Legoland Duisburg

Hei.

Noen som har vært der?!

Er det brukbart?

Tenker først og fremst på utvalget og prisene i LEGO shopen :slight_smile:

På forhånd takk for evt tips :wink:

Er det ingen som har vært der enda?! :astonished:

Noen som har vært i andre LEGOland i Tyskland da, som kan komme med generelle tips om priser og utvalg i butikkene der? :wink:

Jeg har vært i Legoland Deutchland som ligger i Günzburg. Men det var i 2007. Utvalget i butikken der var litt mindre enn på Billund. Samme gjelder selve parken og Miniland. Heldigvis var jeg i Günzburg først, så ble jeg bare positivt overrasket når jeg kom til ett sted som var større og med mer utvalg i butikkene. Mener også å huske at de ikke hadde den “Factory” touren i Günzburg, men kun i Billund. Den var litt interessant å få med seg.
Til opplysning så er det flere utsalg på begge disse to stedene, det finnes en stor butikk og så er det enkelte steder der de selger sett fra ett tema. For eksempel i ett område kan man få bygge med Technic og Mindstorms, der selger de også masse Mindstorms sett og deler.
Pick a Brick veggen var også mye større i Billund enn i Günzburg. Usikker på prisene, men syns de var ganske like.

Men når det gjelder miniland, så var det jo litt forskjellig tema der, så det er verdt å få med seg flere av disse parkene. Nå vet jeg også at Billund har fått en del nye utstillinger i miniland siden 2007, men vet ikke hva og hvor mye.
Bildene fra min tur til Günzburg finner du her, og bildene fra Billund finnes her.

Takk for svar :smiley:

Hva tror du/dere sjangsene er for at de har feks Emerald Night der og hva tipper dere prisen i såfall vil ligge på?!

Hva med “pick a brick” er det gode muligheter for at de har de nye LEGO kuene der (et eller annet sted må jo de på bricklink få tak i de i så stort antall)?!

Jo, den kan fås i Billund til DKK 899,-

Det er lidt vel optimistisk. Jeg har ikke set løse køer i Billund (for så havde jeg med garanti købt en hel del).

PS! Günzburg kender jeg ikke noget til - men der vel også kortere afstand til Billund fra Norge?

Takk for svar…

Hehe, er nok kortere til Danmark ja, men skal en tur til Duisburg i Oktober og da tenkte jeg prøve å få til en tur til LEGO discovery senter der…
Ville bare høre hva jeg kunne vente meg der evt, men ser ut som jeg er første herfra som evt tar turen ditt :slight_smile:

Ok, men et eller annet sted må jo folk få tak i tosifra antall kyr (tviler på de har kjøpt 10 pluss dyre sett for å få 2 per sett;) ), er rotekassene en hotspot da eller?!

Rotekasser og PaB må du ikke regne med å finne dem i. Man får kjøpte dem på BrickLink, evt. LEGO Direct, men det siste får man ikke mulighet for i Norge.

Ihvertfall ikke før Duke Nukem Forever kommer :wink:

Da har jeg retunert fra Duisburg inkludert en tur til “Legoland”…

Selve senteret var naturlig nok beregnet mest på barn, ok lite miniland og fikk bla en brikke i løpet av turen med Halloween spesial trykk, men gidder nok ikke gå inn der og betale 13 euro for en tur til neste gang jeg er i byen…

Butikken kan en gå inn i uten å betale.
Men må si jeg ble litt skuffa over størrelsen og utvalget, de hadde jo en del lego en ikke finner i vanlige butikker, men utvalget var ikke komplett og virka litt tilfeldig…
Hadde planer om å kjøpe fire brigade og emarald night, men de hadde ingen av de…
Hadde riktignok green grocer og det største millenium falcon, så var ikke noe “system i galskapen”. Var vell begrenset plass som gjorde at de ikke hadde komplett S@H samling…
Hadde også noen sett til 50%, litt pick a brick (ingen kuer el) og “pick a brick minifigur”…
Så begrenset meg til å kjøpe Town plan og en av hver advent kalender (som de hadde fått inn samme dag)…

På fly hjem fikk jeg med meg et 7643… De skulle ha 150kr for det noe som er i dyreste laget, men tenkte kvitte meg med noen euro og spørte hva det kosta da. Flyvertinna var nok ikke den skarpeste kniven i skuffen for ho ble irritert over at ho måtte regne det ut og ente opp på 11,5 euro! Så da sa jeg ja takk :wink:

Nå har ikke jeg vært i noen Legoland ol butikker før så har ingen ting å sammenligne med, men mener å huske å ha lest at selv i Billund har de ikke komplett S@H utvalg (kan vell dere som har vært der svare på), så vet ikkehvor bra/dårlig denne butikken egentlig var…
Kommer nok til å ta turen innom neste gang jeg er i byen også og håper jeg har mer flaks med utvalget da…

Jeg håper ikke du reiser til Billund med tanken om at du skal kunne skaffe deg det du ønsker deg, og langt mindre at det skal være billig (dersom du ikke har barn som likevel skal besøke parken). Jeg har vært i billund 3-4 ganger de siste 4-5 årene, og i sommer var det endel av S@H settene du kunne få kjøpt, men definitivt ikke Emerald night eller noen andre tog (i slutten av juli). PaB seksjonen er ok så lenge du shopper etter innfallsmetoden, idet det også er et begrenset utvalg.
Miniland er verdt å se for en entusiast, selvsagt, den blir jeg aldri lei av å se på.
Siden jeg begynte å kjøpe lego aktivt igjen har jeg fortsatt å vende tilbake til Bricklink. Kjapt, enkelt og omfattende, jeg har til gode å ikke finne det jeg trenger.
Lykke til,
Bård