer til å sende ut meldinger til kontaktpersoner I lokallagene de lokale foreningene i kveld for å få samlet inn hva de vil ha av informasjon der. Det skal selvsagt ikke bare være svada fra hodet mitt som står der.
Det høres bra ut! Ikke godt å vite for oss utenforstående hvem som har skrevet det og med hvilken intensjon, så derfor jeg er litt på ballen her. Vi har et arrangement til helgen så vi får nok ikke gjort så mye denne uken, men regner med dette blir et tema ASAP.
Får bare opp en del av siden på Safari, og kan ikke scrolle bortover på noe vis. På mobilen gjør det at jeg ikke kan trykke videre til forumet, mens på ipad er det akkurat slik at man ser «fo» og kan trykke videre til forumet derfra.
Det kommer. Vi jobber frivillig for å holde julene i gang, så ting tar tid.
Vi må finne en felles enighet om hvordan dette skal gjøres, med de lokale arrangørene/ lokallag/
Jeg foreslår at menyvalget og undersiden “lokallag” fjernes inntil man er enig med seg selv (og foreningene) hvordan man skal ordlegge seg. Pr nå ser det ut som de foreningene som er nevnt der er lokallag tilhørende Brikkelauget samt at det ser ut som Vestland Byggelaug dekker hele Vestlandet, hvilket vi ikke gjør (kun Vestland fylke).
Noe sier meg at det kan ta litt tid å få dette på plass og da er det bedre å fjerne det i mellomtiden så ikke publikum blir feilinformert. Det bør ikke være opp til meg å finne en bedre beskrivelse i hvert fall.
De eller de som skal være redaktører for innholdet må få kvalitetssjekket både tekst og logoer som brukes.
Skal ikke gå inn på diskusjon om navn på fylker, men ja - Vestlandet er et geografisk område som er betydelig større enn Vestland fylke, som kun består av gamle Hordaland + Sogn og Fjordane. VB dekker fylket.
Fint med inspill, nå har vi lagt dere inn forde vi trodde dere ønsket å prromoteres og være en del av brikkelauget, men send inn til oss, så skal vi se på det så dere får riktig fokus
Problemet er at Brikkelauget sier til klubbene at lauget ikke ønsker at klubbene skal fungere som lokallag.
Da blir det veldig rart når lauget presenterer klubbene som lokallag.
Vi liker initiativet, og promotering er veldig fint. Vi lenker også til Brikkelauget på vår nettside.
At vi “ønsker å være en del av Brikkelauget” er jeg usikker på hvordan dere lander på; vi kontaktet Brikkelauget for å åpne en dialog da vi ble stiftet, og svaret vi fikk var “vi må finne ut av ting, dere hører fra oss”. Etter det har vi ikke hørt noe. Det er ganske snart ett år siden.
Usikker på hva du mener med “send inn til oss”, men nå når dette har blitt tatt opp regner jeg med at det kommer en endring innen rimelig tid.
Angående lokale foreninger gjorde vi følgende vedtak i fjor (lagt ut tidligere i styrereferater, men burde vært sendt direkte også):
Sak 95/24: Revidering forretningsorden.
Forslag til vedtak:
Styremedlemmer oppdateres etter endringer siden 2022. Det legges inn nytt punkt 15:
15. Lokale byggeforeninger og arrangement
Lokale foreninger som arrangerer utstilling, kan søke Brikkelauget om samarbeid og støtte. Henvendelse sendes styret som hovedregel senest 8 uker før arrangementet avholdes. For at Brikkelauget skal stå som medarrangør må følgende kriterier være oppfylt:
Arrangementet skal ikke være kommersielt
Brikkelauget sin logo skal være synlig under arrangementet
Sentrale medlemmer i lokalforeningen er medlem av Brikkelauget
Minimum 50% av voksne (barn og ungdom under alder for BL medlem hos utenfor) må være medlem av Brikkelauget
Medlemmer i Brikkelauget oppfordres til å delta
Er det inngangsbillett anbefales det at Brikkelaugets medlemmer kommer gratis inn ved fremvisning av medlemskort i GNIST.
Brikkelauget kan bidra med følgende:
Sponsing av premier
Betale for profileringsartikler med for eksempel doble logoer
Sponse annonser som inneholder doble logoer
Profilering og spredning av informasjon av arrangementet gjennom egne kanaler
Listen er ikke uttømmende.
Arrangementet må meldes inn gjennom formskjema (eventrapportering), og medlemmer som deltar må rapporteres inn til Brikkelauget.
Reglene er laget ut fra generelt samarbeid med lokallag over hele landet.
Vedtak: Foreslåtte endringer tas inn i forretningsorden.
Send til styret hva du tenker er viktig for dere, men se Yngve sin presisering.
Brikkelauget anbefalte lokal organisering forde vi ikke får midler fra noen til å dekke utgifter etc, men lokale løsninger vil kunne få tippemidler, støtte fra næringsliv etc.
Brikkelauget er landsdekkende og kan ikke registreres i forreksempel frivillighets registeret. Det er sjekket og vi fikk avslag. BL kan derfor ikke få feks tippemidler.
De første som snakket om etablering lanserte det som lokallag, endringer har kommet og jeg personlig ser ikke helt forskjellen på et lokallag for legobygging og en lokal forening for legobygging.
Presiserer at det er meg personlig.