Neste Modul huset fra Lego

Okay :slight_smile:

Takk for info :slight_smile:

Billigste FB jeg har sett uåpnet i Norge i dag ligger på 2900,-

-Morten

Dette er sikkert et meget teit spørsmål men alle modul husene blir en gate i samme størrelse sant?Altså de passer sammen alle? Jeg har fremdeles ikke hevet meg på Modulhus bølgen siden jeg for det meste har Technic men ser jo at jeg burde skaffe meg de som er til “vanlig” pris nå så jeg ikke må ut med en masse penger når jeg endelig har plass til å sette opp alle :slight_smile:

Har litt lyst å luske i gangene til Chilis jeg :stuck_out_tongue: Tipper det er mye kjekt der :smiley:

Modul husene passer sammen i gate eller kvartal hvis man har en eller flere av hjørne husene.
Det er vel to grunner til at det heter modul hus. Man kan ta av hver etasje, men ikke blande disse mellom husene.
Husene kan ha forskjellig høyde men stort sett følger de samme standard. De to første er for øvrig umøblert.

Sette flere hus i serien sammen som en gate /kvartal som her på BTC i Oslo med Palace cinema, Green Grocer og Grand Emporium.
Vi hadde alle der, sammen med enkelte MOCs modul hus.

Ahh, takk for svar :slight_smile:

Ja, men nei.

Mini modular-settet inneholder (som navnet sier) mini-utgaver av fem av modulhusene.
Bricktober-settene er også miniutgaver av modulhus, men de passer ikke sammen med mini modular-husene. (Sukk.)

Enig med Herman her, når det kommer til mini modular så er det en annen historie som Herman skriver om.

Bor du i Bergen? Det vil i såfall forenkle det, vi skal nok alltids få til en visning om du ønsker det. :slight_smile: Du kan òg ta en titt på www.instagram.com/chilis_no om du bruker det.

Disse modulhusene er det som virkelig fikk meg hektet på LEGO igjen. Ikke bare er de veldig gøyale å bygge, men de ser utrolig bra ut. Min favoritt så langt er Parisian Restaurant - for noen fantastiske detaljer dette huset har. Var for sen på avtrekkeren når det gjaldt Grand Emporium og Town Hall (begge gikk ut av produksjon før jeg rakk å kjøpe de). Har vurdert å kjøpe de to, men prisen har nå nesten doblet seg.

Tenker at det er fint med ferdige sett, men den store gleden må jo være å bygge noe helt selv. Begynner å nærme meg BrickLink-bestilling. Planlegging av egen LEGO-by er i gang.

Da har jeg bygget ferdig mitt eksemplar av dette modulhuset.
Brukte 6 timer på det (2236 biter).
Mange fine detaljer og noen hemmeligheter som kom frem under byggingen.
Blant annet legoavisen på 4 brikker firkant. Brukte forstørrelsesglasset som fulgte med Ace til å se overskriften.
Men de som har bedre glass hjemme vil se hele teksten/historien. VELDIG liten skrift.