Jøss, har de fått nytt hus!

Jøss, har de fått nytt hus!

Det har du jommen rett i; det motlyset der gir en mystisk glorie rundt figurene og klossene. Bra filosifert rundt gjengen som er på hylla… ![]()
Hva skjedde med huset i 742 Evergreen Terrace?

[size=85]Trykk for større bilde (kilde: Simpsons Wiki)[/size]
Joa, takker for det… Man må jo bare prøve å forstå seg på legouniverset ![]()
…Godt spørsmål du stiller der. Jeg ble iallefall veldig overrasket over å finne Simpsonfamilien i et av husene i Lilleby! Spørru meg, tror jeg de kanskje ble kastet ut av byen de bodde før. Men uansett så håper jeg de velger å starte med blanke ark, og opptrer dannet her i Lilleby, for det er litt med æreFRYKT å se de her nå.
Men mulig jeg ble enda mer overasket over det som hendte med meg her forleden: Jeg satt og hygget meg med å eksperimentbygge et lite hus i limegreen. Og etter jeg har bygget godt over halve taket, sitter jeg brått kun igjen med 1x2 svarte tak slopes! -Dat fealing… Og heller ikke nok av de til å fullføre taket uansett… Men, jeg får knapt et øyeblikk å spandere til frustrasjon over dette, før det jaggu meg plutselig begynner å BRENNE i taket jeg holder på med! Jeg bare -“VÅTTE!!!” -Se bare selv! Litt dårlig samvittighet ovenfor for de stakkarne som springer for livet for å redde stuffet sitt ![]()

Og her er et bilde fra andre siden… Vent! -O.M.G!!

Det var da utgjort at det skulle ta fyr i taket på det nye huset i byen a gitt! Men kan det være seg slik at Bart har noe med dette å gjøre mon tro? Ser at han utnytter situasjonen for å få grillet en pølse… Oppdaget også noe i bakgrunnen; den kalkunen… Da tenkte jeg “hva skjer med den kalkunen? -flyr den?” før jeg oppdaget at Homer holder pinnen den er festet til, så han er tydeligvis i full fart til brannen for å få grillet litt han også. Lo godt da ![]()
Bare surt (for dem) at slukningsarbeidet allerede er i full gang…
Ikkesant! For de har jo en skikkelig Rolls Royce av en grill, men kanskje de er tomme for grillkull? Dessuten hørte jeg at Bart ikke var spesielt glad for at andre brukte samme farge som han hadde på skateboardet sitt… Nei, blir bare spekulasjoner her nå… Dessuten ser jeg at bestefaren har litt tvilsomme tendenser, men får være nok Simpsonbilder for denne gang…
Anyway, barna mine ville ha tomt i Lilleby, så har igjen moddet kraftig… Jeg har prøvd å lage en MODMOC? av 3315. Og dette er faktisk 6’te forsøk! Langt fra så enkelt som jeg trodde. Vrient å balansere all den rosa lilla komboen i settet med å se nogenlunde ok ut i Lilleby.
Skal ikke se bort ifra at jeg er drittlei, siden jeg synes denne versjonen er grei
![]()

Modda litt på 5766 oxo…

Igjen gikk det litt fort i svingene her, for gøy at du så Hr. Homer i bakgrunnen der
Var redd hele greiene ble for drøye serru. For først hadde jeg satt en “vanlig” minifig gutt på skateboard der, og så ville jeg at de tilskuerne som så på, skulle komme med kalkunen. Men, noen av dem har ikkelillebybakgrunn, så dama dro frem rasismekortet og satte foten ned. Så tenkte at uansett om jeg ga kalkunen til en annen, ville det kanskje sett ut som om de kranglet om den. Desto mer rasistisk.-Argh! Så, var litt rådløs før det plutselig glimtet til med ideen å bruke Simson familien. Må si jeg lo godt selv. -Perfekt ![]()
Her ser du Homer har med seg do-nøtten sin som nistemat mens han piler mot “grillingen” ![]()

Så, var det dags å gjøre noe med mine “gode gamle” rekkehus. Blir fort litt vemodig å ødelegge gamle moccer, og spesielt denne pga det er en ren kopi av rekkehusene jeg så på det bildet, som fikk meg til å starte med lego igjen i voksen alder. Men, alt har sin tid, og nå røyk altså disse til fordel for disse som er litt mer fargerike. Greide jo å gå tom for vinrøde brikke når jeg skulle ta baksiden, men heldigvis hadde sønnen min en maler ekstra, så den kidnappa jeg! Han står å maler vinrødt på baksiden ![]()
Første bilde er av de gamle rekkehusene:

Det nye:

Kidnappet vinrødmaler ![]()

Friskt
Jepp, litt mye standardfarger ellers i byen så må friske litt opp ![]()
Ble litt sent i dag da men… Kjøpte denne, men ville ha den litt større, samt i en hel bygning. Ikke mye til mod, I know, men har ralla max med et par andre så ![]()

Så har turen kommet til området her… Jeg vil ha en boenhet, men må ta hensyn til den trange plassen på 6 knotter, og ikke minst at togbanen ligger helt inntil. Er fortsatt fornøyd med sykkelbutikken, så skal prøve å integrere den på æin måda… Så donorene blir den gamle kinoen og det som skulle være et blått bakeri…

Blir en utfordring ![]()
Løsningen ble en gjennomgang ![]()

Blir det noe i bakgården?
Jepp ![]()

Veldig kult! Skulle ønske jeg hadde så god tid til å bygge! ![]()
Hadde ikke vært lei meg om jeg hadde en tredjedel av plassen heller jeg ![]()
Takker:) Jau, har en voksen byggeplate, men altså, man kan aldri få for mye plass… Går vel et par år, så ryker skilleveggen til det andre rommet.
Tenkte at det kanskje er plass til “noe” på venstre side av “Den Gyldne Måke” (Mc donald’s) og må få brukt noe av alle disse gule klossene. 5 nyanser… Bare vet at det kommer til å ende psykedelisk
Så dette er hva jeg har å “trippe” med i kveld:

Den ble… gul…
Men passer ikke inn der jeg tenkte. Fikk isteden et tips på et annet forum om å lage et landemerked der isteden, så har bestemt meg for å lage noe inspirert av min barndom i Aalborg. Nemlig Aalborgtårnet. Dog med å ta meg litt kunstnerisk frihet ![]()
Så var det å finne et sted å sette denne…

Kongebygning!
Jeg har en liten svakhet for fargekombinasjonen hvit, orange og gul…kan man si. Ikke så lett å se det gule, men sjekk fargene på det jeg har på meg på avatar-bildet:p (ja, mange har ledd mye av de fargene opp gjennom årene;)
Den ble litt maximalistisk ja
Så fant en perfekt plass til den. Den har blitt til den nye golfklubbgolfklubb&losj. Har ikke begynt å ordne i området rundt enda, men skal iallefall fjerne det meste av fjellet, eller ha jernbanen inni tunnel, og dermed utvide fjellet…
Kult at du digger fargene, for de er jo veldig fine sammen
Ser drakta di ja, men hva i huleste er det du driver med? Ser iallefall svært sporty ut ![]()
Først et bilde av plasseringen av Den gule losj&golf, deretter et bilde av Aalborgtårnet pluss et par bilder av teknisk bygging. Mener da en kladd ved å ikke tenke på farger på brikkene, men for å finne ut hva jeg må bestille av brikker…

Dette kommer til å bli en utfordring…