Med 1280 piksler skjermbredde, som ikke er spesielt lavt, må man rulle horisontalt. Det ødelegger lesbarheten betraktelig. Jeg synes 4-500 piksler bør være maksimal bredde å kjøre rett inn i en tråd
Med 1280 piksler skjermbredde, som ikke er spesielt lavt, må man rulle horisontalt. Det ødelegger lesbarheten betraktelig. Jeg synes 4-500 piksler bør være maksimal bredde å kjøre rett inn i en tråd
Ahh.. my mistake.. Noen syntes det var4 en god ide med stort oversiktsbilde, så jeg lot den være uendret, Men jeg lover herved på tro og ære at jeg aldri mer skal overstige 25% )
Store bilder er fint, men bare etter at man har klikket på mindre
Skal snart lage en 2008 tråd, kun med 25% bilder
Hvis du setter bildekvaliteten på kameraet på "lav kvalitet" når du tar bildene, får du mindre bilder. (mest sannsynlig 640 x 480)
Den størrelsen er helt grei for små kreasjoner (en bil, ett hus), men for et oversiktsbilde over hele byen er det bedre med 1-2 MP eller større, men som Tor Erik sa; man bør helst ha en thumbnail.
For all del, ta bildene i så god kvalitet som mulig! Endre størrelsen bør du gjøre i etterkant. Ikke meg imot at man legger ut (relativt) store bilder på nett heller, men som du sier, bruk thumbnails på forum.
Hvis du setter bildekvaliteten på kameraet på "lav kvalitet" når du tar bildene, får du mindre bilder. (mest sannsynlig 640 x 480)
Dette her er rett og slett dårlig råd. Man vet aldri om man på et senere tidspunkt kommer til å trenge et bilde i høyere kvalitet/oppløsning (f.eks for å skrive dem ut), og da er det umulig å få kvaliteten/piksler tilbake om man først tok bilder med 640x480 elns. Som torerik sa - bilder skal helst tas i høyst mulig kvalitet, og så evt. lage mindre kopier for web (med thumbs i tillegg).
Jeg tenkte at han kunne bruke 640x480 som thumbnails… De er sånn passe store til at man ser en del, men vil man ha større, går man videre. Sånn som på Brickshelf.
Det du sa var å ta bilder i 640x480 direkt fra kamera, det har da ikke noe med thumbnails å gjøre.
Men nå er dette blitt ganske off-topic, kanskje vi bør fortsette i ‘Annet’ elns.