Jepp, den årlige utfordringen er her! Konkurransen er for betalende medlemmer av Brikkelauget.
Ta med deg minifigurene på sommerferie, på gåturen eller ut i hagen og ta bilder.
Du kan bruke flere minifigurer og småbygg i bildet ditt. Du kan ikke bruke AI eller redigeringsprogrammer til å lime inn minifigurer i et bilde du har.
Du kan levere 3 ulike bidrag per måned, altså tre bilder i juni, tre i juli og tre i august.
Alle som er med godkjenner at bildene kan brukes på Brikkelaugets sosiale medier. Dersom du ikke oppgir noe annet, vil vi bruke Nick i beskrivelsen. Vi kan ikke legge ut link til nettsider, bare oppgi brukernavn.
Premiene er noe rart og morsomt fra Brikkelaugets lager, en for hver måned. Vinnere vil både bli plukket ut av en upartisk jury som ikke driver med LEGO og vi trekker vinner. Så 3 blir plukket ut, ett blir trukket.
Tips til foto:
Se om du kan få til en morsom historie med minifiguren din. Som for eksempel Einarki:
Fokus: Hvis dere vil vise frem minifiguren foran en kjent bygning, som SirBricks gjør i bildet over, husk at fokus må være på minifiguren. Den er liten og lav, men ved å gå langt nok vekk, har han minifiguren i fokus og alle vet hvor figuren er.
Høyde. Minigurer er små. Veldig små. Så av og til kan det beste bildet bli ett der du har minifiuren (e) er i hovedfokus. Som Brikkelasse gjør her:
Aldri gjort dette før og jeg er teknisk ufør, så jeg håper bildet mitt kommer frem og at det er her jeg skal dele det.
Her er det hvertfall korte bein, høyt gress og STOR gressklipper.
Den selvsikre piraten tok seg en tur til Grand Canaria for å finne tilbake skatten som Kaptein rødskjegg hadde gravd ned i 1989. Papegøyen pipp ble med på reisen.
Spurte om hjelp til å pusse opp legorommet. Vel, alle fire jobber i kommunen, så jeg får vel det jeg ber om En tok med malesprøyte og de tre andre… vel… De skal vel se på da