hmm technic deler og biter… for eksempel aksler og tannjul og klosser med hull i i forskjellige lengder, feste pins osv… noen som har litt til overs? eller noen som blir med å spleis på litt fra han håvard på bricklinks… noen av det han har selgs kun i pakker på 100 osv eller 25-30 og det ble litt mye igjenn
Slaktet noen starwars sett som jeg kjøpte så har kommet ett stykke, men hadde vært greit med noen lange technic klosser type 1*(over 5) både vanlige og glatte.
Kunne også blitt med på en samle bestilling med noen her i trondheim fra en eller annen plass hvis noen går å tenker på bestille noe…
Ps pris på 8425(?) gamle mobilkrana med defekt motor er verdt hva?? : p
(Noen som kan gjette seg til at jeg kjeder meg på jobb eller : p )
Beløpsgrensa ved import på 200,- gjør det lite interessant å lage samlebestillinger.
(Forklaring av beløpsgrensa: Når du bestiller varer fra utlandet (unntatt bøker) til under 200,- NOK (porto ikke medregnet) (ved det tidspunktet pakken kommer til postens tollsenter, så jeg pleier å legge meg under 195,-) så skal du ikke betale merverdiavgift. Bestiller du varer for mer enn 200,- skal du betale merverdiavgift både for varer og porto, samt et relativt høyt gebyr. (120,-?)
Det andre problemet med en samlebestilling er at det er sjelden man finner en selger på Bricklink som har nok brikker til at det lønner seg å lage en samlebestilling.
bricklink.com/store.asp?p=helge
Mente jeg vel da eller dele en rote haug noen selger på finn eller whatever ps på elektronikk slipper du (husker ikke om d var toll eller mva men en av delene…)
Men tilbake til ditt opprinnelige spørsmål. Disse delene koster jo så lite at det er nesten like greit å
handle inn mer enn du tror du trenger for plutselig angrer du.
Det er noe ordentlig herk å sitte og bygge og måtte gjøre kompromisser fordi du mangler noe.
Da er det absolutt bedre å ha for mye.
Jeg pleier å finne en selger som har mye av det jeg trenger og så fyller jeg på inntil 200 med nyttige ting.
Her om dagen kom det 700 technic pins på denne måten som jeg ikke har noen plan for, ei heller selge.
Så titt litt rundt på forskjellige selgere og hva frakten koster. Tror den går opp fra USA snart så det kan
være lurt å holde seg til Europa. Se på totalen.
Bare fyll opp mer enn du trenger ja! Kjedelig å sitte å mangle deler
En gang i uka går jeg gjennom alle deler, og di antallet har sunket mye
på, bestiller jeg opp igjen fra BL.
Er også forskjell på pris og kvalitet.
Av alle bestillinger, og nesten daglig konvolutter med lego i postkassa, så
har jeg bare hatt 2 dårlige klosser