LEGO Hero Factory

Coming soon…
youtube.com/watch?v=DuGdyqANMg0

Såg den der videoen tidligere, men skjønner ikke helt… er det ikke vanlig Bionicle det der? Hva er nytt?

Navnet.

Har vært mye både glede og fortvilelse etter at LEGO i fjor offentliggjorde at det var slutt for Bionicle, men det var det liten grunn til, gitt.

Klassisk markedsføring: Same (fyll inn med din mening om Bionicle), new wrapping! :unamused:

Men Bionicle - eller retter sagt byggekonseptet - kunne ikke dø. Min oppfatning er at det er en av LEGOs stoltheter. På en omvisning på fabrikken fikk jeg inntrykk av at de var villig til å sette bort produksjon av det meste, men ikke bionicle- og technic-deler. Den produksjonen skulle forbli i Billund.

Det samme inntrykket fikk jeg forresten i forhold til minifigurer også. Men, her ser det dessverre ut til at LEGO i større grad slipper til underleverandører… :cry:

-Ikke min banner, jeg fant den på BrickShelf. :stuck_out_tongue:

-Erik

Oj, produseres Lego fremdeles i Danmark? Trodde/anntok at dette var satt bort til kinesere for lenge siden jeg.
Omvisning på fabrikken? Herre min hatt, det skulle jeg gjerne vært med på!!! Er det mulig for vanlig dødlige og komme innenfor porten å titte på produsjonen?

Ja, omtrent 70 % pr. 2009. Og dessverre har det så langt vært litt for mange tilfeller hvor det har vært enkelt å peke ut representanter for de 30 %… :frowning:

Forsåvidt. Selv har jeg jobbforbindelser som har gjort det mulig, men jeg vet også at flere LUGer har fått slippe til. LEGO har en tilrettelagt “Factory Tour” som gir en titt inn i de fleste sidene ved produksjonen (en egen “sertifisert besøksfabrikk”), en omvisning med mer historisk fokus (museet m.m.) og en omvisning i den største fabrikken som er mer for spesielt interesserte (kun klosser, technic og Bionicle - ikke figurer).

-Erik

Interessant! Dette må sjekkes opp nøyere. Kjenner ingeniøren i meg kribler etter å ta en titt på dette i levende live. Takk.