PKH 2026: Diskusjoner og spørsmål / Discussions and questions

Har du spørsmål eller ønsker å ta opp noe i forbindelse med PKH 2026, gjør det her! Da holder vi informasjonstråden ren.

Ingen spørsmål er for dumme - men hold dem innenfor PKH-temaet :wink:

If you have any questions or would like to discuss something about PKH 2026, this is the place to do it!

There are no stupid questions, but please keep them concerning PKH :wink:

2 Likes

Hei
Har lyst til å være med på tog banen dette året og lurer på hvordan påmeldingen er på dette?

Meld på modellen, og velg “del av felles bylayout” som kategori :slightly_smiling_face:

2 Likes

Kan man melde på en MOC til konkurranse på PKH som man tidligere har vist frem her på forumet? :thinking:

Ja, du kan melde på modeller vist på forum til konkurranse, gitt at den ikke har vært utstilt på PKH før.
Det er bare dersom den har vært utstilt på PKH(uavhengig om den da var med på konkurranse eller ikke) at den ikke kan meldes på konkurranse i år. Utstilt på andre fysiske utstillinger som Klossexpo er også ok.

2 Likes

Godt å vite, takk👍

Hei, jeg og kjæresten har en MOC vi har bygget sammen. jeg har meldt henne på som deltager, men hun er ikke medlem av brikkelauget. må hun det?

Man må være medlem av et RLUG for å være påmeldt, ja.

Innmelding i Brikkelauget: Hvordan bli medlem

1 Like

Får man noen epostbekreftelse på påmeldingen egentlig?

Nei, det tror jeg ikke. Men du ser det inne på nettsiden om man er påmeldt.

1 Like

Stemmer som @yhagger sier - det er ingen e-postbekreftelse, men alle som står under “påmeldte deltakere” er påmeldt og OK :slight_smile:

1 Like

OK. Da tror jeg det skal være i orden, takk:)

Hei.
Jeg prøver å melde på jr som utstiller, og det står i beskrivelsen at det skal gjøres via standard påmelding. Siden han ikke er 15 år så står det ‘du kan kun være påmeldt i følge med en voksen’ og jeg dermed ikke får registrert han.
Slet med dette i fjor også og hadde meldt på feil (voksen) når han egentlig skulle på junior.
Kan dere hjelpe meg til å få han registrert korrekt i år?

Svarte deg på mail :slightly_smiling_face:

Jeg har dessverre ikke motatt noen mail, kan du prøve å sende en gang til?
I fjor hadde jeg kontakt med en Joakim H. for å rydde opp i feil påmelding, kan jeg eventuelt sende han en mail om dette?

Skal vi melde på vår Mandatory build/model i forkant?

Nei, obligene skal ikke meldes på i systemet :slightly_smiling_face:

1 Like

Er utstillingene delt opp i klasser/typer. Feks biler en plass og bygninger en plass osv? Eller får man den plassen man ønsker og kan stille ut biler og div uansett hva samlet på bordet?

Nei, men ja.
Men hvis du forteller arrangørene hvordan du ønsker å ha din(e) utstilling(er) øker sjansen for å få det som du ønsker.

Når det er sagt er det fint med biler som fyller opp gatene i felleslayouten(e).

1 Like

Jeg har sliter også litt med å skjønne hvordan jeg skal melde på juniorer. Vil du ta kontakt på e-post?