Slanker samlinga

Hei folkens. Jeg har bestemt meg for å slanke samlinga av sett. Blir aktuelt å leie ut Legohuset til flyktninger, så da må legoen ut av huset den er i nå og inn hjemme. Der er det begrensa plass, så jeg prioriterer å ta vare på løslegoen (mest mulig av den, har ikke plass til alt av den heller).

Så jeg legger mange sett ut for salg - først her så brikkelaugere eventuelt kan forsyne seg først, så for allmennheten senere. Priser her: gode - jager ikke høye priser, men selger heller ikke til gi-bort priser.

Alle tre Technic bilene, den grønne ikke bygget/uåpnet.
Alle modulhus unntatt de vanlig settene i begynnelsen (Corner’n og den andre pluss det stygge blå marked-settet).
Alle de tivolisetta i Creator Expert-serien.
Begge haunted-husa.
Ghost-busters (3 biler og huset).
Brannbilen fra Bricklinc utgivelsen.
Flygelet.
Romsetta unntatt den nye ferga.
Maersk toget med et par ekstra vogner.
Dobbelt Horizon togsett.

Begynner med dette. Pr i dag er dette oppbygd og utstilt, og eskene har jeg flatpakka. Byggeveiledninger ordentlig tatt vare på. Sikkert støvete dette, men det vet dere råd for om dere er interesserte i noe av det.

Gjermund

1 Like

Beste begrunnelsen jeg har hørt for å slanke samlinga. Respekt!

Jeg jobber i voksenopplæringa/flyktningtjenesten i kommunen, og kjenner mange mennesker med historier jeg knapt kan forstå. Når kommunen nå skal ta i mot 6(!) ganger så mange flyktninger som vanlig og mangler hus til å bosette dem i, kan jeg bare ikke sitte med to hus og la være å bidra. Det går ikke. Men jeg har kvidd meg og grudd meg i to måneder nå, siden jeg skjønte valget måtte tas. Egoismen lever visst i beste velgående, for jeg ville jo ikke kvitte meg med hverken legoen eller Legohuset. Så respekt? Vet ikke om jeg fortjener det :see_no_evil:

Vi har det så sinnsykt godt! For en luksus å leve slik at vi kan glede oss over noe så uviktig som Lego. At jeg må nedskalere litt for at noen som har flykta fra krig skal få et trygt sted å bo skulle vel egentlig bare mangle. Men kjenner på at jeg ikke liker rottene i Kreml noe særlig.

Gjermund

5 Likes

Haunted House, mener du da det fra Monster Fighters?

10228 og 10273 trur jeg er numra på setra

Gjermund

Pris på maersk toget?

Tja. Hva med 3000,- pluss eventuelt 129,- i porto (Norgespakken)?

Sorry, sorry! Her har jeg visst brukt den offentlige prislista! Retta opp nå.

Gjermund

“Brannbilen fra Bricklink” er det den AFOL-bilen? Hvor mye skal du har for den?

Ja, det er den. 2000,-

Med eske og instruksjoner, komplett? Hvor i Norge er du, og hvor mye blir frakt på denne?

Ja, mener den er komplett, men alltid en risiko når den er bygd opp. Usikker på om det er noe ekstradeler med. Settet er nummerert - 860 eller noe tror jeg. Bor sør i Trøndelag. Rennebu. Kan sende mot porto, men bruker bare Norgespakken.

Alle tre Technic bilene. Hvilke er det?

Det er Porscha, Bugattien og Lamborghinien. Den siste er uåpnet og i ferd med å bli solgt på auksjon nå.

Jeg har begynt å selge dette på fb, så skulle vel i grunnen ha sletta dette innlegget.

Ok. Takk for svar