PKH 2026: Diskusjoner og spørsmål / Discussions and questions

Mannen min skal melde på en modell, men vet ikke om den kvalifiserer til å registreres som en MOC. Det er noen hele sett med, og noen deler fra andre sett som er med, men de er del av et stort landskap, som uten tvil er en MOC. Kan eventuelt kategorien endres i ettertid?

All info om modellen kan endres fram til påmeldingsfrist 3. april :slightly_smiling_face:

Ut fra den raske beskrivelsen kan det tippe både mot moc og mot en utstilling av offisielle lego-sett - det kommer litt an på hva som er hovedfokuset. Hvis hovedfokuset er settene og landskapet er mer som en “backdrop” passer det nok best som utstilling av sett. Men hvis landskapet er hovedfokuset (f.eks med kule scener osv), og settene er mest “filler”, kan det gå som moc.

1 Like

Takk😊

Hva klassifiseres som fotavtrykk i forhånd til Mandatory Build?

Et avtrykk i jord/sand/fjell/annet underlag, laget av foten til en skapning. Om den skapningen har to, fem, ti eller ingen tær, klør, tomler eller hjul på føttene sine er opp til deg.

1 Like

Okey, da tenkte jeg riktig:)

Går det bra om en ikke har med et obligatorisk sett?

Jeg skjønner jo at når det heter “obligatorisk” skal vel alle ha det med, men jeg har ikke startet enda og begynner å tvile på om jeg klarer å lage noe bra. Normalt lager jeg motoriserte biler/maskiner i lego technic, så oppgaven er ganske utenfor mitt “fagfelt”.

Det er også første gang jeg er på en lego-utstilling :slight_smile:

Obligen er obligatorisk, men det er ikke obligatorisk å legge vanvittig mye arbeid i den. En minifig’s fotspor som blir jaktet på av en politihund? Det kan være en enkel 1x1 tile i en grønn eng, med en politimann og en hund i andre enden. Ca 20 klosser og en minifig. Tenger ikke være mer enn det!

Takk for svar! Oppgaven virker mer overkommelig når du beskrev den slik

1 Like