M/F Klossfjord

M/F Klossfjord er en liten retroferge som skal trafikkere det planlagte klossfjordsambandet. Kapasiteten er hele to små biler, den har sju knotters bredde på det smaleste på dekk. Modellen er ment som en karikatur av en ferge, ikke noe forsøk på en realistisk modell, og har helt feil proposjoner. Detaljene skal i følge min maritime konsulent/bror være brukbart riktige. Jeg har en noe uklar plan om å bygge et større kystlandskap som den kan bli en del av, men det er langt fram…

M/F Klossfjord by birgburg, on Flickr

M/F Klossfjord - bow by birgburg, on Flickr

Travelt i turistsesongen

M/F Klossfjord - tourist season by birgburg, on Flickr

M/F Klossfjord - bridge by birgburg, on Flickr

Birgitte

Fantastisk! :slight_smile:

Vakker :open_mouth: Imponerer igjen

Steinar

Herlig!

applaus

fantastisk bra.
dette overgår alt jeg har bygget :slight_smile:

Denne var tøff.
Likner jo litt på ferga ut til tyssnes jo :slight_smile:
Ser du har fått riktig flagg på båten også :slight_smile:

Nydelig ferge, men så vidt jeg kunne se mangler den en liten detalj som er karakteristisk for norske ferger: Svele …

Lekker!

Likte denne
Tok ofte fergen fra Kragerø til Stabbestad i barndommen, likner på denne, med litt plass til biler, mest plass til folk og fe, fargevalget er utsøkt :smiley:
Gleder meg til å se kystlandskapet, kunne tenke meg selv å bygge noe a la sørlandsidyll, god ide til en MOC egentlig
B

Fin ferge =)

Jeg likte den ferge modellen der. Liksom litt typisk eldre ferger man ser rundt omkring i landet.

Flott båt med mange fine detaljer!
Likte spesielt stigen opp til taket, det brune rekkverket og tilesene i trappa. :slight_smile:

Bra modell. Fine detaljer :slight_smile:

Dette var (som vanlig) veldig bra!
Mange fine detaljer, og liker veldig godt stilen. Håper du får bygd mer i samme stil, aller karikatur som du kaller det - og som var veldig beskrivende.

Veldig søt! :slight_smile: Vekker til live barndomsminner fra utallige ferjeturer, øya jeg vokste opp på holdt sannsynligvis norgesrekorden i ferje (totalt syv ferjesamband fra fem forskjellige ferjekaier) så uansett hvor vi skulle måtte vi ta ferje. Ellers enig med hmm800, fargene gir veldig HSD-feeling. Og det var vel kanskje meningen? :wink:

Veldig flott og lekent. Liker den fine bruken av kontraster og farger på fergen! Kjempebra!

Svelene steikes jo i kafeen som er under dekk, derfor du ikke ser det :slight_smile:

Fin båt du har laget med fine detaljer !.
:slight_smile:

Fin og sjarmerende! Du har absolutt “catchet” en liten ferges karakteristikk!