Lilleby

Kan jo ikke ha gress på en skatepark, så måtte asfaltere pluss utvide litt :slight_smile:

Hehehe, artig; ser ut til at Emmet Hefner koser seg med Friends-jentene. :slight_smile:
Hadde nok vært skeptisk til å sende ungene til den løkka der; paintball på banen og Frankenstein som lurer i buskene (vel, bak treet, da men)?!

Fin redesign! Men hva er det de 3 kattene pønsker på…? :smiley:

Jadda, Emmet koser seg nok med disse Friends jentene… Men de er litt vel friendly kanskje? Altså den statiske Petter Northug kalibreringen er temmelig… perfekt i Emmets hage, men litt usikker på hvilke signal barna får :open_mouth: :stuck_out_tongue: . Nei, folk får dra sin egen konklusjon, jeg holder meg til å si at hun blonde i hot tuben heter Vida… :unamused:

Frankenstein lurte meg faktisk, sneik seg bak treet når han skulle klippe plena! Fiksa nå, så løkka er trygg :slight_smile:

Kattene har katteting. Muligens :slight_smile:

Kjøpte et museumsett pga kul bil, og tenkte gi resten til barna… men så slo det meg at kanskje visse atte man tager det man haver…

Ikke helt ferdig enda da men, sånn omtrentlig :slight_smile:

Se der ja!

Jeg vant et museumssett i en konkurranse tidligere i år, og kom over det samme til 280,- på min lokale Obs! for noen uker siden (før Nille-salget), så tenkte å bruke sett #2 til å bygge en bakside på museet… Synes det er litt interessant tanke bak sikkerheten i museet da det er superavanserte laserdetektorer på frontdøra, mens hele jädrans baksiden av bygget mangler… :wink:

…men du bygget visst litt i dybden og høyden, du, ser jeg! :slight_smile:

Ikke værst sett å vinne da :slight_smile: Rød/gråe vanen er den peneste vanen jeg har sett fra lego. Så, jeg måtte kjøpe et ekstra selv på Nille. God pris :slight_smile: Hadde masse igjen i Molde i går. De hadde faktisk ikke satt opp plakater engang. Fint for meg som har hamstret bursdagsgaver ++ 3315 oxo til bare 200kr støkket!

Et par bilder av ferdig museums MOD/MOC…

Mulig den ble litt vel karakteristisk ved å bare bruke brikker man har, but oh well… Synes den passer greit inn :slight_smile:

Glemte å si at jeg skal klemme sammen en dinosaur å ha bak det store vinduet der, og bruke up-lights :slight_smile:

Her skal det bli fjell og foss… etterhvert… Håper jeg greier å få det fint denne gangen. Blir nok langt lettere med burps :slight_smile:

… men i mellomtiden (utsettelsestiden) tenkte jeg å sette sammen disse to, og med god hjelp fra dama ble det jo koselig og fargerikt :slight_smile:

Den sammenbygginga ble jo riktig så bra, fin takterrasse! :slight_smile:

Men hva er det som skjer ved siden av denne bygningen?! -her er det jommen meg innbrudd på gang!
Er museumssjefen varslet? Hvor er politihelikopteret? Hvor er beredskapstroppen? Evt. Batman?

Og det museumet ditt ble for øvrig innmari snasent til slutt! Har veldig sans for (og er misunnelig på) de løvehodene der! :slight_smile:

Takk, er heldig med å ha kvinnelig hjelp. Har et øye for detaljer disse damene ass :slight_smile:

Jo, altså, snuten serru… De er faktisk på full jakt etter bilen som passer beskrivelsen. Problemet er imidlertid at det bare er en lokkedue. De virkelige tyvene fikk du et lite glimt av mens de laster ombord det aller siste de har knabba fra museet. Smarte små jævler skal jeg si deg! Skal få lagt ut litt flere biler av det der. Helt overasket selv jeg :laughing:

Så, jeg skulle egentlig lage en rolig og harmonisk legoby, men så skjer det at vakten på museet ringer inn melding om at 2 banditter i en rød og grå snerten van har brutt seg inn. Og på bildet under her kan man se at det ikke er mye ressursmangel hos snuten i Lilleby. Alle enheter er umiddelbart på plass, allerede har avskjært skurkene og presset de ned mot havneområdet. En annen enhet blokkerer så veien i den andre enden, for å så totalt omringe røverne. (Kommer tilbake til dette straks) Dette er en god, men desverre oxo en godt kjent strategi.

På neste bilde under her, ser man at de kriminelle har fått en ny stressfaktor foran seg. Nemlig en ung dame med pensel på en scooter. Og som ikke det er nok, har hun oxo en skinnende ring på handa! Og vi alle vet at, spesielt for unge kvinnfolk, er dette 3 ekstremsportsting. Hhv. forelskelse, maling og ferdsel i trafikk. Så hun er altså helt i sin egen verden, og en potensiell bombe hvis noe skulle ha stresset henne. Så etter en kraftig tempooppbremsning, ser det ut som snuten har all hell med seg i dag. For hvem tør forstyrre et kvinnfolk i den tilstanden?

Men ting er ikke alltid helt slik som de ser ut… som man overaskende ser på bildet under her. For bilen snuten følger er faktisk bare en identisk bil og lokkedue. De virkelige tyvene er fortsatt foran museet, og vimsemor på scooteren (Trulte) er faktisk dama til skurken K. Atle Persen og dermed med på plottet. Og hun spiller faktisk en meget viktig rolle. Hun sakner tilsynelatende ned tyvene, men i virkeligheten er det snuten som skal holdes tilbake. For kjæresten må rekke å klatre tilbake opp på taket etter kubeinet sitt, før snuten kommer rundt hjørnet og dermed kan se rett på hva som virkelig skjer. Man kan se at han haster på vei ned igjen, og man kan spørre seg hvorfor han gidder å gå tilbake etter et billig brekkjern? Men det er jo selvfølgelig for å hente kubeinet han fikk i dåpsgave av sin bestemor Signe T. Om. -Rørende, ikke sant? Og man kan videre spørre seg hvorfor de i den snutbilen med veispærre ikke ser dette? Men de gutta er Snut på tiltak fra NAV. Så mine penger er i utgangspunktet på at gutta, -de klarer dette :slight_smile:

Men, så er det knyttet stor spenning til han gatefeieren med blå caps i neste sving… Han ser ikke helt stabil ut… Og han lyder navnet Egon…

Skal snart ha popcornkveld for å følge med på denne thrilleren av dimensjoner :stuck_out_tongue: :slight_smile:

Takk for et utrolig underholdende nytt “segment” i Lilleby. Morsom lesing! Artig detalj at fangetransporten fra 60008 Museum Break-in bokstavelig talt ligger på 2 hjul i svingene! :smiley:

Hvordan har du festet helikopter og flyene, forresten? Er det “fisketråd” opp til krok(er) i taket, eller er det en / flere andre festemetoder?

Hehe, ja :slight_smile: Må lage litt story… Ungene setter stor pris på sånne historier :slight_smile:

Jeg var litt rask i svingene forleden, for ja, de løvehodene er skikkelig flotte! Men ikke alltid lett å finne bra plass til dem…

Fly henger for øyeblikket i kroker og senn, men har flere ruller med trylletråd som jeg tenker bruke isteden. Har prøvd tidligere, bare så innmari vanskelig å se tråden. Så må holde opp et hvitt ark bak tråden og nesten bruke lupe mens man holder på. -vanskelig-

Tyvene i LEGO byen jukser ikke og bryter seg inn KUN via frontdøren må vite! :slight_smile:

Denne MOC’en (eller kraftig MOD) er ett perfekt bevis på at man kan ta ett LEGO sett å få god inspirasjon for ens egen MOC.
Museet ble veldig bra! Passer jo perfekt inn i byen. Selv om jeg oftest tenker på et museeum som byggverk som er større enn gjennomsnittlig størrelse på bygg i en vanlig by. Men dette kan jo også bare være front-delen og at vi ikke ser det store komplekset som ligger lengre bakover :wink:

Fonix: Takker for det :slight_smile: Mulig jeg redesigner den senere… litt usikker på de brede vindskiene…

Terrax: Glemte helt å svare deg på det med åpent bak. Og Fonix har helt rett. Er en gjennomgående æreskodeks blandt skurkene. “Live by the brækkjærn, die by the brækkjærn” Så det må alltid brukes :slight_smile:

Par nye bilder…

Alltid gøy å følge med på Lilleby tråden. Med uten plass til å bygge noe permanent selv så er det morsomt å følge tråden å se hvor mye fint andre kommer opp med som har plass.

Ser at det har dukket opp en sjørøver øy med selveste Jack Sparrow i ledelsen. Har han funnet skatten eller?

Hyggelig å høre :slight_smile:

Jepp, han var der for noen århundrer siden og gjemte skatten sin… Nå går han igjen som spøkelse og passer skatten sin på øya der. Samt krangler med et annet spøkelse… (lang historie) :slight_smile:

Skuta og de andre har havnet i lyset… vinduet over (legohimmelen) :slight_smile:

Jeg har sett for meg at daue-himmelen (altså der man havner -hvis man er heldig- etter at man har tatt repern) og himmelen vi ser oppi lufta er to separate ting. Jeg har derfor ikke hørt om at passasjerfly krasjer med engler, perleporten osv. Men i denne LEGO-himmelen din, som tydeligvis er befolket med kjemper, sjørøvere + skip samt enorme LEGO-klosser og -om jeg får si- en noe tvilsom belysning (knallrødt LEGO-skilt… fargen kan jo gi litt assosiasjoner til et beryktet distrikt i Amsterdam)… Her ser det jo ut til at en flyvinge bare med nød og neppe går klar av hjelmen til LEGO-kjempen?!

Oi, håper ikke på noen religionsdiskusjon her nå :slight_smile: Så… du har vel sikkert helt rett i din beskrivelse. Men nå tolker jeg bare det jeg ser i himmelen på Lilleby. Og det litt sånn på sparket… :slight_smile: Og det ser ut som selveste himmelen i lyset. Hva annet kan det være? Så han store som står, må være gud. For han er jo stor, og det ligger jo i sakens natur at han er. Og klossen han står på, er antakelig den som han starta med… Karen som sitter er hans sønn. Flyet må være et de akkurat har reddet og sendt ned igjen. Og at det er sjørøvere der, og hyggelys, må være et hint om at de liker alle… Hmm, den likte jeg :slight_smile: Greie karer :slight_smile: