M/F Klossfjord er en liten retroferge som skal trafikkere det planlagte klossfjordsambandet. Kapasiteten er hele to små biler, den har sju knotters bredde på det smaleste på dekk. Modellen er ment som en karikatur av en ferge, ikke noe forsøk på en realistisk modell, og har helt feil proposjoner. Detaljene skal i følge min maritime konsulent/bror være brukbart riktige. Jeg har en noe uklar plan om å bygge et større kystlandskap som den kan bli en del av, men det er langt fram…
Likte denne
Tok ofte fergen fra Kragerø til Stabbestad i barndommen, likner på denne, med litt plass til biler, mest plass til folk og fe, fargevalget er utsøkt
Gleder meg til å se kystlandskapet, kunne tenke meg selv å bygge noe a la sørlandsidyll, god ide til en MOC egentlig
B
Dette var (som vanlig) veldig bra!
Mange fine detaljer, og liker veldig godt stilen. Håper du får bygd mer i samme stil, aller karikatur som du kaller det - og som var veldig beskrivende.
Veldig søt! Vekker til live barndomsminner fra utallige ferjeturer, øya jeg vokste opp på holdt sannsynligvis norgesrekorden i ferje (totalt syv ferjesamband fra fem forskjellige ferjekaier) så uansett hvor vi skulle måtte vi ta ferje. Ellers enig med hmm800, fargene gir veldig HSD-feeling. Og det var vel kanskje meningen?