Noen som har tips til innhold på reklameskilt rundt om i en LEGO by layout?
Jeg har nå to slike digitale fotorammer som nevnt i tråden for elektroniske togtavler. Og tenkte at det på den andre tavlen kunne rullere noen reklamer. Må selvsagt være LEGO relaterte. Og kanskje av typen “Klossmann - Bukser, kjøp to betal for tre!” osv
Om noen her er dyktige tegnere så tar jeg gjerne mot forslag, dere skal bli rikelig belønnet om jeg får noen flotte bilder.
Formatet jeg trenger bør være kvadratisk i størrelse. Skjermen har bare 128x128 pixler, så små detaljer vil bli borte, men man vil likevel få ett inntrykk av hva det var meningen det skulle forestille om de er bra nok. Men tar imot uansett størrelse.
Andre vil kanskje printe ut og lage stickers av dem…
Tenkte dette kunne bli en samletråd for slike reklameskilt som folk vil dele med andre og som andre kan bruke i sine LEGO byer.
Det er helt riktig. Norsk er definitivt ikke alltid logisk - og dette tilfellet er ganske spesielt, fordi det ikke finnes nordmenn som sier “enhvér” - alle som bruker (bokmålsvarianten av) dette ordet sier “enhvær”. Normalt er det stort sett i det minste noen dialekter hvor ordene uttales mer eller mindre som de skrives…
Håper ikke du tok det ille opp at jeg påpekte det. Jeg er fra en familie hvor lærerne tyter ut på alle kanter og er dermed arvelig belastet, det er faktisk nesten litt brysomt - jeg klarer ikke å lese en avisartikkel engang uten å reagere på skrivefeil
Jeg har ikke for vane å kommentere folks norsk - det er ikke min sak - men i dette tilfellet tenkte jeg at det jo ville være litt kjipt å ha feilstavede reklameskilt i Legobyen sin. Derfor sa jeg fra.
(Forresten: Den vanligste feilen å gjøre i teksten du har på reklameskiltet ditt, er å skrive “en hver” i to ord. Og den fella gikk du ikke i.)
Nok om det - har folket sett MOCen den svenske Lego-byggeren Lego.Skrytsson har laget av T-banestasjonen Medborgarplatsen i Stockholm?
Den har noen veldig kule reklameplakater som også kunne hørt hjemme i en norsk layout:
Neida, blei ikke sur eller noe.
Men i dagen samfunn og nymotens skrivemåter (mobil, sms, etc) vil vi nok desverre helle mere mot ord som vil endre skrivemåte til hvordan vi uttaler dem.
Men med lærer familie er du i alle fall dekket.
hehe…