Ønskes kjøpt: 10182, 10184, 10185, 10190

Hei,

Førstegangsbruker her. Kom ut av min “dark age” for et halvt år siden, grunnet modular husene. Dessverre er noen gått ut av produksjon før jeg kom tilbake til Lego. Lurer derfor på om det er noen som sittet på noen av disse settene og ønsker å selge.

Town plan ønsker jeg også fordi jeg ser et stort MOC potensial her.

Hyggelig å se at det er et godt Legomiljø i Norge og jeg slettes ikke er alene om denne interessen :slight_smile:

Velkommen skal du være!
Du er sikkert klar over at det er sjeldne sett du spør etter her, men håper du er heldig og får noen napp.

Kanskje et dumt spørsmål, men har du hørt om Bricklink? Der finner du settene du spør etter, selv om det er snakk om utenlandske kjøp.

lekestallen.no er en norsk nettbutikk som har noen av disse settene.

Takk for det HenrikLego!

Ja, jeg har hørt om bricklink, men håper å unngå tollen.

Jeg synes Lekestallen var dyr, i forhold til mange andre og 99 990,- er litt mer enn jeg ønsker å betale for Cafe Corner :wink:

Dersom du ønsker å få disse settene til gode priser, så tror jeg du må være tålmodig. De dukker sjelden opp til “gode” priser.
Et alternativ kan være å kjøpe de del for del som beskrevet her:
Cafe Corner via Pick a Brick

Selvsagt er 99k ikke prisen. Når man åpner artikkelen så står følgende: “TA KONTAKT FOR PRIS OG BESTILLING!”

Men om du forventer gode priser på de settene så må du nesten be Marty McFly om hjelp :slight_smile:

Det er nok en mulighet jeg kan komme til å benytte HenrikLego, det virker jo som en fin reise i seg selv å bestille og vente i spenning på pakker i posten. Har derimot ingen erfaring når det gjelder Bricklink. Hvor trygt er dette? Og hvordan holder man system på alt og hvordan sammenligner man priser best? Dette må jeg finne ut av før jeg eventuelt begynner på det prosjektet.

Om man bare kunne reise i tid Matija :wink:

Jeg forventer vel heller ikke så gode priser. Bricklink gir et godt bilde på hva man bør forvente av priser. Men man kan jo være heldig? Det var vel en her som fikk en god avtale via Finn på en GG.

Nå er det vel størst sannsynlighet å finne noen som har dette settet på dette forumet anatgelig, da man skal være litt spesielt interessert for å kjøpe sett i den prisklassen :slight_smile:

Les tråden jeg linket til angående kjøp del-for-del. Er en del gode tips der.

Man kan jo være heldig ja, men da tror jeg nok det gjelder å overvåke f.eks. finn.no tett. Tror det er større sjanse for å finne varp der enn her på forumet.

Jeg var heldig og fant GG i 90% på finn.no, så det går ann å være heldig. En gutt som solgte unna legoen sin, fikk masse for noen tusenlapper, jeg fornøyd og han fornøyd. jeg har også kjøpt brikker på bricklink til CAfe Corner, det syntes jeg blei dyrt og mye knot, spesielt siden en ikke har boks eller tegninger, men jeg lært masse hvordan en kan bruke bricklink. en av delene var så urimelige dyrt at jeg byttet med noe annet, døra skulle de ha 200 kroner for, så den er en annen. Og en dag dukker døren opp til en rimeligere penge. Har noen av dere foresten innredet CC, synes den fortjener det. Så kanskje en dag det blir neste prosjekt.

Det går fortsatt an å ha flaks ser jeg Steiforb :slight_smile:

Jeg hadde håpet på et budsjett rundt dette:

10184 - 1500,-
10185 - 2500,-
10190 - 3500,-
10182 - 3500,-

Er dette vel optimistisk? Det kan godt være i brukt stand, så lenge det er pent behandlet.

Trolig litt optimistisk, men man kan være heldig. Men er som de sier her, følg med på finn, og jeg så GG i et bilde sammen med en del andre modeller og ringte han etter kunn noen timer etter utlegning og sa at jeg skulle ha det og at jeg henter det imorgen. Heldigvis fikk jeg det, flere andre hadde ringt, men han holdt ord.

Men da må man ha flaks, skal skaffe meg 10190 selv og regner med at det blir med BL. Bytter nok ut noen deler spesielt en dør, gidder ikke betale 150 kroner for en dør, men en dag kommer man over en eller to så da kjøper man de.

Lykke til

Hei

Jeg har 10185, 10190 og 10182 til salgs. Står ferdig moterte. Har ingen esker, men har bruksannvisninger.

Hva skal du ha for disse da?
Og hvor bor du ?

Holder til i Rygge, Østfold