LEGO Star Wars Episode VII - the game

Så var tiden kommet for finalebidraget mitt i Star Wars-konkurransen på Imperium der Steine. Tema var altså Episode VII, og det er jo ikke akkurat flust med materiale å jobbe med fra en ikke-ennå utgitt film. Jeg fant fort ut at de fleste scenene fra trailerne er bygget av andre i stor skala allerede, så jeg så etter en mulighet å til å bruke en mindre skala, men allikevel bygge noe stort som er en finale verdig. Jeg falt til slutt ned på å bruke inspirasjon fra LEGO Star Wars videospillene fra TT Games. Så jeg har bygget min versjon av et ikke-annonsert spill basert på Episode VII. Hvert brett er da en scene fra trailerne, men jeg har utelatt det siste brettet med vilje, må jo beholde litt spenning siden filmen ikke er ute ennå :wink:
Så spilleren min har ikke spilt ferdig brett 5, og derfor er det også bare 4 såkalte “minikits” (mikroskala kjøretøy som kan låses opp ved å finne spesielle bokser rundt på brettene) utstilt i hub-en. Hub-området er inspirert av interiøret til Millenium Falcon.

Og her er bidraget til motstanderen min: flickr.com/photos/126299554 … 183924882/

The hub - LEGO Star Wars Episode VII - The game by Cecilie Fritzvold, on Flickr

Corridor by Cecilie Fritzvold, on Flickr

Level 1

Episode VII - AT-AT by Cecilie Fritzvold, on Flickr

Level 2

Episode VII - TIE hangar by Cecilie Fritzvold, on Flickr

Level 3

Episode VII - scrapyard by Cecilie Fritzvold, on Flickr

Level 4

Episode VII - X-Wings by Cecilie Fritzvold, on Flickr

Level 5

Episode VII - Kylo Ren by Cecilie Fritzvold, on Flickr

Oversiktsbilde

LEGO Star Wars Episode VII - The game by Cecilie Fritzvold, on Flickr

Mikro X-wing nærbilde kan ses her: flickr.com/photos/cecilihf/ … ed-public/

Disse er kjempeflotte!

Skjønner ikke at det er mulig å være så produktiv & kreativ! :open_mouth:

Takk :slight_smile:

Haha, det kan du si. Det hjelper på produktiviteten å ha en tett tidsfrist, og lite annet å gjøre på fritiden :wink:

Jeg like veldig godt å delta i konkurranser, det pusher kreativiteten og tvinger meg til å gå ut av komfort-sonen og tenke annerledes innenfor de gitte rammene.

The force is strong with this one!
Bra jobba, lykke til! :slight_smile:

Den var kult laget. Klarte ikke helt å plassere AT AT delen men bra laget.
Must the force be with you ! :slight_smile:

Impressive. Most impressive :slight_smile:

Takker :slight_smile:

AT-AT scenen ble visst kuttet fra traileren, men det er noe lekkede bilder som viser den. Se f.eks dette: starwarsalways.files.wordpress. … t-base.jpg

Det bildet hadde jeg ikke sett. Jeg så ett behinde the sceene klipp hvor man får et raskt glimt av et AT AT ben.
Takk for oppklaringen :-.)

Ikke sett en eneste SW film, men dette er imponerende! Utrolig mange fine
løsninger og fargesammensettinger :smiley:
Lykke til :smiley:

Det her er jo bærre lækkert!
Krysser fingra her.