er det noen som kan fortelle meg på norsk hvordan man blir selger(dvs motar penger på paypal)jeg er verifayd kjøper(betaler)på forhånd takk
Du trenger vel ikke gjøre noe spesielt for å motta penger. (?) Bare oppgi den mailadressen du er registrert med til den som skal sende deg penger. Med “Personal Account” er det vel også gratis. Dersom du driver firma og vil oppgradere til “Premier/Business Account”, så er det vel en link for å gjøre det. Lenge siden jeg gjorde det. Mener det var ganske rett frem.
Hmmm…
Mulig du er nødt til å oppgradere til “Premier/Business Account” for å motta paypal-penger som er innbetalt via kredittkort.
har du peilig på hvordan man gjør det(motta etaling med kredittkort) ?har prøvet men uten hell
Jeg skjønner ikke helt spørsmålet…
Vedkommende som skal betale må også ha en paypal-konto, så oppgir du din registrerte mailadresse slik at vedkommende kan sende deg penger. Vedkommende kan da velge å laste opp penger med kredittkort eller med en vanlig bankoverføring.
Eller er du ute etter en ren kredittkortløsning på din webside?
Det har jeg ingen erfaring med, så da må du lese selv her:
https://www.paypal.com/cgi-bin/webscr?cmd=_wp-standard-integration-outside
Da er det tydeligvis forskjellige varianter avhengig av om du vil ha shopping cart, buy now button, donation button, etc.
Selve jeg-vil-plutselig-bli-selger-delen skal egentlig være veldig enkel, første gang noen sender deg penger får du spørsmål om du vil oppgradere til Premium Account (koster deg ingenting ekstra, men du får mulighet til å motta penger). Sånn skjedde i hvert fall da jeg sendte penger til en venn i USA (han var utrolig smart og sa automatisk “nei” første gang uten å spørre noe, som kostet meg masse $ i gebyr ). Men neste gang ble det ok.
Vet ikke hvordan går det med skatt & selvangivelsen da.
takk prøver igjenn.