Legosett med maglende deler

Har du kjøpt sett som mangler deler noen gang?

• JA
  • NEI

0 voters

I går opplevde jeg det for første gang…
Det manglet en brikke i et flux nytt sett.
Jeg vet ikke hvor mange sett jeg har bygget, men det har jo blitt noen sett i året de siste 25 årene.
Hvor normalt er dette?
For morro så har jeg satt opp en liten spørreundersøkelse her.

En gang opplevd manglende deler, og en gang opplevd at jeg fikk en polybag i et sett som tilhørte et annet sett, i mitt [set]7048[/set] var ene polybaggen (eller “pre-packen” om du vil være pinlig korrekt :wink: ) byttet med en fra [set]7624[/set].

Har opplevd det. Skjer veldig sjelden. De veier hver pose når de pakker og tar stikkontroller på posene. Ring Customer service og de sender deg den manglende delen gratis :slight_smile:

Jeg har opplevd det et par ganger. Men har tenkt i ettertid at jeg kan ha satt en del feil. Det er som oftest når det er vanskelig å skille på fargen i instruksjonen det har gått feil.
F.eks [set]42009[/set] som jeg nesten måtte bygge 2 ganger på grunn av feil del brukt på støtte bena slik at jeg manglet en del senere.

Har benyttet meg av manglende /ødelagt del hos Lego. Første gang var en defeKt IR mottaker.

Aldri opplevd mangler i sett. For et års tid siden sprettet jeg champagnen og feiret, trodde jeg manglet en del men så hadde den bare falt på gulvet:/

Mener å hørt at snittet tilsvarer en feil i hver trailer som kjører fra fabrikk (sånn cirkum).

Jeg har opplevd en gang å mangle en [partimg]32028[/partimg] men få en ekstra [partimg]2420[/partimg] i steden. Det så litt rart ut når jeg bygde med den hjørneplata stikkende ut av bilen der det skulle vært en rail :stuck_out_tongue:
Har hatt et par andre mangler også, men det har alltid vært noe annet der i steden, som kanskje kan ha lurt vekta.

Jeg kan bare huske ett set der det manglet en del.
[set]6209[/set]
Der manglet det en [part]3029[/part]

Har flere ganger fått flere av en del enn det skulle vært i settet.

Har også en gang fått en feilprodusert 2x2 brick hvor 1/4 del av plasten manglet (lurer på hvordan den slapp gjennom alle kontrollene) :smiley:

Min bror fikk en Star Wars Microfighter Millenium Falcon av meg som manglet en 1 x 1 round tile.
Så, ja, et sett jeg har kjøpt har manglet del. Men «dessverre» var det ikke jeg som åpnet og bygget det.
Kan jo strengt tatt være han som rotet, men jeg velger å tro at den manglet.

Jeg har manglet deler i 2 Monsterfighterssett.

9465-1: The Zombies manglet en av de ruglete 1x4brikkene, mens i 10228-1: Haunted House manglet håret til Frankensteins monsterbuttleren.
Kvaliteten på plasten i denne serien er også dårlig og flere brikker har sprukket etter å ha blitt satt sammen en enkelt gang :frowning:

Jeg har aldri manglet en brikke, men i ett av settene til kona så fulgte det med en hund som var malt bare på den ene siden… dvs. helt hvit på sin venstre side og hvit med svarte flekker på sin høyre side. :slight_smile: Heldigvis er det enkelt å rapportere feil og få tilsendt nye brikker! Jeg ble smått imponert over hvor strømlinjeformet det var.

Aldri opplevd. Hver gang jeg trodde “ok, endelig har de skjedd!” så viste det seg, såklart, at det var jeg som hadde gjort en feil på et av de tidligere stegene.

Jeg har opplevd:

• Manglende brikke.
  • Deformert brikke.
  • Manglende polybags.
  • Manglende polybag og dobbelt av en annen.
  • Manglende sider i byggeanvisningen.
  • Mindstorms-sensor som ikke virker.
  • Motor som ikke virker.

To ganger ringte jeg å ba om å få ny byggeanvisning,
ble lovt at det skulle bli sendt, men fikk den aldri.

I tillegg har jeg opplevd å få feil, dvs manglende brikker, fra s@h PaB.
Den opprinnelige bestillingen var ikke mulig å hente fram igjen i s@h.
Etter flere klager som ikke førte fram, ga jeg opp og har ikke brukt PaB siden.

:confused:

Synes det er morsomt at folk har et stort ønske om å finne sett med produksjonsfeil :stuck_out_tongue:

Kom på at min [set]8001[/set] manglet innsiden på de to tan [part]75535[/part] som var i settet.
Dette oppdaget jeg ikke før år etter at jeg fikk den, hele den tiden trodde jeg det var en spesiell del som var ment til å være sånn. :unamused:

Manglet et sete i bussen til en Spongebob sett vi kjøpte for noen år siden :confused:

Ellers bare opplevd deformert og misfargede klosser!

Aldri opplevd :slight_smile:). Kjøpt mange sett de siste årene og skal innrømme at ikke alle åpnet, men de som er åpnet - har vært 100% inntakt.

Jeg har solgt Lego i noen år nå, men har opplevd det kun tre ganger (2 ganger manglet brikke, en gang manglet/feil pose).
Jeg ruter kunden til Legos kundeservice (hvor du selv angir hva som mangler) og brikkene blir sendt ut uten spørsmål etter bare noen dager :slight_smile:

Mvh
Vegard