NSB 7a 11

Her er min foreløpige versjon av NSB type 7a nr 11 som nylig har vendt hjem etter et lengre opphold hos gravøren.
[attachment=0]IMG_1099_1024.jpg[/attachment]
Vidre arbeid består bl.a i å innstallere lyd, lys og røyk.

Og slik ser orginalen ut…

:open_mouth:
Veldig bra.

Nice!
Står på Krøderbanen?

Flott moc Thomas! Graveringen var vært å vente på, den gjorde prikken over i`en :smiley:

Strålende jobb, og meget pent med gravering.

Pen modell av NSB 7a 11 med meget bra gravering mer info her på njk :
forsk.njk.no/mdb/mdb.php?eid=4783&aut=
:slight_smile:

Flott Moc, Thomas.
Tror jeg må få gravert El 8 fra Thamshavnsbanen også. Er du ledig, Matija?
Baard

For dere, alltid.

[youtube]h3ihq1iKWvc[/youtube]

Fantastisk flott modell, og med lyd og røyk ble det hele ENDA mer imponerende flott! :slight_smile:

Utrolig tøft! For en Lego-entusiast som ikke er kjent med modelltog generelt ser det veldig imponerende ut med røyk ut av skorsteinen. Hvordan gjør du det?

Artig detalj med musikerne også. Er det det som kalles band wagon? :slight_smile:

Fin modell med røyk og lyd tror Thomas har vært en tur innom Amundsen Hobby der det selges modelltog og div tilbehør der selges Røykagregat fra marklin ho :slight_smile:
amundsenhobby.no/webshop/pro … =47&moms=1

LokSound v4 dekoder, noen varmhvite LEDs og en Seuthe nr 99 røykgenerator, samt en AnyVolt Micro for å løfte spenninga på røykgeneratoren fra 9V til 11,5V for å få litt mer futt.

Musikken er forresten introen til “På den andre siden av fjorden” med Onkel Tuka. En blågressgospel med fantastisk trøkk. :slight_smile:

Sier meg absolutt ingenting, men du verden så tøft det var :slight_smile:

Den var bærre lækker!

Oste Hovel

Glemte å si at det hele styres av en RCX 1.0 med LDCC firmware, men de som har fulgt med litt, skjønte kanskje det. :slight_smile:

Her er et “behind the scene”-bilde:
[attachment=0]IMG_1128_620.jpg[/attachment]

Tror jeg skal begynne å bare lage slike små scener i steden for en stor layout. Dessuten kan man jukse vilt og hemningsløst når man bare skal ta et bilde eller en filmsnutt. :laughing:

Utrolig flott Thomas og godt å se du er blitt friskere =)

Joda, det går laaangsomt fremover med store svingninger fra dag til dag. Det hele er gjort i små doser over lang tid. Spesielt PC-bruken må rasjoneres. Forøvrig har det vært veldig fint å ha en slik puslehobby. Det har utvilsomt hindra meg i å bare bli sittende å deppe over alt jeg ikke får gjort. Legobygginga har gitt en form for mestringsfølelse oppi alle nederlagene. Lego burde kunne gis på blå resept. :slight_smile:

Det skal jeg forsøke - det blir jo endel blåresepter daglig. Dog usikker på om den vanedannende effekten er helt trygt for alle… :smiley:
Bård

Må bumpe denne tråden med en video satt sammen av snutter som Eiker86 har filma. :slight_smile:

[youtube=wide]I68jhFg9cGw[/youtube]