"Skattejakt" i brukt lego

Jeg har en stund gått å sett på Finn.no etter lego og i denne uken kjøpte jeg en liten kasse med brukt lego tilsvarte 2 fulle bæreposer.

Holder på å se igjennom og skylle det. Gjenkjenner en del blant annet en flyplass bil i nesten hel form men ser også enn del mer ukjente klosser.
Noe er nok Bionicle, Aldri har hatt helt sansen for det. Har funnet 2-3 figurer som likner Fabuland men er personer i stede for dyr. Store Tehcnic atige plater/klossr hvor det satt noe som kunne minne fra et tog.

vet noen hvor dette kommer i fra ?

Ellers så ser det ut som en salig blanding av nytt og gamelt.

Ellers så er det funnet 2 batterikasser av den lange typen + 1 motor til nå.
Har dessverre sett noen bitemerker her og der så det er nok Godt brukt dette.

Har også funnet litt rabat :wink: 2 kroner dukket også opp.

Om du tar noen bilder av de delene du vil ha hjelp til å identifisere så kan vi helt sikkert hjelpe mye bedre.

Har gjort samme greia sjøl. Se på delenumrene under klossene og slå det opp på bricklink. Der får du se alle sett som har inneholdt delen, så er det bare å begynne å lete etter resten…

Antar du mener Peeron.com
Fikk ikke noe resultat på bricklink

De figurene du nevner høres ut som Jack Stone eller annet 4 Juniors-skrot. grøss

Har funnet ut at figurene er Duplo, En jeg sjekket hadde nr 4555 Klarte ikke å finne den riktige settet den kom i fra, en denne hadde sort bukse og blå overdel og så ut til å forestille en eldre person (grått hår)

Har funnet noe som ser ut som en halveis mellom Duplo og vanlig Lego. Klossene er litt større en normalt. Mulig dette er Junior.
Har sett noen små biler hvor når man dytter på støtfanger så vipper det en kloss midt på.

Forøvrig har jeg funnet ut at flyplass bilen er
[setimg]7891[/setimg]
Og det ligger deler til [setimg]7890[/setimg] der tror jeg, ut i fra de delene jeg har sett. Har funnet båren og noen klosser med den samme logoen.
Tror det er en politi bil der også i deler. Antagelig fra samme året.

Noen som er interessert i Bionicel deler ?

Kan det være en av disse: http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?M=4555pb149 eller
http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?M=4555pb209?

Nummeret gir bare støpeformen, fargene kan variere.

Hvis du finner noen så gi meg et tips! :laughing:

Man kan gjøre noen kupp iblant hvis man kjøper store brukte partier med Lego, beste kjøpet jeg har gjort er vel 2stk 35L SmartStore bedrollere stappfulle med Lego. Levert på døren for 700,- :open_mouth:

Tror nok det Herman. Var slik jeg fattet interessen for det. Har sett en del komme og gått men har også sett noen til mange tusen kr. som ligger der nå. Kan sikkert få mye rart i de dyre, men det er litt utenfor hva jeg vil bestale.
Dette var mitt første kjøp så jeg får se når alt er sortert og ryddet om det blir noe mer senere.

Tror den første linken din er den jeg har. Kommer vel ikke til å samle dette men havner nok i en pose med andre Duplo klosser som jeg har liggende fra før.

Man får i hvert fall en del deler man kanskje ikke har sett før eller andre farger en det man har.
Foreløbi går det i blått og lyse grått her. Les Space.

Så mye rart det var her, og noen nevnte det, så dukker Jack Stone opp også :open_mouth: :frowning:
Har ikke akuratt noe forhold til det selv men ser at det er et mørkt kapittel av lego som fleste ikke vil snakke om.

Jack stone var et funn for målgruppa, min 5 åring syntes han er en kul fyr, som deltar i leken og kreasjoner.
Her er jeg lykkelig eier av legoarv, 50 kg etter gutta i huset. Og den har jeg stort sett kjøpt så jeg går god for ymse borger, harrypotter og mye annet morro. Alle tegninger er inntakt i permer, så ser viktigheten av felles interesser. 21 åringen flytteer til høsten, og da får vi et ledig rom.

Sikkert morsomt når man er i rette alder. Men var nok for gammel selv når disse dukket opp.
Det eneste jeg stifet bekjenskap med i min barndom var de store Duplo klossene. Det var lenge før det var figurer.
Blir nok sortert ut.

Snakk om Harry Potter. Har en vegg 1x6x6 i denne samlingen som ser ut til å være noen fra et set med Slytherin relatert. (Trykk med søyle med et skjold med slange logo) Men det står ikke noe del nr på den.
Liker godt både bøkene og filmene selv men har ikke noe lego relatert før nå.

BrickSet kan være til god hjelp for å finne ut av hvilket sett delen tilhører:

http://brickset.com/sets/theme-Harry-Potter

Der var den ja :wink: , Hadde sett på Brickset tidligere men hadde nok ikke sett godt nok og når man ikke hadde delen ved sidenav seg.
Antagelig set 4735 men må se hvor mye av settet som faktisk befinner seg i posene. Kan være noen løse deler.

Det set ut til at dette inneholder mange deler som ikke har komplett sett.
Noen som har prøvd å kjøpe løse hender til minifigurene. Har funnet flere overdeler som mangler hender eller hele armen.

BrickLink har det meste:

http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?P=983

Takk var ikke klar over at de var der. Men fant kun de gule. Hva med de hudfargede
Regner med at hoder ikke er noe problem uansett om de er gule eller hudfargede.

Har noen her prøvd dette ?

Hvis du klikker på lenken, så ser du “Lots for sale” til venstre, der kan du klikke på “Light flesh” (tror det er den vanlige hudfargede) eller hvilken farge du måtte ønske.

Takk igjen. Er godt kjent på bricklink men tydelig ikke godt nok :slight_smile:
Takk for tipset ! Altid noe nytt å lære.

Nye funn fra Finn.no

Fikk tak i en boks med Lego igjen i dag og her var det mer standard Lego ikke så mye blandet. Blant annet et hav av figurer fra div sett. Tror det er rundt 40 stk totalt + 5-6 dyr av div sort.
Noen små og store base plater (grønne) + 2-3 båter. stor cruser komplett flyte element + robåt og gummibåt er det jeg har sett.
Og enda flere trekk opp klosser de hvor man drar modellen bakover og slipper.
Det var noen av de i det forrige kassen også.