Månedskonkurranse juli: Min drømmehage

OK - først: Jeg er så innihampen forsinket, at denne julikonkurransen vil overlappe litt med fristen på augustkonkurransen. Jeg håper dette fungerer for alle sammen, og at dere likevel vil forsøke å være med på begge.

Bygg drømmehagen din, om den er nydelig opparbeidet eller om det er en naturhage (altså en hage som har fått lov til å leve livet uten noen gang ha sett en gressklipper, luker eller noen form for kunstig middel).

Dersom du bygger en hage som er på 32 x 16, så kan den plasseres i By-layout på senere utstillinger. Pass på da at den har naturlige avslutning, så ikke det bare er en dam som bråslutter eller en sti på vei som ikke fører noe sted. Det er ikke et krav om utrstilling, mer en oppfordring til de av dere som vil,

Krav:

1. Grunnflaten skal være på minst 16 x 16 studs. Det skal brukes minst 150 klosser. Det er ikke noen minimim eller maksimum høydekrav. Hvis den skal være med i by-layout senere, pass på at den går opp i baseplate, 16x32 eller 32x32
  2. Skriv opp hvorfor dette er drømmehagen

Frist: 11. Augsut kl. 20:00

Dersom minst 8 byggere blir med, trekker vi en andrepremie også.
Både førsteplass og andreplass får en gravert 1x8 kloss i posten.

Men førstepremien er igjen sponset av vår eminente, hyggelige og anbeffalte butikk i Kongsvinger: Brikkebutikken

Vi anbefaler dere å sjekke ut utvalget og støtte våre lokale butikker. I tillegg får du rabatt som medlem i Brikkelauget!

Denne månedens førstepremie er:

4 Likes

Dette er drømmehagen fordi den steller seg selv.

4 Likes

Tenk så deilig å kunne sitte i hagen i skyggen fra parasollen en varm norsk sommerdag og nyte en god bok, mens jentungen hopper på trampolina :slight_smile:

Det eneste dumme er at pga tørken har jeg dessverre måttet skru av vannet i fontenen :frowning:

5 Likes

Som anleggsgartner har jeg erfart at drømmehagen til folk har sine begrensninger i disponibelt areal og økonomi. I denne månedsoppgaven har mangel på klosser vært min hindring, så da ble dette resultatet.

4 Likes

Hei og velkommen til min drømmehage!
Jeg er opptatt av å dyrke mat, så dette gjennspeiles i hagen.

Elementer som gjør at dette kvalifiserer som min drømmehage:

• Drivhus
  • Robotgressklipper
  • Bokbyttteboks (som jeg også har i hagen IRL)
  • Regnvannsoppsamler
  • Kompostbinge

(Drivhuset er bygget etter bilder fra Onemorebrick)

8 Likes

Prøvde en vri på en liten hage til en bakgård eller rekkehus-liknende løsning.

Drømmen er jo stamp/boblebad/jacuzzi i bakhagen! Og litt bier, en grønnsakshage og noen fruktbusker ikke å forakte.

5 Likes