Norges største legosamling....?

Norges, og kanskje Europas, største legosamling er til salgs på Finn
Hva kan dette være verdt?
Er det virkelig ingen som har mere enn dette i Norges land?

vil nå nesten si jeg har mere enn det ja… men det er i technic å div basic lego… vil ikke si det er verd så mye som 150000 det der nei…

Det ER en imponerende samling Smile, men jeg vil tro det er langt ifra å være den største i Europa (vet ikke om Norge, men jeg ville ikke vært overrasket hadde noen av dem jeg kjenner hatt mer).

vet nå om en i DK som har en sinnsyk samling av tog å by… men husker ikke siden til han… da blir det på finn lommerusk i forhold til han… skal se om jeg kan finne den siden på nettet…

Hei!
Den største har Kjeld og den er til salg enkeltvis. Hele tida.
Den neststørste jeg har hørt om: en dansk forretningsmann har alle legosett siden 1952 uåpnet. (Billund har ikke alle i sin museumkjeller, dem driver å kjøpe inn i ny og ne.) Det er 10 år siden (jeg hørte dette) og da hadde han leid en en fabrikkhall på 300 kvadratmeter.
Det som er på bildet tror jeg kan toppes også her til lands.
Ubeskjedne hilsener
Micha

andy16806 wrote:
Norges, og kanskje Europas, største legosamling er til salgs på Finn Hva kan dette være verdt? Er det virkelig ingen som har mere enn dette i Norges land?
Selvsagt er det noen som har mer enn dette her i Norge. Jeg har langt fra mest av oss, og jeg har bare i Lugnet-lista mi nærmere 1000 sett og over 150K brikker, og i tillegg har man handla løsplukk, bricklink og usortert bruktkjøp. Razz Men vi har det ikke stående oppe Crying or Very sad og vi har sterk blanding av serier (selv om vi vel har nesten alle 9v-toga som har vært i salg). Når det kommer til pris har jeg tenkt litt på det i forbindelse med et par branner jeg har vært litt for nære i det siste Crying or Very sad . For å erstatte en Legosamling ville jeg forlangt minst 1 kr/brikken fra et forsikringsselskap, men videresalgsverdien er nok mye lavere. Han hadde dog satt det pent opp - og holdt seg til by og tog. Slik sett en fin måte å kjøpe inn en bruktsamling. aj-ml

Det var det jeg også prøvde å hinte forsiktig i en mail til vedkommende, men han påstår fortsatt at det er den største. Nå skal det sies at han har løse klosser i tillegg…
Vanskelig å si hva det er verdt ja. Men et par tusen kan man jo alltids by Wink

Tja, han påstår jo ikke at det er den største samlingen, men skriver

Sitat:
Norges, og sannsynligvis Europas, største og flotteste privateide Lego-by ...
Vet ikke om han har belegg for det. Finnes vel en del store LEGO-byer rundtomkring. Prisantydningen er jo farout. Noen som har spurt om samlet vekt? Smile Tror han ville fått mest ved å selge enkeltsett. Det er vel neppe noen her som vil kjøpe en slik samling for å stille den ut slik den er selv om den er aldri så flott. Laughing

kjenner garantert en mann med mer LEGO enn det der, eller hva Michael? Wink

Oups. Jeg leste visst ikke overskriften på annonsen. Embarassed

Sitat:
Norges største Lego-samling

noen som har fått hørt hva han ønsker av bud før han selger da???

Ser at han bor i Ski. Jeg fikk høre fra sjefen når jeg jobbet i lekebutikken der at de hadde en “fast” kunde som alltid pleide å kjøpe (mye) LEGO. Butikken fikk attpåtil noen måneder låne vedkommedes samling og stille den ut i butikken, men det var før jeg kom dit. Jeg traff ham heller ikke, men så jobbet jeg da nede i kjelleren og var ikke mye oppe i butikken.
Lurer på om det er denne fyren…

BØNNA wrote:
kjenner garantert en mann med mer LEGO enn det der, eller hva Michael? Wink
Litt lego har æ jo, æ e jo ikkje heilt fri før. Færre tog? Ingen 6399. Ikkje nok maerskblåe klosser. I det hele tatt: førr lite. Byggetips: toget til Lhasa. Æ pønsker på om æ skulle bygge om en 4511 slik at den ligner. "!" (Strøket av sensuren.) Æ sa: bygge om. Intet nytt fra waggonfronten.

Om personen i den anonnsen mener at alt det som er på de bildene skal være Norges største LEGO samling, så må jeg skuffe han og si at det er MANGE som har mer. Jeg er iallefall en av dem. Jeg tror jeg har nok Basic LEGO til å bygge omtrent en så stor by. Kansje…
Men jeg har definitivt mer Technic LEGO.
Sist jeg hadde en oversikt (ligger ute på Lugnet) så hadde jeg ca 52.000 biter i sett som jeg har kjøpt. I tillegg har jeg mye Basic LEGO fra jeg var liten og det utgjør kansje 20-25.000 brikker pluss rundt 10-15.000 andre deler som jeg ikke har registrert enda…
Så kansje totalt på rundt 85-90.000 brikker??
Og jeg mener fortsatt at det er flere her på forumet som må ha mer enn det?
Men uansett var det en flott by. Tror nok aldri han vil få betalt så mye bare fordi det er en ferdig bygd by? Eller er dere/vi så gale at vi kjøper det vi kommer over av LEGO ? Very Happy

har 83000 på lungnet og ca 20-30000 til i løst + min gamle samling fra da jeg var barn ca 10000 biter sålitt by kan jeg bygge daj eg har mest by og tog.totalthar jeg ca 110000-120000 brikker.bildet viser nok ikke mer en 20000 tipper jeg.

Legomani skrev:vet nå om en i DK som har en sinnsyk samling av tog å by… men husker ikke siden til han… da blir det på finn lommerusk i forhold til han… skal se om jeg kan finne den siden på nettet…
Er det denne dansken du mener ?
Det hele er på 100 kvadr.meter. Har kostet over en million!
Søk på knud-richards på Brickshelf. Da kommer det opp 2 mapper.
Hilsen Arne

det var han jeg tenkte på ja… den der MÅ være en av europas storste privat eide lego sammlinger…
den der er jo bare gigant stor da…