Medlemskap aktivert, nå kan dere melde dere inn!

Da har det blitt fattet beslutning om at vi har alt på plass som skal til for at vi kan begynne å innlemme folk i Brikkelauget! Detaljer kan bli funnet her.

Først overfører dere kr 100,- NOK til foreningens bankkonto, nummeret står i linken ovenfor. I bankmelding må dere huske minimum brukernavn på forum og fødselsdato til den som skal meldes inn. Disse detaljene brukes for verifisering når vi mottar e-posten som dere skal sende (se nedenfor).

Deretter sender dere en e-post til “medlem[Alfakrøll]forum.brikkelauget.no” med følgende detaljer:
-Brukernavn på forum
-Fullt navn
-Fødselsdato
-Adresse
Ingen av disse detaljene kommer til å være synlige på forumet. Så dere er fremdeles, på godt og vondt, “anonyme” når dere beveger dere her.

I første omgang kommer medlemskap bli aktivert når e-post med detaljer er mottatt. Dere får utsendt medlemskort når jeg har fått registrert innbetalingen. Sistnevnte kan ta litt tid, men alle fordeler med medlemskapet skulle allikevel være på plass for det. :slight_smile:

Oppdatert 15/6-10: Vi har kommet fram til at oblater er alt for gammeldags og utdatert teknologi, og har derfor tatt i bruk barkoder istedenfor. Disse sitter allerede på medlemskortene når dere mottar dem.

Jeg bare lurer om jeg kan bli medlem jeg 14.
Og jeg bryr meg ikke noe om noe små barn ikke skal se står på forumet.
Og det står at vi skal poste fullt navn, adresse, fødselsdato og brukernavn på forumet hvor skal vi gjøred det?

CastleLord.

Om jeg ikke har missforstått, så har vi ingen problemer med det om dine foreldre ikke har noen problemer med de kravene vi stiller til dem. Så for oss får du gjerne bli medlem, så lenge foreldrene dine går med på det. Medlemskapet er heller ikke gratis, og koster 100,-/år

Så jeg anbefaler at du sammen med dine foreldre går gjennom detaljene først, og om de er enige så er jeg temmelig sikker på at de også vet hvordan alt ordnes.

(Og vent med å skrive navn, adresse og slikt. Det skal uansett ikke skrives her, men i en mail som skal sendes)

Det som står der betyr nok ikke at barn ikke kan se på forum, men at foreldre ikke kan regne med at dette er et sted som er spesielt tilrettelagt for barn. Folk er voksne på så mange måter, og det er ofte uavhengig av alder - en 14-åring kan godt være mer voksen på enkelte måter enn en 20-åring, og kan spesielt i vår sammenheng gjerne ha både glede av og gode bidrag til en sånn forening som Brikkelauget er.

Så svaret på spørsmålet er altså ja, du kan bli medlem.

Det eneste praktiske du må tenke på i forbindelse med alderen din er at du (eller dine foreldre/foresatte) selv må sørge for at det er med noen myndige som kan ha det formelle ansvaret dersom du skal være med på reiser. I tillegg bør de være klar over at du betaler medlemsavgift.

Fullt navn og sånn skal ikke postes på forumet, men sendes i epost til den adressen som er oppgitt. [alfakrøll] er skrevet sånn for å unngå spam-roboter, du skal bytte ut det med @.

forum.brikkelauget.no/side/membership står det:

Mens Freddie skriver

Litt forvirrende. :unamused:

BTW: Hva med forslaget om livsvarig medlemskap? F.eks for kr 1.000,-?

Svaret på den første må vel være at det egentlig burde stått:

Den siste ble vel besluttet at det foreløpig var kun ett år om gangen og kun kaldenderår? Tror det hadde noe med den som skal holde kontroll på medlemsavgiftene og innbetalingene. Samt hva skjer om vi beslutter å ØKE medlemsavgiftene i fremtiden når utgiftene blir større i forbindelse med utstillinger osv?
Selv skulle jeg ønske det var mulighet for å betale for ett par år fremover.
Og 1000kr er jo ikke mer enn 10 år med dagens avgift, burde jo vært 2000kr i så tilfelle :wink:

Heh, du er faktisk den første som klarte å tolke det slik. Men det er bra at det skjedde før noen gjorde tabben. Jeg har endret nå teksten iht det F0NIX foreslo.

Men hvordan melder man seg inn? Er det bare å sende en mail til noen? Eller er det mer komplisert? :question: Jeg har tenkt til å bli medlem :stuck_out_tongue: Men dere skriver jo bare om alt annet… :neutral_face:
Er litt forvirret, jeg… :unamused:

Jeg tror det står ganske klart på forum.brikkelauget.no/side/membership. Når foreldrene dine har lest det som står der (dette er viktig, spesielt pga siste avsnittet), de betaler 100kr til Brikkelaugets konto der de oppgir ditt fullt navn, adresse, fødselsdato og brukernavn (dvs. “Arkitekten”), og så sender de (eller du selv) de samme opplysningene til medlem(alfakrøll)forum.brikkelauget.no så at vi får aktivert medlemskapet med en gang, dvs. at du ikke må vente til betalingen er registrert.

Uenig. Jeg synes selve innmeldingsprosedyren ikke er spesielt klart beskrevet. Noe flere her tydelig gir uttrykk for.

1. Send kr 100,- NOK til Brikkelaugets bankkonto - nummeret til kontoen finner du her. I bankmelding må det spesifiseres brukernavn på forum og fødselsdato til den som skal meldes inn. Dette sjekker vi opp mot e-posten som dere skal sende (se trinn 2)

2. Send en e-post til medlem[alfakrøll]forum.brikkelauget.no med følgende detaljer: Fullt navn, brukernavn på forum, bostedsadresse og fødselsdato. “medlem” i e-post adressen skal ikke byttes ut med ett brukernavn eller noe lignende, men skal være “medlem”.

3. Vent. Vi, eller rettere sagt jeg, registrerer deg som medlem når e-post er mottatt. Ingen automatiske prosesser her!

Ser ut til at det er nest siste avsnitt på medlemskaps siden som er problemet? :

forum.brikkelauget.no/side/membership

Jeg kan prøve meg på en omformulering:

OK, det skal nok være greit nok forklart. (Tror jeg… :confused: )
Takk for hjelpen, ( :smiley: ) skal sette meg ned med det ganske snart. :nerd:

Håper det ikke er for sent å melde seg inn, for jeg tenkte jeg skulle ta en godprat med foreldrene mine og fiske opp de 100 kronene… :smiley:

Det er aldri for sent å melde seg inn, KnutO! Bare hyggelig å få inn mer p… eh flere medlemmer! :smiley:

Gjett hva jeg fikk i posten i dag … :smiley: (Medlemskort, for de som ikke skjønte det :wink: )

Endelig er jeg et stolt og ekte (jeg kan vel få lov til å si det :slight_smile: ) medlem av Brikkelauget! :smiley:

Jeg fikk i posten i går også, gledelig overraskelse :smiley:

Jeg fikk også medlemskortet i går :smiley:

Må bare få presisert at ledelsen har gjort en kanonbra jobb med tanke på layout og funksjonalitet! Tusen takk!

Rettere sagt, Matija har gjort en kanonbra jobb! :sunglasses: