Er det noen av dere som bestilte første dagen, med S@H i Norge, som har fått godsakene i hus?
Jeg bestilte ikke med Express, så da skal det vel ta opp mot 12-15 dager…
Jepp, da er Green Grocer tilgjengelig…
Absolutt ikke. Jeg bestilte første dag, men de bekreftet mottak av ordren først i dag!
Det skal bli spennende å se når det sendes… jeg holder ikke pusten.
Jeg bestilte første dagen, den 13., og fikk mail den 14. om at godsakene var sendt.
[size=200]Venter i spenning![/size]
Bestillte den 13.
Ordren ble satt opp til den 14. Ordredatoen ble også endret til den 14.
Så ble den satt som ‘utsendt’. Så ble ordredatoen endret til den 15. og satt til at den var under pakking.
Den 16. ble den igjen satt som ‘utsendt’, men jeg fikk aldri noe sporingsnummer.
Tok kontakt med DHL, fikk vite at det var to sporingsnummere (en den 14. og en den 16.). Den første av de ble aldri hentet.
Pakken ble sendt fra Billund, til Leipzig (laaangt sørover i Tyskland da) og så til Oslo.
Fikk pakken levert på mandagen (19.10), så egentlig ganske fornøyd, men lurer svært på hvorfor de endre min bestillingsdato og hva som skjedde med det første forsøket på å sende pakken.
Har i dag hentet en stor eske fra shop @ home på posten.
Bestilte 10194 Emerald Night,10197 Fire Brigade,10199 Winter Toy Shop,7687 LEGO® City Advent Calendar ,852742 Holiday Magnet .
Bestilte 14 okt. og fikk vite at pakken var sendt på 15 okt.
Pakken var godt pakket inn så det var ikke noe skade på noen lego sett i esken.
Hvordan fant dere ut om pakkene blir sendt med Posten eller DHL?
Hvordan fant dere ut om pakkene blir sendt med Posten eller DHL?
[/quote]
Jeg fikk en hente melding fra postkontoret at pakken hadde kommet,min pakke er sendt fra billund denmark.
CarryOn HomeShopping BulkSplit står det på slipen på pakken.
Har nok blitt sendt med posten tror jeg,ikke DHL.
Under Customer Service, FAQ, Online Shopping og Shipping and Handling kan man spørre om sporing av pakker. De svarer:
Europe:
If you have ordered for your goods to be sent Express you will be sent an email with a DHL tracking number. You can use this number to track your order on the DHL web site. At present there are no tracking possibilities for orders with Regular shipment method.
For det første; Dette var jammen på tide
For det andre ser det ut som S@H i Norge fører til en del merkelige utsalg…
Er en nisse som prøver selge en city julegalender fra USA på Qxl til 500 kr og 250 i porto (får håpe ingen lar seg lure)
En annen bengel som la ut en masse nye lego sett på finn nå hvor han merkelig nok stort sett oppgir en veiledende pris og en salgspris som er litt høyere i en del av tilfellende
Min teori er at siste nevte har drevet “butikk” på qxl via import fra jet carrier og skjønner at nå er festen over…
Er det noen som vet om “massene” har blitt informert om S@H i Norge enda.
Ser for meg det kan bli ganske gunstig etterhvert når enkelte unger som har fått modulære hus osv fra S@H selger de for en billig penge på nett etter et par år…
Så er vell en fordel både for oss og LEGO at det Norske folk blir informert
Da har jeg bestilt 10199 Winter Toy Shop, første bestilling, riktnok på min samboers navn da jeg ikke har VISA (hun er med på det hele) Hun sa planen er å bygge den 1. desember og plassere den oppå den ene høytaleren,
Den nissen og hjelperne er grunnen til jeg ikke gidder Qxl mer!!!
er ikke prisene i s@h litt i stiveste laget??
det er kanskje lov å håpe at prisene blir litt lavere ettersom butikken blir bedre kjent…
Husk at dette er LEGO’s veiledende priser, og er de prisene som er “standard” hos LEGO og i butikk. Når du finner ting billigere i noen butikker, er det butikkene som har valgt å sette ned prisene.
Fikk forresten pakke i går Alt var helt og pent, så innpakningen var det ingenting å utsette på. Strålende at LEGO endelig sender til Norge. Blir å handle mer i fra S@H i fremtiden.
Jeg fikk også pakken min i går.
Bestilte 13/10 fikk mail 14/10 om at pakken var sendt. Valgte å ikke sende ekspress for å spare noen kroner.
I går fikk jeg pakken med PF-oppladbart batteri med tilhørende lader, PF-togfjernkontroll, skjøtekabler for PF kabler samt overgangskabler NXT til RCX. Alt pent pakket.
Eneste minuset om det er noe å kikke på i det hele tatt: stod ikke navnet mitt på utsiden av esken eller på hentelappen jeg fikk i posten. Kun postadressen. Men den kom nå frem og jeg fikk ut pakken på Post-i-Butikk uten store problemer.
Jeg bestilte på kvelden 13/10 og fikk pakken på posten den 27, bestilte ikke ekspress. Jeg kjøpte [set=7623]Indy Temple Escape[/set], selv om denne ikke er merket som “exclusive” har jeg ikke sett den i en eneste butikk (selv ikke de som har [set=7628]Peril in Peru[/set]). Dette er merkelig (spesielt siden det burde være obligatorisk i enhver Indy-samling), jeg har heller ikke sett [set=7624]Jungle Duel[/set], har noen andre her sett noe til disse?
Nå som [set=10185]Green Grocer[/set] dukka opp (men “hard to find”) må jeg vel legge inn en ny bestilling ganske snart, er det noen som vet om det er veldig få igjen av denne?
Jeg har sett denne for salg hos Extra Leker her i Tromsø. Var ett fint sett, men valgte likevel å ikke kjøpe det. Syns det ble litt for dyrt. Er jo ikke mange delene i det settet.
Slipplappen kom idag, 8 dager etter pakken var sendt!! Fornøyd så langt, skal hente den imorgen og spare den til 1. Des. som nevnt
er det mye i frakt og toll når en bestiller fra lego?? eller omgår de toll med å sende som gave o.l?