M/F Klossfjord

Takk for kommentarer, alltid hyggelig å få positiv respons :slight_smile:

Som Øyvind sier er svelene, eller lappene som vi sier her i distriktet, til salgs i den imaginære salongen under dekk. Her kan de nytes på de typiske respatexbordene med teakkant og slingreduk. Når det gjelder fargene er det for en gangs skyld ikke jeg som har valgt å overdrive :slight_smile:, det er rett og slett slik de fleste ferger er malt heromkring - svarte og hvite med knallgrønne dekk med gule striper.

Quarryman og hmm800: Rederimerket på siden er selvfølgelig så lokalt som mulig, altså “stavangerske”, ikke “hardanger sunnhordlandske” :slight_smile:

Oj oj, fineste byggverket jeg har sett her på forumet.
Så enkelt og så genialt. Knallfine farger og veldig sjarmerende.

Du har ikke lyst til å selge en ferge til meg?
Jeg betaler godt.

Hilsen en sjømann som jobber i Nordsjøen.

Takk, AstorH! Ekstra kjekt når folk som jobber på sjøen liker båten.

Jeg driver bare med Lego på hobbybasis, bygger ikke på oppdrag eller tar penger for noe. Denne ferja er enkelt konstruert så det burde være mulig å kopiere den eller bygge noe lignende. Lykke til, det ville vært morsomt å fått sett resultatet!

Birgitte

Hei igjen :slight_smile:

Du har ikke en byggeliste for din fine ferge?
Tenkte du kanskje hadde hvis du først bygde den på pc.

Har dessverre ikke noe liste, men hvis du er interessert kan jeg ta noen bilder og legge ut. Den er enkelt (og stedvis ganske dårlig :slight_smile: ) konstruert, så med bilder feks. av bunnen og de buede delene av skroget burde det gå greit å kopiere den eller bygge noe lignende.

Det er fort gjort å ta noen flere bilder. Gi beskjed om du er interessert!

Birgitte

Tusen takk, ja gjør gjerne det om du har tid og lyst.
Det blir jeg meget glad for :slight_smile:

Sjarmerende modell med fin fergefeelgoodstemning! :slight_smile:

Har lagt ut noen nye bilder av detaljer her:

https://www.flickr.com/photos/birgburg/sets/72157648970835635/

Ah… flotte detaljer! Takk for bildene. Kanskje jeg også vil lage meg en versjon av denne.
Jeg liker også at folk deler slike bilder som kan gi andre inspirasjon og ideer til hvordan ting kan løses.

Tusen takk igjen for at du tok deg tid til å ta flere bilder og laste dem opp.

Jeg skal nå bygge fergen på pc og prøve å få bestilt delene.
Blir første gangen dette for meg, bygge online og bestille online det som bygges.