MOC: Radio master

Har laget noen radiomaster både for pynt men også for å kunne ha GamesOnTrack satelittene montert i toppen.
Laget forskjellige typer for å se hva som fungerte best, men også for å få litt variasjon. Ja, jeg vet det finnes spesielle elementer som man kan bruke for å få slike kryss. Men jeg hadde for få av dem og hadde ikke lyst til å kjøpe noen av dem enda. “Man tager vad man haver”…

2015-03-30_mob01 by F0NIX, on Flickr
Alle tårnene samlet.

2015-03-30_mob02 by F0NIX, on Flickr
Dette er inspirert av sett 9468 Vampyre Castle og de fleste delene kommer fra det settet.

2015-03-30_mob03 by F0NIX, on Flickr
En mer lukket variant i rødt og hvitt. Her ser dere satelitten montert i toppen. Kabelen går internt inni masta hele veien ned til bunnen.

2015-03-30_mob04 by F0NIX, on Flickr
Denne varianten er laget med bare Technic Beams.

2015-03-30_mob05 by F0NIX, on Flickr
Denne varianten er laget med masse båt-master.

Vanskelig å velge en favoritt blant dem, synes alle fire fungerte veldig bra! Hvor høye er de egentlig?

De var jo veldig bra. Som Speiderkodeks skriver vanskelig med en favoritt.
Men jeg tenker alle til sitt bruk. Spørs jo hvor masten skal stå.
I middelalder by med tog eller et rom senter, da passer en av de sorte bedre.

Takk for kommentarer!
Tårnene er rundt 1m høye.

Selv syns jeg det der Castle tårnet ble litt for ruvende. Det er ikke like høyt som de andre heller. Jeg har deler slik at jeg kan lage det noen klosser høyere…

Har nå laget tre versjoner til som er kopier av det som er laget av kun Technic beams. Har også lettet litt på designet og fjernet noen av avstiverne som var innvendig da de ikke var nødvendige og hele konstruksjonen ser letter ut nå og man kan lettere se tvers igjennom den.
De andre versjonene er i DBG, LBG og VLBG (Very Light Bluish Gray).
Skal ta noen bilder av dem i morgen og poste her.

En sånn mast i LG eller LBG kunne ha passe bra på en rombase :mrgreen: …Stilige design, men…hvor er lysene? En strobe på toppen er jo et must…Du som er lysmester burde jo få det til :smiley:

Her er bilde av de tre nye og har modifisert den svarte litt ved å fjerne litt avstivere som ikke var nødvendige og designet ble litt lettere og mer gjennomsiktig.

2015-04-02_mob01 by F0NIX, on Flickr

Kjellisbjellis: det er jo lys i satellittene :slight_smile: Men burde kanskje laget en ekstern lysdiode også som blinket. Skal se om jeg får tak i noen slike dioder med innebygget blinking.

Likte den røde best. Er de med til PKH?

Det der var jo en knall ide! Kunne kanskje vært tøft i Lilleby oxo. Har et heisekran sett jeg ikke får bruk for mer, men den er gul så ikke sikker på hvor godt det ville funket. Btw, jeg likte den helt til høyre best :slight_smile: