Ny her: Kan man lage lokal-lag?

Hei

Vi er en gjeng som er giret på å starte opp en brikke-klubb lokalt.

Hvordan kan vi gjøre det i samarbeid med Brikkelauget?

Jeg sitter ikke i noe styre for Brikkelauget, men har du undersøkt om det allerede finnes noen lokale LEGO-lag i ditt nærområde? Hvor i landet hoder dere til? Så vidt jeg kan se er alle de jeg vet om selvstendige lag og foreninger.

Ok. Kan høre med styret.

Hei
Man kan gjerne lage lokale grupper, men Brikkelaugets styret har ikke kapasitet til å drifte disse, så det legges da opp til lokalt engasjement.
som lokal gruppe kan man ha egne forsdeler om man søker om feks org nr, men LEGO sin polecy er at de ikke ønsker flere LUG i Norge, så Brikkelauget er og blir den eneste der per nå.
Brikkelaugets støtte fra LEGO vil gå gjennom Brikkelauget, men vi sender ut forespørsler om det kommer til feks ulike ting lokalt rundt i Norge.
Ved utstillinger etc så vil og Brikkelauget kunne sende feks premier, men da må styret i vettug tid få en søknad om slikt, så må vi se hva vi har som kan være aktuelt og så sende ut.

Ring meg gjerne om du vil ha en prat eller send en mail på “kontakt at Brikkelauget.no”
mvh Merete

1 Like

Hei. Supert. Vi kan gjerne ta en prat. :smiling_face: send meg nr, så ringer jeg deg. :smiling_face:

Dette er de lokallag og klubber jeg har klart å finne fram. Noen er for barn og andre for voksne LEGO byggere :slight_smile:

Takk :smiling_face::smiling_face:

Ferie om dagen, men ringer over helga

Supert det! Kos deg på ferie. :smiling_face::smiling_face::smiling_face:

Fant du nummeret mitt i medlemsregisteret? :grinning:

Hei Torbjørn! Jeg leder foreningen Vestland Byggelaug (dekker hele Vestland fylke men hovedvekt av medlemmer er foreløpig i Bergensområdet). Vi er i overkant av 20 medlemmer, har holdt på i ca 2,5 år nå og har gjort oss en del erfaringer. Ta gjerne kontakt om du ønsker litt info. :slight_smile:

Heisann. Tar gjerne en prat. :smiling_face: Har du et nr?

Har sendt deg en PM med info! :slight_smile: