"Skattejakt" i brukt lego

Etter litt graving i Lego’en jeg kjøpte på tips fra HenrikLego er dette resultatet:

100% komplett (måtte plukke 1 del fra samlingen, men regner med den dukker opp når jeg får finsortert).

Andre sett som ser ut til å være der (sikkert noen mangler dog):
4512 Cargo Train
4513 Grand Central Station
4561 Railway Express

7994 City Harbor
7894 Airport

4504 Millenium Falcon + en del SW battlepacks, mindre sett

• ganske mye Knights Kingdoms

Skuffende lite Space, men det dukket opp en litt sliten Benny lookalike, og en Futuron fyr. Forøvrig så har jo Snowspeederen mange vingeelementer som egner seg for Classic Space.

Veldig bra! Du gjorde et veldig godt kjøp der!
Tror ikke jeg ville brukt Snowspeederen til deler, er så få av det settet at det fortjener å være komplett! :stuck_out_tongue:

Torsdag denne uken var jeg igjen innom Finn og fant meg en 4x4 Crawler og en nesten komplet 9493 X-Wing (mangler 2 minifigurer). Begge i så å si ny tilstand uten eske og ferdig bygget. De var solgt som brukt til sammen 1100kr

Vekker til live en gammel tråd.

Nye funn i nytt kjøp trenger identifisering. Har funnet mye men dessverre ser det ut at det mangler ting her og der.
Men noe av det som jeg fant i større deler var blant annet dette. Men trenger litt ekspert hjelp på det siste. :slight_smile:
[attachment=0]WP_20150720_006.jpg[/attachment]

Den store hvite til høyre tipper jeg kan være noe til Exo- Force ?
Øverst til venstre kan se ut til at er en Star Wars sak eller en MOC.
Settene som er funnet har vært rundt 2005-2010

Oppe til venstre så er det en del av 7250-1.
(Har trøbbel med set/setimg taggene for øyeblikket ser det ut som).

Ikke noe problem om linken ikke kommer med.

Da ga også en annen del som jeg nesten hadde klassifisert som del av en MOC på grunn av masse farger også mening.
Det var bena til denne. Men modellen må bygges om for riktige farger etter hvert. Takk !

Jeg har ingen tro på at jeg har i nærheten av noe sett her, men jeg er allikevel litt nysgjerrig på hvilke sett endel deler kommer fra.
Var på Fretex på St.Hanshaugen i sta, og plukket en halv bærepose med ymse brikker, i et forferdelig rot av kasser med ymse rart i.

Uansett, noen som har identifisering for noe av dette? Gravity Games-biten er grei nok.
Jeg forstår også at det ene er en slik pull-back-motor, men den andre svarte technic-greia?

[attachment=0]2015-07-23 18.35.03.jpg[/attachment]

De hvite er fra [set]7700[/set]
Dark tan slopes er fra [set]7711[/set]

Vil tippe at oransje og mørkerød er fra andre Exo-Force sett.

Mørkeblå ser ut som en SW Vulture Droid, kanskje [set]7256[/set]?

Edit: Den sorte er denne delen:
[part]57029c01[/part]

Den store grå er fra UFO-serien fra 90-tallet

Den Orange skrå delen med 001 på siden og den mørke grå platen med trykk er i fra 7705 Exo Force Gate assult
Edit: kanon saken og den mørke røde delen er fra samme sett.

Har funnet ut av den hvite og lyse grå saken med tan tile på toppen er en del av 8083: Rebel Trooper Battle Pack

Noen som vet hva dette er / hører til?

Det er styring på en del eldre Technic sett.

[partimg]2792[/partimg] [part]2792[/part]

Aaah! Takker! :smiley:

Du har muligens funnet det ut, men vinduet kommer fra denne.

Noen som ser noe spennende her, eller kan identifisere noen sett? Vurderer å gi ett bud på det, men skulle gjerne vist litt mer om hva som er med og selgeren vet ikke…

Jeg synes jeg ser:

[setimg]8189[/setimg] [set]8189[/set]

[setimg]8962[/setimg] [set]8962[/set]

Utifra den lille greia med Batman logo så er det mulig dette er med:

[setimg]7780[/setimg] [set]7780[/set]

[setimg]8086[/setimg] [set]8086[/set]

Et av de mindre SW Endor settene, kanskje [setimg]9489[/setimg] [set]9489[/set]

[setimg]7913[/setimg] [set]7913[/set]

Ser også ut som det kan være deler til:

[setimg]4192[/setimg]
[set]4192[/set]

og