Leveringstid/tracking fra S@H

Er fersk på min runde med LEGO i voksen alder, så har gjort mitt første kjøp fra S@H. Kanskje det ikke er rettferdig nå i disse salgsdager, men synes ting tar litt tid. Er straks en liten uke siden jeg bestilte, og at jeg ikke har fått noe er forsåvidt ikke overraskende (selv om jeg helst hadde sett det var her i går), men tracking jeg får oppgitt sier ikke noe. Den sier at forsendelsen er betalt for, og that’s it.

Så da vender jeg meg til de som har investert litt mer hos S@H, hvor lang tid tar en leveranse (gjerne “vanligvis” og “i juletrafikk”) og fungerer trackingen for noe mer enn å si at det administrative hos LEGO er unnagjort?

Tidligere så var leveringstid fra S@H fantastisk siden man automagisk ble oppgradert til ekspresslevering med DHL, nå er det “vanlig” levering og da kan det nok ta 7-10 dager.
Hvis jeg ikke husker feil så ble det meste sendt fra Brussels, og med landeveisfrakt til Norge og så overlevering til Posten så går jo dagene…

Jeg har stor sett gode erfaringer med forsendelsestiden, men en ting du kan være klar over, er at den trackingtjenesten som linkes i mailen fra Lego, er ikke spesielt tydelig og lettlest. Anbefaler å ta kolli/shipment no. over til postens pakkesporing, og gjøre oppslaget der.

Under mine siste kjøp hos shop.lego.com så har det først stått “Picked up”, etterfulgt av “Shipment tendered” (det er kanskje det du mener med at det står at det er betalt?). Så skjer det ikke noe mer med sporingsinfo før pakken kommer innenlands. Det har stort sett vært et 5 dagers glippe mellom “Shipment tendered” og “In sorting facility (Oslo)”.

Total leveringstid har stort sett vært 7 kalenderdager, så da bør den være rett rundt hjørnet. :slight_smile:

Takker for at dere deler erfaringer!

“Shipment tendered” er jo en beskrivelse for at forsendelsesfirmaet har fått betalt (og det altså ikke skal betales for frakt av mottaker), så ja; det var det jeg mente med “betalt”.

Synes sporingen er en vits, når jeg har mottatt fra UPS så har jeg da vitterlig fått beskjed fra vært eneste punkt pakken har passert, nesten ned til hviletiden på traileren. Vet at dette er DHL sin tjeneste, men da burde LEGO rett og slett bare laget sin egen (nærmest fiktive) " sporing" der de sier pakken er på vei og henviser til respektive postvesen når pakken ankommet destinasjonslandet. Om da dette også gjelder andre enn Norge, selvfølgelig.

Leveringstid på en uke er ikke dårlig, men fem dager uten at det skjer noe på “sporingen”, det er elendig, og får ventetiden til å virke tre ganger så lang.

Syte, syte, syte, syte, syyyyyyteeee! (Ja, jeg veit…)