Sommer fotokonkurranse 17.06 til 31.august

Jepp, den årlige utfordringen er her! Konkurransen er for betalende medlemmer av Brikkelauget.

Ta med deg minifigurene på sommerferie, på gåturen eller ut i hagen og ta bilder.

Du kan bruke flere minifigurer og småbygg i bildet ditt. Du kan ikke bruke AI eller redigeringsprogrammer til å lime inn minifigurer i et bilde du har.

Du kan levere 3 ulike bidrag per måned, altså tre bilder i juni, tre i juli og tre i august.

Alle som er med godkjenner at bildene kan brukes på Brikkelaugets sosiale medier. Dersom du ikke oppgir noe annet, vil vi bruke Nick i beskrivelsen. Vi kan ikke legge ut link til nettsider, bare oppgi brukernavn.

Premiene er noe rart og morsomt fra Brikkelaugets lager, en for hver måned. Vinnere vil både bli plukket ut av en upartisk jury som ikke driver med LEGO og vi trekker vinner. Så 3 blir plukket ut, ett blir trukket.

Tips til foto:

1. Se om du kan få til en morsom historie med minifiguren din. Som for eksempel Einarki:
  2. Ta med deg figuren din på ferie! Vis frem severdigheter med litt kreativ fotografering. Som SirBricks gjør her:
  3. Fokus: Hvis dere vil vise frem minifiguren foran en kjent bygning, som SirBricks gjør i bildet over, husk at fokus må være på minifiguren. Den er liten og lav, men ved å gå langt nok vekk, har han minifiguren i fokus og alle vet hvor figuren er.
  4. Høyde. Minigurer er små. Veldig små. Så av og til kan det beste bildet bli ett der du har minifiuren (e) er i hovedfokus. Som Brikkelasse gjør her:

Og Brikkepappa gjør her:

Det er foreløpig ikke noen SoMe klosser i år, men jeg skal se om vi får til noen.

Spørsmål? Bare å stille her!

8 Likes

Conquistadorene ute på eventyr! Mulig kanonen var litt overkill, men måtte ha den med:)

5 Likes

Aldri gjort dette før og jeg er teknisk ufør, så jeg håper bildet mitt kommer frem og at det er her jeg skal dele det.
Her er det hvertfall korte bein, høyt gress og STOR gressklipper.

5 Likes

Den selvsikre piraten tok seg en tur til Grand Canaria for å finne tilbake skatten som Kaptein rødskjegg hadde gravd ned i 1989. Papegøyen pipp ble med på reisen.

Etter mye leting fant de en lovende plass på Maspalomas sin fantastiske strand.

Det viste seg derimot at skatten ikke lengre var der. Skattejakten endte med hotellferie i stede, men drømmen lever videre.

4 Likes

Second Hand shopping for enhver smak:

Henrik gikk seg fullstendig vill i jungelen. Tatt i blomsterpotta på Lagkagehuset i København

2 Likes

Blir noen bilder av meg og Henriette på Tons of Rock her

5 Likes

Cowboy Jonas prøvde å nyte solnedgangen, men innså at han må få gjort noe med vegetasjonen på enga si før han kan det.

3 Likes

3 Likes

Spurte om hjelp til å pusse opp legorommet. Vel, alle fire jobber i kommunen, så jeg får vel det jeg ber om :woman_shrugging: En tok med malesprøyte og de tre andre… vel… De skal vel se på da

4 Likes

Da har en ungdom tatt en avgjørelsen om beste bilde i juni. Vinneren er:

Brikkelasse - “Conquistadorene ute på eventyr!”

Gratulerer!

6 Likes

Gøy! Takk:)

Misfornøyde pirater… Noen har visstnok allerede funnet skattekisten og lagt igjen en liten overraskelse til disse karene…

3 Likes

Familien Glum glemte kaffetermosen hjemme på kjøkkenet da de dro på snekketur. Nå er Lise fra Skjærgårdstjenesten god å ha. “Velbekomme!”

2 Likes

På tur til Nordland

2 Likes

Astronomi ungen ute å ser på solnedgang