Månedskonkurransen for juni er å bygge noe fra en god bok. Det behøver ikke være favorittboken din, men en bok du liker.
Krav:
Grunnflaten skal være på minst 16 x 16 studs. Det skal brukes minst 150 klosser. Det er ikke noen minimim eller maksimum høydekrav.
Skriv opp hvilken bok scenen er fra og hva som skjer. Det gis ut mange bøker og det er ikke lett å vite hvilken din er.
Ja, du kan bygge fra fagbøker og tegneserier, din raring.
Du kan bruke figurer fra et lisensiert LEGO sett hvis du vil, men scenen må være fra BOKEN, så du kan ikke ta filmens forestilling av det, og du kan IKKE bruke ferdigsett. Det må tydelig være en MOC.
Premie blir sponset av en av våre favorittbutikker, butikken som har det aller meste, er god på service og en av Brikkelaugets hovedsponsorer: Brikkebutikken
Det ble alt for vanskelig å velge bok, så jeg laget en scene fra den siste boken jeg leste. Det var boken “Helvete” av Erlend Loe (anbefales!). For å forklare raskt så bygget gir mening. Boken handler om nyskilte Rakel som finner en luke i hagen sin, som fører rett ned til helvete. Her innleder hun et forhold med Satan sjøl.
@Sjanten foreslo at jeg skulle lage noe fra side 47 i boken, så da gjorde jeg det! Nederst på side 47 står det “På innsiden var palasset smakløst. Svart lava og gull overalt. Helvetes trist egentlig, syntes Rakel.”
Jaja, så blei det Star Wars på meg denne gongen og. Her fra bok Revan, kor Revan konfronterer keiseren. Keiseren reiser seg frå trona og bruker kraften til å sende ut lyn som smelter maska til Revan fast i ansiktet hans. Overlever Revan? Det må du lese boka for å finne ut av.
Ungene har som vanlig blitt med på årets lese-happening, Sommerles, og har da saumfart huset etter bøker å lese. Kom over Disneys Askepott, som vel strengt tatt er en bok-versjon av filmen, men siden jeg fant ut jeg kunne bygge den til en kategori i Summer Jousten, hiver jeg den med her og.